چرا “فرندز” یکی از بهترین سریال های تمام دوران هاست؟

  • کد خبر : 431921
  • 11 خرداد 1400 - 10:02
چرا “فرندز” یکی از بهترین سریال های تمام دوران هاست؟

سریال فرندز یک مجموعه کمدی آمریکایی است که توسط دیوید کرین و مارتا کافمن ساخته شد و از ۲۲ سپتامبر ۱۹۹۴ تا ۶ مهٔ ۲۰۰۴ از شبکهٔ ان‌بی‌سی پخش گردید. این مجموعه دارای ده فصل است و هنوز در شبکه‌های مختلف در حال بازبخش می‌باشد. داستان آن دربارهٔ شش دوست است که در نیویورک زندگی می‌کنند.

فیلمبرداری مجموعه در استودیوی برادران وارنر در بربنک، کالیفرنیا انجام می‌گرفت. آخرین قسمت سریال در ۶ مهٔ ۲۰۰۴ پخش شد و حدود ۵۲ میلیون بینندهٔ آمریکایی را به پای تلویزیون کشاند که باعث شد به پنجمین قسمت آخر پربیننده در تاریخ و اولین در آن دهه تبدیل شود.

طبق اخبار منتشر شده، بعد از مدت‌ها قرار است کاراکترهای اصلی سریال دوستان در تک اپیزودی جدید دوباره دنیوزر هم ظاهر شوند. این تک اپیزود مانند گذشته داستانی نیست و بازیگران برای مرور خاطرات زمان فیلم‌برداری در کنار هم خواهند بود. تاریخ پخش این قسمت که از آن به عنوان «اتحاد دوباره» یاد می‌شود، 27 می معادل 6 خرداد سال 1400 خواهد بود. اولین‌بار قرار است این قسمت از HBO Max پخش شود.

سریال فرندز

اکنون اگر می خواهید بدانید این سریال چرا در تمام این دوران یکی از بهترین سریال های تلویزیونی بوده است، با ما در ادامه پست همراه باشید….

  1. به خاطر 10 فصل و 236 قسمت آن

در طی 10 سال ، فرندز به یکی از محبوب ترین مجموعه های تلویزیونی تاریخ تبدیل شد. این داستان از زندگی روزمره شش دوست بسیار نزدیک و صمیمی ، گاهی اوقات پیچیده ولی همیشه بامزه ( مونیکا ، راشل ، فیبی ، راس ، چندلر و جوی) است. در کل ، 236 قسمت تولید شده است که همه آنها را می توانستید قبل از اوایل سال 2020 از طریق نتفلیکس تماشا کنید ولی اکنون موجود نیست چون پلت فرم پخش آنها را حذف کرده است.

  1. به خاطر شخصیت های بامزه و دوست داشتنی اش

روحیه رنجور مونیکا ، علاقه ریچل به مد ، حماقت های جذاب جوی ، شوخی های کنایه آمیز چندلر ، زندگی عاشقانه ولی بدشانس راس ، آهنگ های بی انتهای فیبی  …هر شخصیت ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. طرفداران این سریال اساساً با این شخصیت ها بزرگ شده اند ، که اغلب با آنها و زندگی پیچیده و دیوانه وار آنها ارتباط دارند.

>>>بیشتر بخوانید:

متیو فاکس/ بلندقدترین بازیگر در مجموعه تلویزیونی “لاست”

 Friends

  1. به دلیل عبرت آمیز بودن آن

علی رغم شوخ طبعی و کنایه ای بودن سریال ، هر قسمت از فرندز اساساً با یکی از درس های زندگی به پایان می رسد. البته مهمترین آن این است که همیشه روی دوستان خود حساب کنید و اینقدر به نظر دیگران اهمیت ندهید. با این حال ، مهمترین درس زندگی راس بود ، که به بینندگان کمک کرد یاد بگیرند که هرگز نباید در اولین قرار ملاقات شلوار چرمی بپوشند.

  1. به خاطر بازیگران مشهور که در نقش های فرعی بازی کرده اند

سریال فرندز شامل نمایش های متعددی از معروف ترین نامهای امروز هالیوود بود. از مشهورترین ها: برد پیت ، که در نقش یک دوست قدیمی راس بازی می کرد ، دنی دیویتو ، که در مهمانی فارغ التحصیلی فیبی در نقش یک استریپ بازی می کرد ، همچنین دیوید آرکت ، کریستین دیویس ، الک بالدوین ، داکوتا فانینگ و حتی وینونا رایدر ، بازیگر نقش اصلی در فیلم “چیزهای عجیب”.

فرندز

  1. به دلیل سبک نمادین دهه 1990

لازم است بدانید که مدل موی بلند ریچل ، که در طی دو فصل اول استفاده می شد ، چنان محبوب بود که نام مستعار خود را به دست آورد (“ریچل”) ، و پس از آن توسط بسیاری از زنان جوان در سراسر جهان به تصویب رسید. فرندز سبک 1990 را برجسته کرد، سبکی که همچنان الهام بخش روندهای مد امروز است. شلوارهای جین ، شلوارهای دامنی ، و کفش های تخت ، بهترین ها را از این سبک به نمایش گذاشت.

  1. به خاطر آهنگ های بی انتهایش و تیتراژ ابتدایی آن

“من برای تو خواهم بود ، (چون تو هم برای من هستی)” … توصیف سریال فرندز بدون ذکر این اشعار برجسته غیرممکن است ، که مطمئنا همه ما چند صد بار آن را شنیده ایم. این بخش از آهنگ “رامبرانت” که به طور انحصاری برای همین سریال نوشته شده و ساخته آللی ویلیس است که در 24 دسامبر 2019 درگذشت ، حتی پس از 15 سال هنوز در ذهن ما مانده است. فقط چند ساعت پس از اتمام آهنگ ، گروه بازیگران فرندز از صحنه آغازین فیلمبرداری کردند که در قلب استودیوی برادران وارنر حک شده بود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=431921
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.vogue.fr/fashion-culture/article/6-reasons-why-friends-is-one-of-the-most-popular-tv-series-of-all-time

ثبت نظر

-