تصمیم گیری در برقراری رابطه/اینگونه رابطه زناشویی را آغاز کنید!

  • کد خبر : 428705
  • 27 اردیبهشت 1400 - 12:59
تصمیم گیری در برقراری رابطه/اینگونه رابطه زناشویی را آغاز کنید!

تصمیم گیری دربارۀ اقدام به نزدیکی در زندگی مشترک، بسیار مهم است. روی هم رفته مردها به راحتی بیشتری برانگیخته می شوند و می توانند به راحتی به رابطه زناشویی اقدام کنند. اما زن ها از این لحاظ نیز با مردها فرق دارند. زن ها برای اقدام به رابطه زناشویی فرصت بیشتری برای آمادگی می خواهند.

وقتی مردی از زنش دربارۀ همبستری سؤال می کند و زن جواب نمی دانم می دهد، مرد ممکن است به اشتباه این جواب را به حساب نه گفتن او بگذارد و حال آن که اغلب این طور نیست. مردها باید به تفاوت هایی که از این لحاظ به زن ها دارند، توجه کافی داشته باشند. باید بدانند که این قبیل جواب ها رد خواستۀ آنها نیست. ممکن است زن خیلی زیاد هم مشتاق باشد، ولی کمی وقت نیاز دارد که احساسات درونی او آشکار شود تا بتواند تصمیم بگیرد.

 رابطه زناشویی

به عنوان مثال

برای مثال “سعید” به همسرش “مریم” اظهار برقراری رابطه می کند و نظرش را جویا می گردد. مریم می گوید: نمی دانم. در حالی که در درونش لایه های احساسات به جوش در می آیند، او پاسخ منفی یا مثبت می دهد، ولی زمانی که می گوید نمی دانم، سعید جواب رد می شنود و احساس رنجیدگی می کند و می گوید: فراموش کن شاید امروز روز خوبی نیست! در حالی که در درونش  چنین فکر می کند: از این که به من جواب رد می دهد متنفرم، اگر دوست ندارد رابطه داشته باشد، چرا آشکارا بیان نمی کند!  خیلی خوب، این آخرین باری است که از او این نوع درخواست را می کنم. اگر دوست ندارد رابطه داشته باشد پس فکر دیگری به حال خود می کنم…

اگر سعید تفاوت بین مرد و زن را در این مورد می دانست، می توانست وضعیت را مرتب کند.اما در پاسخ اظهارات همسر با گفتن من نمی دانم، سعید می تواند بگوید: آیا تمایلی داری؟ آنگاه همسرش  ممکن است بگوید: این چه سؤالی است که می کنی، فقط باید ببینم زمان صحیحی هست یا نه؟

مردان باید بدانند زمانی که از همسر خود سؤال می کنند، تا رابطه برقرار سازند و او در پاسخ می گوید: نمی دانم، منظور همسرشان جواب رد و یا پاسخ منفی نمی باشد. باید عبارت من نمی دانم را خوب تجزیه و تحلیل کنند.

مردها می توانند آزادانه و به راحتی عشق و علاقۀ خود را به همبستری ابراز کنند، اما زن ها برای رسیدن به این موقعیت، باید مقدماتی را پشت سر بگذرانند. به همین دلیل است که گاه مردها به اشتباه احساس می کنند که زن شان سرد است و احساس چندانی به آنها ندارد.

بهترین زمان آمیزش برای شخص متعادل وقتی است که به تجربه دریافته است که درآن موقعیت احساس سبکی و آرامش می کند.

در چنین حالتی تا حد امکان ذهن از افکارپراکنده و مغشوش تخلیه می شود و پذیرای ارسال ودریافت پیغام ها و احساسات برای برقراری یک رابطه رضایت بخش و مطبوع است.

یک ذهن مشغول، باعث می شود که رابطۀ زناشویی یک رابطۀ فقط جسمی و خالی از هرگونه عشق باشد، در نتیجه هیچ گونه لذت روحی و معنوی را برای هر دو درپی نخواهد داشت. به همین دلیل لازم است که همسران ساعاتی قبل از برقراری رابطه زناشویی خود، تا حد امکان از نظر ذهنی و فکری تخلیه شده باشند. با این کار ذهن و مغز انسان پذیرای هر گونه اطلاعات و دستور العملی خواهد بود. حال اگر ذهن همسرمان شرطی نیز شده باشد در یک زمان مشخص و در شرایط فیزیکی مناسب پیغام هایی را از ذهن خود دریافت می کند که آمادگی روحی او را در حد بالایی قرار می دهد.

 رابطه زناشویی

از جمله عواملی که در شرطی سازی به شما و همسرتان کمک می کند عبارتند از:

روشن کردن یک شمع

یک سبک موسیقی ملایم

استفاده از یک نوع عطر خاص

ساعت مشخص در طول شبانه روز

شرایط فیزیکی اتاق خواب

و سایر مواردی که خودتان برای شرطی شدن، مناسب تشخیص دهید. هرکدام از این موارد با توجه به سلیقۀ شما و همسرتان می تواند مؤثر باشد.

