سقوط بزرگ بیت‌کوین/قیمت مهمترین ارز دیجیتال جهان

  • کد خبر : 433249
  • 18 خرداد 1400 - 13:34
سقوط بزرگ بیت‌کوین/قیمت مهمترین ارز دیجیتال جهان

بازار ارزهای دیجیتالی که این روزها خیلی داغ شده با بالا پایین هایی روبه رو بوده که این موضوع کسانی را که در این زمینه فعال بودن را نگران کرده است.قیمت مهمترین ارز دیجیتال جهان، بیت‌کوین در حالی سقوط کرد که پلت‌فرم رسانه اجتماعی چین، ویبو، حساب‌های مربوط به ارز دیجیتال را حذف کرد. قیمت مهمترین ارز دیجیتال جهان، بیت‌کوین در حالی سقوط کرد که پلت‌فرم رسانه اجتماعی چین، ویبو، حساب‌های مربوط به ارز دیجیتال را حذف کرد.

از سوی دیگر گزارش گلدمن ساکس که نشان می‌داد سازمان‌ها و مؤسسات در مورد سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتالی مردد هستند، فشار بیشتری به قیمت این ارزها وارد کرد.

سقوط بیت‌کوین

قیمت بیت‌کوین از حدود ۳۵٫۴۶۶ دلار تا ساعت ۷:۳۰ روز سه‌شنبه 18 خرداد 1400 به وقت تهران به ۳۲٫۷۴۵.۸۶ دلار سقوط کرد. این سقوط ۸.۴۹ درصدی بدترین سقوط بیت‌کوین از زمان سقوط ۶.۲ درصدی آن در ۲۸ می می‌باشد.

این کاهش در حالی رخ داد که بیت‌کوین پس از بیانیه ایلان ماسک، مدیرعامل بزرگترین سازنده خودروهای برقی (تسلا) که اعلام کرد به‌دلیل احتمال تاثیر منفی استخراج بیت‌کوین بر تغییرات اقلیمی، شرکت او دیگر این رمزارز را برای فروش خودروهایش نمی‌پذیرد، به اندازه کافی تحت فشار قرار گرفته بود. استخراج بیت‌کوین مصرف برق بسیار بالایی دارد.

پس از توئیت ایلان ماسک، ارزش بیت‌کوین حدود ۱۰ درصد افت کرده بود.

به‌دنبال اعلام تصمیم دولت جو بایدن برای افزایش مالیات بر درآمد نیز در اوایل اردیبهشت سال جاری، ارزش بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال به شدت کاهش یافته بود.

از آنجا که بیشتر بازار رمزارزها در اختیار دو رمزارز بیت‌کوین و اتریوم است، با سقوط آنها، به طور معمول، نرخ سایر ارزهای دیجیتال نیز ریزش می‌کند.

>>>بیشتر بخوانید:

کارشناس چینی مدعی شد بیت کوین همه انسان‌ها را به کشتن می‌دهد

بیت کوین ،ارز انتخابی برای تجارت بین المللی

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=433249

برچسب ها

ثبت نظر

-