راز خوشبختی برای داشتن یک زندگی شاد

  • کد خبر : 428800
  • 28 اردیبهشت 1400 - 10:48
راز خوشبختی برای داشتن یک زندگی شاد

از زمستان های بوستون متنفر بودم. اما این تصویر از کتابخانه بیکر در مدرسه بازرگانی هاروارد می باشد که خاطرات زیادی از آن دارم. این مکان در زمستان ها با درختان از برف و پتو سفید جادویی پوشیده می شد.خوابگاه سال اول من درست در سمت راست این آدم برفی است. خوابگاه من را در این تصویر نمی بینید اما من هر روز این کلاس را می رفتم و می آمدم. در آن زمان فقیر بودم. پدر و مادر من بی پول و بی خانمان بودند.و سرانجام پدرم ما را رها کرد. (در سال دوم، مادرم بر خلاف سیاست مدرسه مخفیانه در اتاق کوچک خوابگاه من در موریس هال زندگی می کرد، زیرا او جایی دیگر برای زندگی نداشت). قبل از ثبت نام در هاروارد ، مادرم گفت که من ، پسر بزرگ خانواده هستم که می توانم خانواده را از فقر خارج کنم. من یک تنه باید بار همه زندگی را به دوش می کشیدم و پر از این همه رویاهای دیوانه وار بودم. حتی وقتی مجبور شدم با حضور در هاروارد فقط با ۴ دلار در روز زنده بمانم، خوشبخت ترین روزهای زندگی ام را در آنجا گذراندم. زمان در زندگی خیلی سریع می گذشت.در این سال های سخت آموختم هر لحظه زندگی را گرامی بدارم. هر دوستی را گرامی بدارم. هر ماجراجویی را گرامی بدارم.

من در زندگی ام هم فقر و هم ثروت را تجربه کرده ام. و من از آنچه هرکدام به من آموخته اند سپاسگزارم. از طریق رنج و فقر چیز هایی آموختم، آنچه را که هیچ كتاب درسی نمی توان آموخت. از طریق آزادی در ثروت، یاد گرفتم که هیچ مبلغی نمی تواند خریداری کند. یک چیزی که می توانم به شما بگویم این است که خوشبختی واقعی هیچ ارتباطی با دنیای خارجی ندارد: یک حساب بزرگ بانکی، یک خانه بزرگ، لباس های شیک و ماشین های لوکس. خوشبختی واقعی با آنچه در قلب شماست ارتباط دارد: عشق، خانواده، دوستی، امید، قدردانی، ماجراجویی و رویاها.

راز خوشبختی:

راز خوشبختی

بدون آگاهی بیشتر، در اینجا ۱۰ قانون اساسی من برای یک زندگی شاد آورده شده است:

با سپاسگزاری زندگی کنید

راز خوشبختی، هنگامی که در فقر زندگی می کردم قدرت قدرشناسی را کشف کردم. هر وقت احساس بدی نسبت به وضعیتم پیدا می کردم، به این موضوع فکر می کردم که چقدر خوش شانس هستم که اوضاع بدتر نیست. من روی همه چیزهایی که در زندگی ام درست پیش می روند تمرکز می کنم (به جای همه چیزهایی که اشتباه می روند).

من سرانجام ذهنم را آموزش دادم تا هر وقت تمرکزم را روی منفی گرایی گذاشتم نعمت هایم را در زندگی حساب کنم. غالباً باعث می شد از هر انرژی منفی که داشتم از بین برود و باعث شود احساس خوشی و خوشبختی کنم. خوشبختی حتی در سخت ترین لحظات زندگی بلافاصله برایم در دسترس بود.

علیرغم فقر، نعمتهای زیادی مانند سلامتی، پذیرش در دانشگاه هاروارد، اخلاق خوب، عزیزانم، دوستان واقعی، آموزشهای رزمی و غیره داشتم. وقتی همه چیز در زندگی بد پیش می رود، تمرکز بر روی همه چیزهای بد آسان است (به جای اینکه چقدر خوش شانس هستید که اوضاع حتی بدتر نیست). برای من، قدرشناسی به چشمه سحرآمیز شادی من تبدیل شده است.