لحظۀ مناسب برای رابطه زناشویی

اکثر مردها متأسفانه برای ایجاد رابطه زناشویی وقت نمی گذارند. آنها به محض این که احساس تمایل کنند، دیگر هیچ چیز نمی تواند مانع آن ها شود. در حالی که آمادگی جنسی هیچ ارتباطی به آمادگی روحی ندارد. آمادگی جنسی فرد بعد از مدتی استراحت و همچنین تغذیۀ مناسب آمادگی خود را برای فعالیت مجدد به دست می آورد، ولی آمادگی روحی، زمانی به دست می آید که حس انسان در خواست کند. متأسفانه این مورد در اصل رعایت نمی شود و مردها به محض آمادگی در اعضای بدنشان و به دلیل فراهم بودن بستر مناسب، دلیلی برای خودداری نمی بینند و رابطه را ایجاد می کنند.

طبیعی است که بعد از مدتی دچار دلزدگی جنسی خواهند شد. زیرا درست است که مرد از نظر فیزیکی ارضا شده است، اما حس جنسی او ارضای روحی نمی شود و او همچنان از نظر روحی تشنه است به این ترتیب رابطه زناشویی به سرعت جذابیت خود ار از دست می دهد و مرد را به دالانی از افسردگی پرتاب می کند.

درحالی که زن باید آماده باشد، باید از نظر عاطفی و روانی پذیرای مرد باشد. این پذیرا بودن را هم باید خود مرد به وجود آورد. باید شرایطی را فراهم کند که همسرش احساس کند که می خواهد به او نزدیک تر شود.

بهترین عامل تازه نگهداشتن طراوت جنسی، این است که لحظۀ مناسب برای رابطه زناشویی را به عشق واگذار کنیم. در صورتی که بگذارید علاقه و عشق، باعث کشش شما شود، روح شما به سرعت آماده می گردد. همان طور که می دانید رابطۀ زناشویی باید نهایت میزان ابراز علاۀ همسران به یکدیگر باشد و نه وظیفۀ زناشویی و یا فقط ارضای جسمی. شما برای پالایش روح و عشق تان باید از رابطه زناشویی استفاده کنید و نه برای خلاص شدن از یک حالت فیزیکی. رابطۀ زناشویی، یک ابزار قدرتمند در خدمت روح، برای ابراز علاقه می باشد نه یک وسیله برای ایجاد زنگ تفریح… پس بگذارید که کشش عشقی شما را وادار به ایجاد رابه کند و نه فشار جسمی.

در این صورت در هیچ مقطعی از زمان، همسرتان برای شما تکراری نخواهد شد و شما همیشه در یک آرامش روحی قرار خواهید داشت.

رابطه جنسی

 

زمان مناسب برای رابطۀ زناشویی

زمان آمیزش از اهمیت خاصی برخوردار است. اغلب زنان رابطۀ زناشویی را در مکان امن و دنج ترجیح می دهند. آن ها مایل هستند که در تاریکی رابطه زناشویی داشته باشند. هورمون زنانۀ استروژن، زن را نسبت به نور مناسب، حساس می کند. او فضای نیمه تاریک را ترجیح می دهد. از طرفی شب به علت آزادی از هر گونه قیودات روحی و اجتماعی و نگرانی های جسمی و روحی، زمان مناسبی برای رابطه است.

از طرفی اتاق نیمه تاریک باعث گشاد شدن مردمک چشم شده و صورت ها زیباتر به  نظر می رسند.

عده ای نیز بهترین زمان آمیزش را اغلب پس از خواب اول شب می دانند. آن ها اعتقاد دارند که بهتر است زوج ها عصر ها یا شب قبل از خواب، با هم معاشقه داشته باشند و سحرگاهان به آمیزش مبادرت ورزند.

محیط مناسب برای رابطۀ زناشویی

اگر آمیزش در یک محیط آرام، دوستانه، و صمیمی بر آورده شود. موجبات خرسندی هر دو فراهم می گردد. شرایط محیطی، اهمیت به سزایی دارد و جزئیاتی که ممکن است بی اهمیت به شمار روند، می توانند موجب تقویت یا تضعیف میل جنسی گردند.

چون زنان دارای هوشیاری و درایت باز هستند، خیلی سریع تحت تأثیر محیط اطراف خود قرار می گیرند. محیط اطراف زیبا، نقش مهمی دارد. روشن کردن یک شمع، بوی معطر، نور کم، موسیقی ملایم، و… همگی می توانند تفاوت  زیادی را به وجود آورند. برقراری رابطه زناشویی امری بسیار شخصی است و نمی توان گفت چه شیوه ای برای  همه صحیح است.

