نارضایتی از زندگی مشترک/نشانه هایی که به شما می گوید از رابطه خود ناراضی هستید!

  • کد خبر : 432342
  • 16 خرداد 1400 - 11:12
نارضایتی از زندگی مشترک/نشانه هایی که به شما می گوید از رابطه خود ناراضی هستید!

وقتی مدتی از شروع یک رابطه می گذرد ، ناگزیر بحث های بزرگ و کوچکی خواهد بود. نیازی به گفتن نیست که ممکن است برخی اوقات برای اینکه حتی چهره همسرتان را هم نبینید خود را در اتاق خواب حبس کنید- این زمانی است که تشخیص اینکه از رابطه تان راضی هستید یا نه دشوار می شود. یا اینکه فقط یک دوره سختی را دارید سپری می کنید.در ابتدا باید گفت که کاملاً طبیعی است اگر هر از گاهی نارضایتی از زندگی مشترک داشته باشید. اما اگر تمام احساساتتان نسبت به شریکتان تمام شده- به حدی که زندگیتان بیشتر از اینکه در هم تنیده باشد تمام شده است یا دائماً دوستان را بر همسرتان اولویت می دهید – این می تواند نشانه ای از یک تغییر جدی باشد.

اگر حتی در کنار هم بودن احساس تنهایی می کنید ، به طور مداوم به مجرد بودن فکر می کنید و تمام گفتگوهای شما به دعوا تبدیل می شود (یا اینکه حتی میلی به جر و بحث ندارید) یعنی رابطه تان جذابیتش را برای شما از دست داده است.

نارضایتی از زندگی مشترک

نارضایتی از زندگی مشترک دلیل بر جدایی نیست

اما فقط به این دلیل که از رابطه خود احساس نارضایتی می کنید ، لزوماً به این معنی نیست که زمان جدا شدن ، جدایی یا طلاق فرا رسیده است. کیاوندرا جکسون ، یک درمانگر ازدواج و خانواده ، به اپرا دیلی می گوید: “در بعضی موارد ، می توانید مشکلات مربوط را با درمان های ویژه ای برطرف کنید. دلایل زیادی وجود دارد که مردم احساس می کنند نمی توانند روابطشان را ترک کنند حتی اگر کاملا ناراضی باشند- ریشه بسیاری از آنها ترس است. ترس از تنها بودن ، ترس از طرد شدن و ترس از شکست – همه اینها در مورد روابط ما نیز صدق می کند و این که چرا ما حتی در صورتی که ناامید و سرد هستیم باز هم در رابطه می مانیم.”

از خود بپرسید: اگر امروز آخرین روز است ، آیا می توانم بگویم که در رابطه ای هستم که می خواهم آن را ادامه بدهم و لایقش هستم؟ ” برانسون می گوید. اگر پاسخ منفی است ، بدانید که آنچه می خواهید مهم است – و در نهایت ممکن است ارزش خاتمه دادن به رابطه را داشته باشد. از این علائم می توانید کمک بگیرید تا راحت تر نارضایتی خود از رابطه تان را تشخیص دهید.

سردی رابطه زناشویی

دیگر اصلاً بحث نمی کنید

نارضایتی از زندگی مشترک/عقل سلیم داشتن جر و بحث های زیاد را به عنوان یک علامت خطر در رابطه مشخص می کند. و گرچه این ممکن است درست باشد ، اما عکس این مسئله نیز وجود دارد. استفانی ویکستروم ، روان درمانگر و بنیانگذار مرکز مشاوره و تندرستی پیتسبورگ می گوید: “در روابط سالم زوجین با هم تضاد دارند. میزان طبیعی اختلاف نظر نشان می دهد که شما به رشد و ادامه رابطه تان اهمیت می دهید.” بدون وجود آن، جو احساسی رابطه کدر می شود. هنگامی که زن و شوهر وارد هیچ بحث یا اختلاف نظری نمی شوند، نشانه این است که هر دو نفر تسلیم شده اند و نسبت به تأثیری که می توانند بر روی یکدیگر داشته باشند و یا احتمال تغییر وضع رابطه ناامید شده اند.

