مگی گریس / نقش اصلی فیلم آلیس در سرزمین عجایب

  • کد خبر : 428517
  • 26 اردیبهشت 1400 - 13:56
مگی گریس / نقش اصلی فیلم آلیس در سرزمین عجایب

مارگارت گریس دنیگ (Margaret Grace Denig‎؛ زاده ۲۱ سپتامبر ۱۹۸۳) که با نام هنری مگی گریس شناخته می‌شود، بازیگر و مدل آمریکایی است. گریس بیشتر برای بازی در نقش شانون روترفورد در مجموعه تلویزیونی لاست (۲۰۰۴–۲۰۰۶؛ ۲۰۱۰) از شبکه ای‌بی‌سی، کیم میلز در مجموعه فیلم ربوده‌شده (۲۰۰۸–۲۰۱۴) و آیرینا در مجموعه فیلم گرگ‌ومیش (۲۰۱۱–۲۰۱۲) مشهور شد.

گریس در اواخر سپتامبر ۱۹۸۳ در ووردینگتن، اوهایو متولد شد. او از دوران کودکی و نوجوانی به بازیگری علاقه داشت. در سال ۲۰۰۲ و زمانی که پانزده سال داشت برای بازی در نقش مارتا موکسلی در فیلم تلویزیونی قتل در گرینویچ نامزد دریافت جایزه هنرمند جوان شد. گریس در سال ۲۰۰۴ به تیم بازیگری سریال لاست پیوست و در نقش شانون روترفورد ظاهر شد. او از بازیگران اصلی سریال در دو فصل اول بود و موفق شد به همراه دیگر اعضای تیم بازیگری، برنده جایزه انجمن بازیگران شود.

مگی گریس

گریس به خاطر اشتیاق برای کار کردن در سینما، از تلویزیون جدا شد. او در سال ۲۰۰۵ در فیلم ترسناک مه و در سال ۲۰۰۷ در فیلم دختر حومه‌شهر ظاهر شد اما هیچ‌کدام از این آثار در گیشه و در نزد منتقدان به موفقیت خاصی دست نیافتند. نخستین موفقیت گریس در سینما در سال ۲۰۰۸ و با بازی در نقش کیم میلز در فیلم ربوده‌شده رقم خورد. موفقیت فیلم در گیشه باعث شد تا او نقش خود را در دنباله‌های فیلم که شامل ربوده‌شده ۲ (۲۰۱۲) و ربوده‌شده ۳ (۲۰۱۵) هستند، تکرار کند.

گریس در سال ۲۰۰۹ در نقش اصلی فیلم آلیس در سرزمین عجایب که اقتباسی مدرن از کتاب آلیس در سرزمین عجایب نوشته لوئیس کارول بود، ظاهر شد. بازی در نقش یک خون‌آشام به نام آیرینا در دو فیلم پرفروش گرگ‌ومیش و سپیده‌دم باعث شد تا گریس موفقیت تجاری بزرگی را تجربه کند. بعد از یک دوره حضور در فیلم‌های سینمایی، گریس دوباره به قاب تلویزیون بازگشت. او دوباره برای ایفای نقش شانون روترفورد در دو قسمت پایانی سریال لاست حضور پیدا کرد. گریس همچنین در سال ۲۰۱۳ در فصل ششم سریال کالیفرنیکیشن بازی کرد. در سال ۲۰۱۸، گریس به تیم بازیگری سریال “از مردگان متحرک بترسید” پیوست. او از فصل چهارم این سریال وظیفه بازی در یکی از نقش‌های اصلی به اسم آلتیا را برعهده گرفت.

کودکی و نوجوانی

مادر و پدر او، یعنی ولین (نام کوچک وی اورت است) و فرد دنیگ هر دو اصالت آمریکایی دارند و به صورت خانوادگی به کار تجارت جواهرات مشغول هستند. خانواده گریس در خانه‌ای زندگی می‌کردند که عمر آن به ۲۰۰ سال می‌رسید و نخستین خانه سالت ‌باکس در مرکز اوهایو محسوب می‌شد.