خانم دکترباربارادی آنجلس در کتاب عشق و روابط زناشویی می نویسد:

به همۀ مردها توصیۀ مهمی دربارۀ رابطۀ زناشویی دارم که حاصل سال ها تحقیق جامع است:

آرام باشید! طوری با همسرتان معاشقه نداشته باشید که گوئی می خواهید زودتر از شر این کار خلاص شوید. مسابقه ای در کار نیست. برای اتمام سریع کار، امتیاز بیشتر نمی گیرید. در واقع عکس آن صدق می کند! هرچه این کار بیشتر طول بکشد، برای همسرتان و نیز شما بهتر است.

سایر مواردی که قبل از عشق ورزی و در حین آن بر کیفیت و کمیت رابطۀ زناشویی نقش مؤثری دارند، عبارت اند از:

  • پاکیزگی
  • خوشرویی و تبسم
  • استفاده از کلمات عاشقانه و تحریک کننده
  • توجه و ابراز محبت در طول رابطه
  • تلقین به نفس

نکته: زن با داشتن طیف وسیع تری از گیرنده های حسی تمایل به شنیدن واژه های شیرین دارد. حساسیت زن به شنیدن تعریف های بی نظیر چنان قوی است که حتی بعضی از زن ها هنگام شنیدن نغمه های عاشقانه از طرف محبوب شان، چشمان خود را می بندند.

سایر لحظات زندگی

هیچ گاه معاشقه را محدود به رختخواب نکنید. نکته ای که در رابطه با زندگی جنسی شما وجود دارد، این است که آنچه در بیرون از اتاق خواب و آنچه در بستر میان شما و همسرتان می گذرد، از اهمیت صد در صد یکسانی برخوردار خواهند بود. این رختخواب است که همبستر شدن در عمل در آن اتفاق می افتد اما چنانچه همیشه منتظر آن باشید که به رختخواب بروید تا معاشقه را شروع کنید، زمان را از دست خواهید داد و به احتمال قوی همسرتان نخواهد توانست پا به پای شما بیاید و از شما عقب خواهد ماند.

تعادل در رابطۀ زناشویی

خداوند بزرگ به انسان ها نعمت های فراوانی عطا فرموده است که این نعمت ها باعث شادکامی و لذت بردن انسان از از زندگی در این جهان می شوند. این نعمت ها را باید پاس داشت و خداوند را از بابت آن ها سپاس گذار بود.

از طرف دیگر لازم است از این نعمت ها به اندازه و عاقلانه بهره برد. افراط و تفریط در هر کاری، باعث زیان و پشیمانی خواهد شد.

یکی از نعمت ها رابطۀ زناشویی است که برای هماهنگی و محبت بین زن و مرد است. اما همین لذت مشروع زناشویی در بین مرد و زن، اگر از حد و حدود خود خارج شود، باعث از دست دادن جذابیت، جدایی عاطفی و از همه مهمتر ناتوانی، ضعف عمومی و کاهش انرژی جسمی و در نهایت پیری زود رس می گردد.

اگر رابطۀ زناشویی با فواصل معین و مناسبی اجرا شود باعث احساس نشاط و آسایش می شود، ولی اگر به کثرت تکرار شود، سبب خستگی و ناراحتی مبرمی می شود که در مردان بیشتر از زنان محسوس است.

اگر لازم شود که مقیاس و قاعده ای بیان کنیم، باید چنین بگوییم:

شما و همسرتان بهتر است وقتی رابطۀ زناشویی انجام دهید که احساس می کنید به آن احتیاج دارید و از آن لذت خواهید برد.

یک برنامۀ غذایی خوب و صحیح که دارای مواد نیرو بخش ولازم برای بدن است و به ویژه  نیروی جنسی را همیشه به حالت متعادل و سالم حفظ می کند به قرار زیر است:

گوشت سفید(گوشت ماهی و میگو)، تخم مرغ به اندازۀ کم، جگر، دل، قلوه، سیرابی، شیردان، کله پاچه، خوراک لوبیا، خوراک عدسی، سبزیجات، پیازچه، عسل خالص، کنجد، توت فرنگی، توت، شاه توت، گلابی، هلو، لیمو ترش، نارنگی، پرتقال، انگور، نارگیل، موز، گردو، بادام، بادام هندی، بادام زمینی، پسته، زرد آلو، گیلاس، انار، انجیر، طالبی، سیب، هویچ، عرق بهار نارنج، زعفران به مقدار کم، زنجبیل کم در غذا، کباب بره، برنج، نان گندم سبوس دار، پنیر تازه، شلغم پخته شده در شیر تازه، نان جو سبوس دار، کاهو و سکنجبین، ماست از شیر تازه و…

به طور معمول خوراکی هایی که در تقویت نیروی جنسی مؤثر هستند. اغلب دارای ویتامین Eهستند.

