صفحه اینستاگرام فدراسیون جهانی والیبال با انتشار عکس سعید معروف پاسور تیم ایران در کنار نوتسارا پاسور تیم والیبال زنان تایلند نوشت: دو تا از بهترین پاسورهای جهان که به دلیل مهارت و رهبری خود باعث افتخار کشورهای خود شده اند.

>>>بیشتر بخوانید:

جدول پخش مسابقات تیم ملی والیبال

عکس سعید معروف کنار والیبالیست تایلندی

سعید معروف کیست؟

میر سعید معروف لَکرانی (زادهٔ ۲ مهر ۱۳۶۴) که عموماً با نام سعید معروف شناخته می‌شود، بازیکن و کاپیتان تیم ملی والیبال ایران است.سعید معروف توسط کمیته ویس مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۰۸ در قاره آسیا و در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ در سطح جهانی در پایان رقابت‌ها به عنوان بهترین پاسور انتخاب شد و در قهرمانی آسیا ۲۰۱۳ نیز به عنوان بهترین پاسور و باارزش‌ترین بازیکن انتخاب شد.سعید معروف با عملکرد درخشان خود در لیگ جهانی ۲۰۱۴ اولین جایزه معتبر فرا آسیایی خود را به عنوان بهترین پاسور مسابقات دریافت کرد.

سعید معروف در قهرمانی جهان ۲۰۱۴ نیز عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشت و به همراه ایران برای اولین بار جزو شش تیم برتر قهرمانی جهان قرار گرفت. سعید معروف از جمله ورزشکاران ایرانی، یاور سازمان ملل متحد می‌باشد. وی در سال ۱۳۹۴ به عنوان اولین سفیر آب ایران انتخاب شد.به او لقب بهترین پاسور آسیا را داده‌اند.معروف در مسابقات گزینشی المپیک ریو با عملکرد خوب خود که منجر به صعود ایران پس از ۵۲ سال به المپیک گردید، به عنوان برترین پاسور مسابقات نیز انتخاب شد.