مگی گریس

مگی گریس از دوران مهدکودک تا پایه نهم را در مدارس مسیحی ووردینگتن گذراند و برای ادامه تحصیل خود به دبیرستان تامس ووردینگتن رفت. از همان دبیرستان بود که گریس شروع به فعالیت کرد و در نمایش‌های مدرسه به روی صحنه رفت که در ادامه باعث ورود او به دنیای تئاتر شد. گریس در سال ۲۰۰۰ در نمایشی که برپایه نمایش‌نامه بوته آزمایش نوشته شده بود در مرکز اجتماع یهودیان (خود گریس یهودی نیست) به روی صحنه رفت. گریس می‌گوید که به عنوان یک بچه، عاشق خواندن کتاب بوده‌است. او خودش را یک «خوره شکسپیر» توصیف می‌کند. در مصاحبه‌ای با لس آنجلس تایمز، گریس اعلام کرد همان‌طور که بسیاری از بچه‌ها به آثار پیشتازان فضا علاقه داشتند، او نیز در سن ۱۳ سالگی آثار جین آستن را دنبال می‌کرد.

نقش های اولیه

بعد از مهاجرت به لس آنجلس، گریس شروع به شرکت در کلاس بازیگری کرد و توانست یک مدیر برنامه برای خود پیدا کند. گریس موفق شد نخستین نقش خود را در سال ۲۰۰۱ و در فیلم ویدویی اتاق ریچل ایفا کند. گریس در این فیلم که پل استوپین تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشت در نقش یک دختر نوجوان ظاهر شد. گریس در سال ۲۰۰۲ در سریال تلویزیونی هفت‌قلو نقش کوتاهی ایفا کرد اما ساخت این مجموعه پیش از پخش نخستین قسمت متوقف شد. گریس در سال ۲۰۰۲ در نقش اصلی فیلم تلویزیونی قتل در گرینویچ ظاهر شد که نخستین نقش مهم وی محسوب می‌شد.

مارگارت گریس دنیگ

مد

مگی گریس به عنوان مدل بارها سوژه جلد مجلات مد و عناوین مربوط به لباس شده‌است. فعالیت گریس به عنوان مدل تنها محدود به داخل آمریکا نیست و عکس های او او بارها بر روی جلد مجلات اروپایی و بین‌المللی مختلف همچون ونیدادس از مکزیک و انگلیس و کارز و پرتغال مشاهده شده‌است. در داخل آمریکا نیز، کاسموپولیتن، کازموگرل و مجله شنبه شب از جمله عناوینی هستند که گریس به عنوان مدل با آن‌ها همکاری کرده‌است.

>>>بیشتر بخوانید:

نکات جالب از زندگی مگان فاکس بازیگر زیبای هالیوودی

بازیگر آمریکایی

زندگی شخصی و ازدواج

مگی گریس اغلب از مادرش به عنوان منبع الهام خود در زندگی نام برده ‌است. هنگامی که از او دربارهٔ نزدیک‌ترین دوستش پرسیدند، پاسخ داد: «رابطه من و مادرم بیشتر یک رابطه خواهرانه است. من خود را برای داشتن چنین مادر باحال و دوست داشتنی بسیار خوش‌شانس و خوشبخت می‌دانم.» گریس اعلام کرده که یکی از طرفداران سرسخت انگلستان و فرهنگ و مردم آن است. در هشت سالگی، او یک دوست مکاتبه ای داشت که در لیک دیستریکت زندگی می‌کرد و این مسئله در علاقه او به انگلستان نقش مهمی داشته ‌است. زمانی که نخستین بار به انگلستان سفر کرد ۱۳ ساله بود. گریس بارها اعلام کرده که علاقه زیادی به بعضی از شاعران انگلیسی از جمله ویلیام شکسپیر دارد. گریس در یک مصاحبه خودش را «دست و پا چلفتی» توصیف کرد و گفت اغلب باید پاهای خود را به هم بچسباند تا به چیزی برخورد نکند.

در فوریه ۲۰۱۷، گریس با برنت بوشنل نامزد کرد. مراسم ازدواج آن‌ها به ‌طور رسمی در تاریخ ۲۸ مه ۲۰۱۷ برگزار شد. در طی یک مصاحبه، گریس اعلام کرد که یک روز در پشت ‌صحنه سریال لاست به همراه ایان سامرهالدر به‌طور اتفاقی یک گربه را در جنگل پیدا می‌کند که در حال مرگ بوده. گریس گربه را نجات داد و نامش را «رفیق مسافرت» گذاشت که اکنون متعلق به خود اوست.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=428517
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://en.wikipedia.org/wiki/Maggie_Grace

ثبت نظر

-