زندگی شاد

زندگیتان را از عشق پر کنید

همه ما در طول روز ۲۴ ساعت وقت داریم. برای من یکی از دستورالعمل های خوشبختی این است که ساعات زیادی از روزم را با عشق پر کنم، خواه کار باشد، خواه افراد مورد علاقه ام، علایق یا حتی حیوانات خانگی. بدون ترس عشق ورزیدن بسیار زیباست. من تمام تلاشم را می کنم تا هر روز کاری را که دوست دارم انجام دهم. من عاشق کارآفرینی هستم. من عاشق ورزش های رزمی هستم. عزیزانم را دوست دارم. من عاشق دوستانم هستم. من سگهایم را دوست دارم. من عاشق فیلم هستم. من عاشق مطالعه ام.

من عاشق مسافرت هستم. تعجب آور نیست که شما متوجه خواهید شد که من همه آن کارها را در یک سال مشخص با افرادی که دوستشان دارم انجام می دهم. ما نمی توانیم بسیاری از چیزها را در زندگی کنترل کنیم، اما می توانیم کنترل کنیم که چقدر عشق را در زندگی خود راه می دهیم.

انتخاب هدف

هدف خود را پیدا کنید

من هدف واقعی خود را تا ۳۷ سالگی در زندگی پیدا نکردم. آن زمان به عنوان مدیر صندوق هجینگ جهانی بازنشسته شده بودم. هر کسی مرا می شناخت فکر می کرد دیوانه ام که آرزوهایم را در ورزش های رزمی دنبال می کنم. وقتی هدف واقعی خود را در زندگی پیدا می کنید، همه چیز منطقی می شود. دیگر فکر نمی کنید که بعد از کار چه کارهایی می خواهید انجام دهید که برای تان لذت بخش باشند.

اگر خوشبخت ترین افراد جهان را بررسی کنید، هیچ مرز مصنوعی بین زندگی شخصی و زندگی کاری آنها وجود ندارد. زندگی فقط زندگی است. هیچ محدودیتی وجود ندارد. هیچ محدودیتی وجود ندارد. تا زمانی که به یاد می آورم، من همیشه در زندگی دو عشق بزرگ واقعی داشته ام ورزش های رزمی و کارآفرینی.

من هم عاشق سرمایه گذاری در بورس هستم اما این یک عشق بزرگ واقعی نبود. همانطور که گفتم من در موقعیت های مختلف در مقاطع مختلف زندگی هدفم را پیدا کردم. وقتی پدر و مادرم در زندگی همه چیز را از دست دادند (از جمله خانه و پس انداز زندگی خود) و ما به سختی زنده می ماندیم، هدف من از زندگی این بود که خانواده ام را از فقر خارج کنم. وقتی پدر من سرانجام ما را رها کرد، هدف من از زندگی مراقبت از مادر و برادر کوچکترم بود تا آینده آنها امن باشد

وقتی پدرم سرانجام ما را رها کرد، هدف من از زندگی مراقبت از مادر و برادر کوچکترم بود تا آینده آنها امن باشد. امروز، من یک ماموریت شخصی کاملاً واضح در زندگی دارم و این یکی از مأموریت هایی است که روح من را روشن می کند. ماموریت من در زندگی این است که از طریق قدرت ورزش های رزمی عظمت را در همه آزاد کنم و نابرابری های درآمد، جنسیت، نژاد و تحصیلات را در سراسر جهان برطرف کنم. در اعماق روحم می دانم که برای این مأموریت بر روی زمین قرار گرفته ام. ورزش های رزمی زندگی من را تغییر داد و من را از فقر خارج کرد. ورزش های رزمی به من کمک کرد تا به زندگی رویاهایم برسم. و من می دانم که می توانم عظمت را در همه تجلی ببخشم.

