آموزش تکنیک ستون نوری برای از بین بردن دلخوری‌های دوطرفه

  • کد خبر : 427630
  • 21 اردیبهشت 1400 - 14:50
آموزش تکنیک ستون نوری برای از بین بردن دلخوری‌های دوطرفه

نور یکی از زیباترین پدیده‌های زندگی است که همه ما آن را بارها و بارها در موقعیت‌های مختلف مشاهده کرده‌ایم. وجود نور در زندگی باعث می شود که انسان ها بتوانند با دنیا تعامل برقرار کنند و دنیای اطرافشان را نظاره کنند. آیا می‌دانستید که با نور می توان کارهای بسیار زیبایی انجام داد که تحول عظیمی در روابط شما با دیگران ایجاد کند؟ علاوه بر نور واقعی، ما می توانیم نور را در ذهن خود هم تصور کنیم. در واقع قدرت تصویرسازی انسان این قابلیت را به او می‌دهد که بتواند پدیده ها و چیزهای مختلفی را در ذهن خود تصویر سازی کند. یکی از این تصویر سازی ها، تصویر سازی ستون نوری است.

تکنیک ستون نوری

ستون نوری چیست؟

ستون نوری در واقع تکنیکی است که با هدف از بین بردن کینه ها و رنج ها و گره های ضمیر ناخودآگاه استفاده می شود. به عنوان مثال، اگر شما با یک نفر وارد مشاجره و دعوا شوید، بین شما و او یک دلخوری به وجود می آید. این دلخوری و ناراحتی می تواند سرکوب شود یا می تواند به صورت حل مسئله خودش را نشان دهد.

اما از آنجایی که اکثر افراد با اصول حل مسئله آشنا نیستند، ممکن است آن دلخوری و ناراحتی و احساس منفی که به وجود آمده است را سرکوب کنند و سپس آن را به صورت ناسالم و آسیب زننده نسبت به طرف مقابل بروز دهند. اینجا است که دلخوری ها و ناراحتی ها و رنجش ها پشت سر هم خودشان را نشان می‌دهند و آرامش زندگی فرد را به شدت به هم می زنند. در اینگونه مواقع،  کینه ها، رنج ها، بدی ها و زشتی ها جایگزین آن می شوند.

رابطه دلخوری‌ها و گره‌ های ضمیر ناخودآگاه

بنابراین لازم است که افراد با طرف مقابل وارد مذاکره شوند و با او گفتگو کنند و این ناراحتی و مشکلی که به وجود آمده است را برطرف کنند. اما بعضی مواقع حجم خشم و ناراحتی به قدری زیاد است که فرد به خودش اجازه نمی دهد که با طرف مقابل گفتگو کند و مسئله را با او در میان بگذارد. او فکر می‌کند اگر با او وارد مذاکره شود، ممکن است دوباره کنترل خودش را از دست بدهد و به طرف مقابل آسیب بزند و یا حرفی بزند که او ناراحتیش بیشتر شود.

در نتیجه، نه تنها ناراحتی برطرف نمی شود، بلکه شاهد این هستیم که دلخوری بیشتر هم می شود. بنابراین می طلبد که ما تکنیکی را یاد بگیریم که بتوانیم قبل از اینکه با طرف مقابل گفتگو یا صحبت کنیم، این ناراحتی و دلخوری که در درون ما وجود دارد را از ضمیر ناخودآگاه دفع کنیم.

ضمیر ناخودآگاه تفاوت‌ خیال و واقعیت را نمی‌فهمد

تکنیکی که در این مقاله می‌خواهیم به آن بپردازیم یک تکنیک بسیار جالب و ذهنی می باشد که به ما کمک می‌کند تا بتوانیم اختلاف و ناراحتی خودمان را از بین ببریم. ابتدا دقت داشته باشید که ضمیر ناخودآگاه ما تفاوت واقعیت و خیال را متوجه نمی شود. به عنوان مثال، زمانی که شما در ذهن خودتان یک آلوچه یا لواشک را تصور می کنید، دهان شما آب می افتد در حالیکه هیچ آلوچه و لواشکی وجود ندارد. علت آن چیست؟

علت این است که ضمیر ناخودآگاه ما تفاوت بین واقعیت و خیال را متوجه نمی شود و در واقع هنگامی که یک چیز را تصویرسازی میکند، انگار که همان موقع در حال دیدن آن است. در نتیجه، احساسات مرتبط با آن را هم تولید می‌کند.