وقت گذراندن با دوستان

همیشه دوستان و خانواده خود را در اولویت قرار می دهید

گرچه مهم است که برای افرادی غیر از او وقت بگذارید ، اما اگر همیشه ان ها را بر همسرتان ترجیح دهید ، این مسئله بزرگی می شود. وقتی روز خوبی در محل کار خود دارید ، وقتی شخصی را که مدتی است ندیده اید را ملاقات می کنید، وقتی در جیب ژاکت خود به طور غیرمنتظره پول زیادی پیدا می کنید- می خواهید به چه کسی بگویید؟ اگر در یک رابطه شاد هستید ، احتمال این وجود دارد که او واقعا نیمه گمشده شماست. اگر شاد نیستید، احتمالاً شخص دیگری است. اگر می بینید که برای امنیت عاطفی و پشتیبانی بیش از حد ترجیحا به دوستان یا خانواده اعتماد می کنید ، نشانه آن است که نه تنها تمایل به تحریک احساسات عمیق خود را نسبت به شریک زندگی خود از دست داده اید ، بلکه ممکن است دیگر احساس امنیت نکرده و در مقابل او آسیب پذیر باشید.

بحث زناشویی

احساس می کنید زیر ذره بین هستید

وقتی کسی از رابطه اش ناراضی است ، کوچکترین چیزها او را در هم می شکند و بسیار حساس می شود. وقتی اظهارنظر انتقادی یا قضاوت بیش از صمیمیت باشد ، احیای رابطه سخت است. وقتی احساس می کنید دائماً شکست می خورید چگونه می توانید لذت را تجربه کنید؟

هیچ قدردانی در کار نیست

در زندگی مشترک یا یک رابطه جدی ، شما برای شخص مقابل کارهای زیادی انجام می دهید – از پرداخت فیش های حقوقی گرفته تا تربیت فرزندان. احساس قدردانی ، احساس شنیده شدن و احساس دیده شدن همه نشانگر مهم بودن رابطه است. وقتی قدردانی در کار نباشد و شرکا از تشکر و شناخت نقاط قوت و تلاش یکدیگر دست بردارند، انگیزه کمتری برای ادامه کارهایی که امیدوارید شریک زندگی شما قدردانی کند وجود دارد – و این اغلب موجب نارضایتی از رابطه می شود.

>>>بیشتر بخوانید:

چرا زندگی مشترکمان خسته کننده میشود؟

هیچ چیز خوبی برای گفتن در مورد رابطه تان وجود ندارد

مطمئناً ، هر رابطه ای جنبه های منفی دارد. اما اگر فقط قادرید درباره خاطرات منفی یا بد مربوط به رابطه صحبت کنید، این ممکن است بدان معنی باشد که بدی بیشتر از خوبی است. وقتی دائماً احساس نارضایتی یا سردی می کنید ، فکر کردن در مورد لحظات و خاطرات شادتر دشوار است. اگر دائم تلاش می کنید تا مزایای ماندن در یک رابطه را با خود مرور کنید، ممکن است بخواهید در ادامه رابطه تجدید نظر کنید.

خیلی احساس تنهایی می کنید

ماهیت رابطه داشتن با کسی این است که با هم هستید. احساس تنهایی می تواند به این معنی باشد که شما آنچه را که لازم دارید از شریک زندگی خود دریافت نمی کنید – این که آنها از نظر روحی و روانی به شما آرامش نمی دهند یا نیازهایتان را برآورده نمی کنند. البته این باعث می شود هر کسی احساس ناراحتی کند. یک شریک نباید همه چیز شما باشد و ممکن است نتواند برخی از نیازها را برطرف کند ، اما مهم است که احساس کنید یک تیم هستید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=432342
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.oprahdaily.com/life/relationships-love/a28725954/signs-of-unhappy-relationship/

ثبت نظر

-