از مقایسه خود با دیگران دست بردارید. وقتی خیلی جوانتر بودم، اغلب سطح موفقیت خود را با دوستانم با افرادی که می شناختم یا حتی با قهرمانان و الگوهای زندگی ام مقایسه می کردم. امروز خجالت می کشم که اعتراف کنم اما این واقعیت است. من مقایسه می کردم که چقدر پول در می آورم، چقدر خوشحالم، ارزش خالص من چقدر است، شغل من معتبر است، چقدر سریع پیشرفت می کنم و سایر موارد.

همه ما هدیه ها، استعدادها و فرصت های منحصر به فرد خود را داریم. و همه ما در جستجوی حقایق خود تنها هستیم. خوشبختی ناشی از داشتن یک زندگی اصیل است که واقعاً روح شما را شعله ور می کند. هر چیز دیگری بی معنی است. خوشبختی را نمی توان با حساب های بانکی، خانه های بزرگ یا اتومبیل های فانتزی سنجید. خوشبختی در درون است، بدون آن نیست. عظمت خود را جستجو کنید.

هر روز بخشش را تمرین کنید. هر چه پیرتر می شوم، می فهمم که آرامش درونی یکی از بزرگترین گنجینه های زندگی است. برای من بخشش اکسیر روح است. خودت را ببخش. دیگران را ببخش. هیچ کس کامل نیست. همه ما اشتباه می کنیم. همه ما زمین می خوریم. همه ما شکست می خوریم. ببخش نياز به بخشش است.

فقط افراد ضعیف نمی توانند ببخشند. توجه کنید وقتی انرژی منفی را در قلب خود به سمت دیگران حمل می کنیم، هرگز نمی توانیم کاملاً خوشحال باشیم. همه کسانی را که به شما ظلم کرده اند رها کنید. همه چیزهایی که باعث بدبختی شما شده را رها کنید. احساسات منفی را کنار بگذارید. از تجربیات گذشته ی خود درس بگیرید و با امید به آینده نگاه کنید.

راز خوشبختی

راز خوشبختی، خود را با افراد شاد محاصره کنید

ممکن است فکر کنید بی رحمانه است اما من به سرعت افراد منفی را از زندگی ام حذف کردم. همه ما افرادی را می شناسیم که چقدر بدشانس هستند، از جانب کسی به آنها ظلم شده است، از اینکه چگونه جهان ناعادلانه است یا از زندگی وحشتناک است همیشه شکایت دارند.

من مقایسه می کردم که چقدر پول در می آورم، چقدر خوشحالم، ارزش خالص من چقدر است، اعتبار کار من چقدر است، سرعت پیشرفت و همه چیزهای دیگر. من به شما می گویم که این مقایسه ها چیزی جز بدبختی برای من به ارمغان نیاورد. ببینید، من آموخته ام که کاری که دیگران در زندگی انجام می دهند هیچ ارتباطی با خوشبختی شما ندارد.

خوشبختی واقعی از طریق رها کردن عظمت واقعی شما در زندگی با انجام کاری که دوست دارید با افرادی که دوستشان دارید، حاصل می شود. در حال تبدیل شدن به بهترین نسخه از خودتان هستید. سرنوشت هر شخص متفاوت است. همه ما در مسیرهای مختلفی هستیم. همه ما هدایا، استعدادها و فرصت های منحصر به فرد خود را داریم. و همه ما در جستجوی حقایق خود تنها هستیم. خوشبختی ناشی از داشتن یک زندگی اصیل است که واقعاً روح شما را شعله ور می کند.

حتما شما هم با افرادی روبه رو شده اید که توسط شخصی به آنها ظلم شده است، اینکه چقدر جهان در برابر آن ها ناعادلانه است و یا اینکه زندگی آنها چگونه وحشتناک است و از این موضوعات شکایت دارند. متاسفم، اما من همدلی صفر با افراد منفی دارم. افراد منفی فکر راهی پیدا می کنند که دیگران را به خاطر مشکلاتشان سرزنش کنند. و در ۹۹٪ از مواقع آنها خودشان بدترین مشکل و علت مستقیم مشکلاتشان هستند. افراد منفی متعلق به شرکت های من نیستند و مطمئناً متعلق به زندگی من نیستند.