>>>بیشتر بخوانید:

تکنیک درد و دل کاغذی چیست؟

مراحل تکنیک ستون نوری

در تکنیک ستون نوری، اتفاقی که می‌افتد این است که ما یک تصویر متبسم و خندان از فردی که از دست او ناراحت و دلخور هستیم یا از دست ما ناراحت و دلخور است را در ذهن خود میسازیم (در تمام طول تمرین باید لبخند بر روی لب ما باشد). سپس تصویر یک ستون نوری را در ذهن خود مجسم می‌کنیم.

این تصویر مثبت از یک ستون نوری که این ستون سراسر نور و زیبایی است تشکیل شده است. ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که من چطور می‌توانم این ستون را در ذهن خود بسازم. ابتدا تصور کنید که یک درخت بسیار تنومند و قطور وجود دارد که سراسر از نور ساخته شده است و شما وقتی که از دور به آن نگاه می کنید یک درخت نوری می‌بینید. حال صرف نظر از شاخه های این درخت فقط تنه این درخت را در ذهن خود مجسم کنید که مانند یک ستون نوری قوی است.

نزدیک شدن به ستون نوری

در مرحله بعدی آن فردی را که به شدت از دست شما ناراحت است یا شما از دست او دلخور هستید را در ذهن خود تصور کنید و او را به طور کامل ببینید. در ذهن خود این تصویر را بسازید که او دارد به شما لبخند می زند و لبخند او را تصور کنید. سپس آن فرد را تصور کنید که آرام آرام دارد به وسط آن ستون نوری نزدیک می‌شود.

مجسم کنید که وقتی او نزدیک آن ستون نوری می‌شود، غرق در آرامش و زیبایی و حال خوب می‌شود و هیچ بدی و کینه و رنجی در آن ناحیه وجود ندارد. در واقع هنگامی که شما سوژه مورد نظرتان را به وسط ستون نوری می برید، او غرق در زیبایی، حال خوب و نورانیت می‌شود. چهره او را در وسط همان ستون نوری تصور کنید که دارد به شما لبخند می زند و بسیار مهربان و خوش اخلاق است.

حال احساس کنید که با نزدیک شدن آن فرد به آن ستون نوری، تمام کینه ها و دلخوری های شما نسبت به او دارد از او فاصله می‌گیرد و او با قلبی پاک و روحی آرام و چهره ای زیبا و درخشان که همچنان شما را نظاره می‌کند به سمت آن ستون می‌رود. بعد از اینکه این فرد به سمت آن ستون رفت و به مدت ۱۰ دقیقه آن فرد را در وسط ستون تصور کردید، حال در ذهن خود نورهایی از بالا به او بتابانید. تصور کنید که هرگاه نوری بر او می‌تابد، غم ها، خشم‌ها، رنج ها، زشتی ها، پلیدی ها، دلخوری ها و تمام بدی ها از او فاصله می‌گیرد و غرق در آرامش می شود.

خروج از ستون نوری

در مرحله بعدی تصور کنید که آن فرد با یک حس بسیار خوب از آن ستون نوری خارج می‌شود. چهره او، حال او بسیار خوب است و همچنان با لبخند به شما نظاره می‌کند. حال در تصویر ذهنی خود تصور کنید که به سوی او می‌روید و به او لبخند می‌زنید. مجسم کنید که او به شما می‌گوید که چقدر تو را دوست دارم، سپس تصور کنید که شما همان جمله را به او می‌گویید. حالا نوبت شماست که وارد ستون نوری شوید. هنگامی که شما وارد ستون نوری می شوید با هر قدمی که به سمت آن بر می دارید، تصور کنید که غرق در معنویت، نور، زیبایی و روشنایی می شوید و تمام بدی ها، دلخوری ها و کینه ها از شما فاصله می گیرد.

دقت داشته باشید که در حین انجام این تمرین باید حتماً لبخند بر روی لب داشته باشید و در یک محیط کاملا آرام و بدون سر و صدا باشید تا بتوانید تمرکز کنید. بعد از آنکه حس حس خوبی از این تصویر ذهنی که به مدت ۱۵ دقیقه طول می‌کشد، در ذهن خود خلق کردید، حالا وقت آن است که با حس خوبی که دریافت کرده اید، در دنیای واقعی به سمت آن فرد بروید و دلخوری خود را برطرف کنید. جالب آن است هنگامی که نزدیک آن فرد می شوید و با او صحبت می کنید، حس خوبی دارید. علت این است که ضمیر ناخودآگاه قبلا یک تصویر مثبت از طرف مقابل ساخته است. با این تکنیک می‌توانید، بسیاری از ناراحتی ها و دلخوری های خودتان را به ستون نوری انتقال دهید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=427630
  • نویسنده : وحید یزدی

برچسب ها

ثبت نظر

-