ورزش

ورزش

ورزش کردن و اجرای تمرین های بدنی، چه به لحاظ حفظ تندرستی و چه از نظر مراقبت از سلامت روانی و از جمله بهداشت رابطۀ زناشویی در خور توجه فراوان است. ورزش در شرایط غیر حرفه ای یکی از عوامل مهم تجدید قوای جنسی به شمار می رود. در رابطۀ زناشویی بخشی از اعضای بدن نسبت به اعضای دیگر فشار تقریبی زیادی را تحمل می کنند و چنان چه آن اعضا از طریق ورزش تقویت نشوند، خستگی زود رس و عوارض آن، دست کم در دراز مدت وجود خواهد داشت.

با ورزش خون تازه و پر اکسیژن در تمام قسمت های بدن جاری می شود و در نتیجه یک اثر پاک کنندگی و پالایش درونی در بدن انجام می شود. سلول های مرده و مواد زاید شسته می شوند و مواد سازندۀ تازه فراهم می گردد، که این باعث می شود هر سلول سرشاز از زندگی و انرژی شود.

استفاده از انواع حمام ها

در بسیاری از موارد استحمام، اثر بارزی روی میل جنسی دارد و علتش هم در ظاهر به خاطر اثرات نیرو دهندۀ آن روی اعصاب است که از طریق صدها هزار جزء انتهایی اعصاب زیر پوست انجام می گیرد.هر نفوذی که ممکن است اثرات نیرو دهنده  و تحریک کننده روی پوست بگذارد، ممکن است کم و بیش اثراتی روی مراکز جنسی نیز بگذارد. استحمام به بهبود وضع سلامتی شخص کمک می کند و اعصاب را تقویت می کند. به خصوص حمام با آب ولرم یا سرد به مدت یک دقیقه و یا حدود آن برای کسی که از سلامتی برخوردار است، تقویت کننده می باشد.

>>>بیشتر بخوانید:

فواید رابطه جنسی /آرامش و تاثیر رابطه جنسی بر مغز انسان

ماساژ

حمام اصطکاکی(مالش دادن خشک)

این روش طریقۀ بسیار مؤثری برای آرامش اعصاب و تندرستی است. سطح تمام بدن را با یک حولۀ زبر یا یک برس نرم، مالش دهید تا پوست صورتی رنگ شود.

اصطکاک باعث تحریک عملکرد دفع مواد زائد از پوست می شود.(مدت زمان لازم برای مالش اصکاکی حدود 5 دقیقه است)

حمام هوا

حمام های هوا ، در تقویت نیروی مردانگی، بسیار مؤثرند. این نوع استحمام به طرز شگفت انگیزی، دستگاه اعصاب را تسکین می دهد و در درمان بی خوابی، بسیار مفید واقع می شود. اغلب در لباس معمولی که به طرز موسوم می پوشیم، پوست را نه به خاطر گرم کردن بدن، بلکه به خاطر محروم کردن آن از تماس با هوا نیز خفه می کنیم.

در صورتی که پوست وقتی در معرض هوا قرار گیرد با عملکرد دفع مواد زائد تنفس می کند. بنابراین حمام های هوای روزانه بسیار با ارزش است.وقتی که دراتاق خود تنها هستید، قبل از رفتن به بستر خواب همیشه می توانید به مدت قابل توجهی، حمام هوا بگیرید.

حمام آفتاب

حمام آفتاب به منزلۀ یک عامل محرک در ضعف جنسی داری ارزش بسیاری است.

تمام انرژی موجود در سطح زمین در اشکال مختلف زندگی از خورشید می آید. تابش اشعۀ مستقیم خورشید بر روی بدن، موجب ازدیاد سوخت و ساز سلولی یا فعالیت یاخته ها می شود و نرون های عصبی را تحریک می کند. آفتاب آن چنان وسیلۀ حیات بخشی است که شخص نباید از معالجه های حیاتی آن استفاده نکند. بین میزان ویتامین D که از راه آفتاب وارد بدن می شود و حرارت آفتاب نسبت به مستقیم وجود دارد. هر قدر گرمای آفتاب بیشتر باشد، مقدار زیادتری از ویتامین D وارد بدن می شود. در نهایت می توان نتیجه گرفت که ورزش های هوازی، طبیعت گردی، کوه پیمایی، اسکی و… چقدر می توانند در این زمینه مؤثر باشند.

طبق تحقیقات به عمل آمده پیاده روی در هوای آفتابی یک روز زمستانی، در افزایش نیروی بدنی، بسیار مؤثر است و از طرفی به تقویت ترشحات هورمونی می انجامد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=428705
  • نویسنده : ثمین شعفی
  • منبع : معجزه صمیمیت

ثبت نظر

-