شادی

زندگی برای افراد منفی که مشکلاتی برای شما ایجاد می کنند بسیار کوتاه است

من به قانون جذب اعتقاد دارم. اگر به افراد منفی در زندگی خود اجازه دهید وارد زندگی شما شوند، منفی می شوید و افراد منفی بیشتری را در زندگی جذب می کنید. عکس این نیز صادق است. اطراف خود را با افراد خوشبختی که با سپاسگزاری زندگی می کنند محاصره کنید و خواهید دید که زندگی شما نیز شادتر خواهد بود. وقتی خوشحال باشید، افراد خوشحال دیگر را به خود جذب می کنید. خوشبختی خوشبختی را به دنیا دعوت می کند و مثبت بودن باعث مثبت اندیشی می شود.

>>>بیشتر بخوانید:

چطور زندگی شادی داشته باشید

کودک درونی خود را هرگز از دست ندهید

در دوران کودکی، ما پر از عشق، معصومیت، شگفتی، رویاها، خوبی ها و امکانات هستیم. هیچ چیز برای کودکان غیرممکن نیست و هیچکس شرور نیست. با این حال، به نحوی وقتی بزرگتر می شویم، این جادو را از دست می دهیم.

دوستان و خانواده نزدیک من به شما خواهند گفت که من هنوز فقط یک بچه هستم. من مدتها پیش تصمیمی آگاهانه گرفتم که هرگز نگذارم مشکلات زندگی و مشکلات من یا کودک درونم را تغییر دهند. من عاشق شوخی هستم من عاشق ماجراجویی هستم.

من عاشق رویاها هستم. من به خوبی مردم اعتقاد دارم. من معتقدم هیچ چیز غیرممکن نیست. مطمئناً زندگی من هم مملو از بدشانسی، افراد وحشتناک، بدبختی و شکست بوده است. با این حال، من تصمیم می گیرم که از کودک درونم محافظت کنم و تا آنجا که ممکن است آزادانه زندگی کنم. ناراحت کننده خواهد بود اگر اجازه دهیم چیزهای بد و آدمهای بد، زندگی مان، کودک درونی و اعتقاد به خوبی دنیا را از بین ببرند. زندگی زیباست.

چیزهای مادی را تعقیب نکنید

چیزهای مادی را تعقیب نکنید

شاید برای اکثر مردم عجیب به نظر برسد اما من در زندگی دارایی مادی بسیار کمی دارم. تنها ساعتی که من در دهه اخیر خریداری کرده ام یک ساعت ساده است. من فقط یک ماشین دارم زیرا تمام آنچه که لازم دارم است. مرا از مقصد الف به مقصد ب می برد.

اگر فردا می خواستم ده فراری یا لامبورگینی بخرم می توانستم این کار را انجام دهم. با این حال من قبلاً می دانم که این باعث خوشبختی واقعی من نخواهد شد. (برای اینکه صریح بگویم، داشتن یک ماشین اسپرت اگر عاشق آن باشید مشکلی ندارد و این علاقه شماست)

فقط می دانم که این چیزها برای من خوشبختی به همراه نخواهد داشت. وقتی فقیر بودم، تفاوت بین خوشبختی و لذت را یاد گرفتم. خوشبختی رضایت واقعی درونی و آرامش معنوی است. لذت زودگذر آنی و خالی است. هنگام خرید یک اسباب بازی جدید، چند روزی لذت را برای شما به ارمغان می آورد و بعد از مدتی به اسباب بازی جدید بعدی نیاز خواهید داشت. این یک چرخه بی پایان از تعقیب چیزهای زودگذر است. من ترجیح می دهم برای تجربه های عزیزانم پول خرج کنم.

