متیو فاکس/ بلندقدترین بازیگر در مجموعه تلویزیونی “لاست”

  • کد خبر : 428937
  • 28 اردیبهشت 1400 - 13:40
متیو فاکس/ بلندقدترین بازیگر در مجموعه تلویزیونی “لاست”

متیو چندلر فاکس (زاده ۱۴ ژوئیه ۱۹۶۶ میلادی ابینگتون، پنسیلوانیا) هنرپیشه آمریکایی سینما و تلویزیون می‌باشد. متیو فاکس یک بازیگر تلویزیونی و سینمایی آمریکایی است که با بازی در فیلم  “Charlie Salinger”  و در سریال درام نوجوانان و خانواده  “Party of Five” به شهرت رسید. این سریال شش فصل داشت و برنده جایزه “گلدن گلوب” بهترین سریال تلویزیونی – درام شد. نقش دیگر او که مورد استقبال گسترده قرار گرفت ، در مجموعه تلویزیونی “گمشده” بود. با بازی در نقش ‘جک شفارد’ در این مجموعه جوایز بی شمار بهترین بازیگر و همچنین نامزدی در جوایز ‘گلدن گلوب’ و ‘امی’ را برایش به ارمغان آورد.

او پس از فیلم “گمشده” اعلام کرد که دیگر در مجموعه های تلویزیونی کار نخواهد کرد و در عوض به کارهای سینمایی خواهد پرداخت. از کارهای سینمایی وی می توان به “We Are Marshall” ، “Vantage Point” ،  “Alex Cross” و “Emperor”  اشاره کرد. آخرین فیلم او Bone Tomahawk” ” در سال 2015 بود.

متیو فاکس

بیوگرافی متیو فاکس 

تولد: 14 ژوئیه 1966

ملیت: آمریکایی

سن: 54 سال

نماد ماه تولد: برج سرطان

محل تولد: پنسیلوانیا در ایالات متحده آمریکا

قد: 188 سانتی متر

همسر سابق:مارگریتا رونچی

پدر: فرانسیس جی فاکس

مادر: لورتا بی فاکس

خواهران و برادران: بایارد فاکس ، فرانسیس فاکس

فرزندان: بایرون فاکس ، کایل فاکس

دوران کودکی متیو فاکس

  • متیو فاکس در 14 ژوئیه 1966 در آبینگتون ، پنسیلوانیا به دنیا آمد. او دومین پسر از سه پسر پدر و مادرش است ، لورتا بی و فرانسیس جی فاکس. دو برادر وی فرانسیس ، جونیور و بایارد هستند.

 

  • مادر وی ، یک معلم ، ترکیبی از نژاد ایتالیایی ، انگلیسی و ایرلندی دارد در حالی که پدرش ، مشاور یک شرکت نفت ، و در اصل از نژاد انگلیسی بود.

 

  • خانواده اش هنگامی که او فقط یک سال داشت به کروهارت ، وایومینگ نقل مکان کردند. وی در یک مزرعه بزرگ شد و آنها گاو و اسب پرورش می دادند و جو را برای آبجو کشت می کردند.

 

  • وی ابتدا به دبیرستان ویند ریور رفت و بعداً یک سال در آکادمی دیرفیلد در ماساچوست تحصیل کرد.

 

  • در سال 1989 ، تحصیلات خود را در رشته اقتصاد از دانشگاه کلمبیا با هدف کار به عنوان کارگزار سهام در وال استریت به پایان رساند.

 

  • او بعداً در رشته بازیگری در کمپانی معروف تئاتر آتلانتیک ، نیویورک و هنرستان دراماتیک نیویورک تحصیل کرد.

 

  • او یادگیری اسب سواری را از اوایل شش سالگی آغاز کرد.

متیو فاکس

خانواده و زندگی شخصی

اکس دوران دبیرستان را در وایومینگ به اتمام رساند و در دوره فارغ‌التحصیلی سالانه آکادمی «دیرفیلد» شرکت کرد. بعد از آن در دانشگاه کلمبیا شرکت کرد و در رشته اقتصاد ادامه تحصیل کرد. فاکس در این دانشگاه با رؤیای ورود به وال استریت رشته اقتصاد را ادامه داد و در سال ۱۹۸۸ فارغ‌التحصیل شد. مدتی نیز در این زمینه به عنوان دلال سهام مشغول بود اما مادر نامزدش که خود یک آژانس مدل داشت وی را به مدل شدن ترغیب کرد و سرانجام پس از مدت کوتاهی که در دنیای تجارت فعالیت کرد به سمت بازیگری تغییر مسیر داد و دوره دوساله‌ای را در آموزشگاه بازیگری فیلم و تلویزیون در نیویورک سپری کرد.

او در دانشگاه با «مارگریتا رونچی» همسر آینده‌اش آشنا شد و خیلی زود سال ۱۹۹۲ با هم ازدواج کردند.

>>>بیشتر بخوانید:

جان فورد/ یکی از برترین کارگردانان مشهور آمریکایی

زندگی هنری

اولین بازیگری متیو فاکس در یک فیلم دانشگاهی صورت گرفت. در ۲۵ سالگی او در اپیزود «بال‌ها» حضور یافت. همان سال در سری فیلم‌های «خوابگاه دانشجویان جدیدالورود» بازی کرد. بعد از آن چندین بار در نقش دوم فیلم ها ظاهر شد مثل: نقش چارلی در سریال CBS Schoolbreak Special و «اگر قبل از تو بمیرم». بعد از آن بزرگ‌ترین حضورش روی صحنه سال ۱۹۹۳ در فیلم «دوست پسرم برگشته است» بود. سپس سال ۱۹۹۴ در درام تین ایجری «مهمانی پنج نفره» در نقش چارلی سالینجر بازی کرد.

او بزرگترین عضو خانواده ۵ نفره‌ای بود که والدینشان را در یک تصادف از دست داده بودند. سال ۱۹۹۶ از سوی مجله پیپل به عنوان یکی از ۵۰ مرد زیبای جهان معرفی شد. بعد از آن او بازی در قسمت بعدی این فیلم را رد کرده تا سال ۲۰۰۲ در سریال تلویزیونی «جن زده» ایفای نقش کرد؛ و بالاخره مهم‌ترین و معروف‌ترین نقش آفرینی اش از سپتامبر ۲۰۰۴ تا می۲۰۱۰ در سریال لاست و نقش «جک شپرد» بود. او در ابتدا برای بازی در نقش جیمز فورد یا ساویر تست بازیگری داده بود. با این حال تهیه‌کننده جی جی آبرامز او را برای نقش جک مناسب تر دید.

فاکس نامزد جایزه گلدن گلوب شده‌است، سال ۲۰۰۵ جایزه ستلایت را برد و سال ۲۰۰۶ «جایزه انجمن بازیگران روی صحنه» را به خاطر بازی اش در لاست از آن خود ساخت. فاکس سال ۲۰۰۶ در درام ورزشی «ما مارشال هستیم» با «متیو مک کاناگی» همبازی شد. همچنین نقش کوتاهی در فیلم آس‌های دودی بازی کرد و سپس سال ۲۰۰۸ در فیلم «فرصت برتر» بازی کرد. او در می۲۰۰۸ در فیلم «مسابقه دهنده سرعت» نقش مسابقه دهنده X را داشت.

متیو چندلر فاکس

نکات جالب درباره ی متیو فاکس

  • سال ۱۹۹۶ از سوی مجله پیپل در لیست ۵۰ مرد زیبای سال جای گرفت.
  • او از سال ۲۰۰۴ بارها در منزلش برای دست اندرکاران لاست مهمانی گرفته تا آخرین اپیزودی که فیلمبرداری کردند را تماشا کنند.
  • از شش سالگی اسب سواری می‌کرده است.
  • او بلند قدترین بازیگر سریال لاست بود. تری او کوئین، جاش هالوی و بقیه از او کوتاه‌تر بودند.
  • تعداد اپیزودهای بازی او در لاست از همه بازیگران دیگر بیشتر بود.
  • او خلبانی هم می‌کند البته به صورت شخصی و یک هواپیما مدل Beechcraft Bonanza G36 دارد.
لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=428937
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.thefamouspeople.com/profiles/matthew-fox-24933.php

برچسب ها

ثبت نظر

-