کارهای نیک انجام بده. بیشتر از آنچه می گیری بده. من به انجام کارهای خوب در دنیا اعتقاد دارم. وقتی کار خوبی می کنیم قلب ما را شاد می شود. مردم غالباً از من سوال می کنند که چرا من این همه وقت، پول و منابع خود را به سازمانهای خیریه مختلف اهدا می کنم. پاسخ کوتاه این است که من گذشته خود را فراموش نکرده ام.

روزهای من در فقر و رنج خانواده ام که پدرم ما را رها کرد برای همیشه در روح من حک شده است. من کاملاً آگاه هستم که اگر مادری که به من ایمان آورده بود، اعتقاوش را به من از دست می داد. کارم برکت نمی گرفت و اگر قدرت ورزشهای رزمی را برای کمک به من در غلبه بر ناملایمات زندگی را نداشتم، زندگی من می توانست بسیار متفاوت رقم بخورد.

مادرم عشق و امید و اعتقاد را به من می داد در حالی که هیچ چیزی نداشتم. هنرهای رزمی وقتی هیچ مبارزه ای نداشتم به من روحیه جنگی، شهامت و اخلاق کاری می بخشید. می خواهم برای کسانی که بیشتر به آن نیاز دارند، همین کار را انجام دهم. این دایره زندگی است که مدتی پیش استاد ورزش های رزمی ام، کرو یودتونگ سنانان ، به من آموخت. و به قول یکی از خوانندگان محبوب من باب مارلی “در این آینده عالی، شما نمی توانید گذشته خود را فراموش کنید.”

در لحظه زندگی کن

در لحظه زندگی کن

انجام این کار دشوار است اما من تمام تلاشم را می کنم تا در لحظه زندگی کنم و هر دقیقه زندگی را خوشبو کنم. وقتی اوایل امسال، تیم قهرمانی اولین رویداد خود را در بانکوک برگزار کرد، یادم می آید که در یک لحظه کناری ایستادم با وحشت در استادیوم نگاه می کردم و فکر می کردم که چقدر خوشحالم که این همه عشق و حمایت را دریافت می کنم.

در آن لحظه از خود بی خود شده بودم. من در یک حالت سعادت به سر می بردم زیرا رویاهایم را زندگی می کردم. در آن لحظه، لحظه ای در نگرانی ها و مشکلات زندگی خود رها شده بودم. برای من عصر با یک مادر تنها و دو دختر کوچکش به اتمام رسید که عجله داشتند تا با من عکس بگیرند.

مادر با چشمانی اشکبار گفت که چگونه داستان زندگی من برای همه آنها الهام بخش است تا برای زندگی بهتر سخت کار کنند. آنها هرگز در مورد این جشن چیزی نشنیده بودند اما به این رویداد آمدند تا با من ملاقات کنند. تقریباً هرگز گریه نمی کنم اما اشک در چشمانم جمع شده بود. زندگی ممکن است پر از رنج باشد اما همچنین پر از زیبایی و عشق است. نمی خواهم آن لحظات زندگی را از دست بدهم.

برای من خوشبختی مقصد نیست. چیزی برای پیگیری نیست. منتظر خوشبختی نباشید. برای خوشبختی پس انداز نکن شادی را تعقیب نکن. شادی یک انتخاب برای دیدن زیبایی هر روز است. خوشبختی جشن آگاهانه هدیه گرانبهای زندگی و همه برکات به شماست. خوشبختی یک سفر است.

لطفا توجه داشته باشید که لیست شادی من به هیچ وجه لیست کاملی نیست. من مطمئن هستم که برخی از افراد با قسمتهای مختلف این لیست نیز مخالف خواهند بود. من متخصص خوشبختی نیستم. این لیست به سادگی مجموعه ای از تجربیات شخصی من و تأملات من در زندگی است. خوشبختی یک چیز فردی است اما امیدوارم که توانسته باشید برخی از درسها را بیاموزید و آنها را در زندگی و خوشبختی خود به کار بگیرید. در انتها، من به سادگی روزهای خوشی بیش از روزهای غم انگیز می خواهم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=428800
  • نویسنده : راضیه قوامی

برچسب ها

ثبت نظر

-