بوسه و 12 فایده باورنکردنی آن!

  • کد خبر : 427299
  • 19 اردیبهشت 1400 - 15:03
بوسه و 12 فایده باورنکردنی آن!

بوسیدن کسی که دوستش دارید، حیرت آور، هیجان انگیز و بی نهایت عاشقانه است. بوسیدن می تواند بهترین احساس ممکن باشد که یک انسان تجربه می کند. اما واقعیت این است که بوسیدن چیزی فراتر از قرار دادن لب ها بر روی گونه یا لب های شخص دیگر است.

  • بوسیدن سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند. یک تحقیق در همین مورد نشان داد که بوسیدن می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی زنان شود به ویژه در برابر ویروس کایتومگالو که در صورتی که در بدن زن وجود داشته باشد و فعال باشد در دوره بارداری باعث نقص جنین و معلول شدن بچه می شود. علاوه بر این بوسیدن دهان به دهان باعث انتقال بعضی از بیماری های مینور شده و باعث می شود که سیستم ایمنی بدن در برابر این بیماری ها ایمن شود (عملکردی مشابه واکسن)

بوسه

  • بوسیدن باعث سوزاندن کالری می شود. برخی گذارش ها نشان می دهند که بوسیدن ۲ تا ۶ کالری در دقیقه می سوزاند. اگرچه این میزان به خوبی ورزش کردن نیست اما شما می توانید فقط با بوسیدن کالری جذب شده از خوردن یک عدد شکلات متوسط را بسوزانید.
  • بوسیدن یک روش تن آرامی (ریلکسیشن) طبیعی است. استرس بخش جدایی ناپذیر زندگی امروز است. برنامه کاری بسیار فشرده، مراقبت از بچه ها و بسیاری از فعالیت های دیگر ضرورت پیدا کردن راهی برای تن آرامی را مشخص می کنند. بوسیدن یکی از بهترین راه های تن آرامی است. بوسیدن باعث آزاد شدن اکسوتوکین در بدن می شود که یک ماده شیمیایی طبیعی است و باعث ایجاد احساس آرامش می شود. بوسیدن همچنین باعث افزایش سطح اندورفین در بدن می شود که می تواند باعث ایجاد احساس لذت شود. علاوه بر این هورمون دوپامین که باعث ایجاد احساس عشق می شود نیز با بوسیدن در بدن آزاد می شود.
  • بوسیدن باعث تقویت عظلات چهره و صورت می شود. اگرچه بیشتر افراد بر روی تقویت و بهبود عضلات شکم و پهلو تمرکز می کنند اما توجه به عضلات صورت نیز بسیار مهم است. با بالاتر رفتن سن پوست و عضلات صورت دچار افتادگی و چروک می شوند. بوسیدن باعث فعال شدن ۳۰ عضله مختلف در صورت می شود و به این ترتیب باعث کند شدن روند پیری صورت می شود. به عبارت دیگر بوسیدن می تواند نوعی ورزش برای صورت و چهره باشد.

جای جوش

 

  • بوسیدن می تواند باعث کاهش جوش و ناهنجاری های پوستی شود. یکی دیگر از بزرگترین مزایای بوسیدن جلوگیری از ایجاد جوش در صورت می باشد. بوسیدن می تواند باعث شست شو باکتری های موجود در دهان شود. بسیاری از این باکتری ها عامل اصلی جوش و کک و مک در صورت هستند.
  • بوسیدن می تواند یک درمان بالقوه برای حساسیت باشد. طبق تحقیقات صورت گرفته عمل بوسیدن باعث کاهش رشد انتی بادی IgEدر خون می شود. این آنتی بادی ها باعث آزاد شدن هیستامین می شوند و هیستامین عامل اصلی حساسیت هاییست که عمدتا به صورت اشک و آب ریزش دیده می شوند.

>>>بیشتر بخوانید:

شروع رابطه جنسی/چگونه آغازگر رابطه جنسی باشیم؟! راه هایی برای زنان جهت پیشقدم شدن!

  • بوسیدن باعث سلامت قلب می شود. بوسیدن در یک رابطه عاشقانه باعث سلامت قلب و عروق می شود. در واقع هرچه بیشتر ببوسید احتمال ابتلا به فشار خون بالا و کلسترول بالا را کاهش میدهید. این پدیده بیشتر به این واقعیت اشاره دارد که بوسیدن باعث کاهش سطح استرس و افزایش رضایت از زندگی و رابطه می شود.

درد

  • بوسیدن باعث کاهش درد می شود. بعد از یک روز سخت کاری شما احتمالا احساس درد در برخی از نواحی بدن مثل ستون فقرات خواهید داشت. باید این واقعیت عجیب را در نظر داشته باشید که شما می توانید از بوسیدن به عنوان یک مسکن استفاده کنید. همانطور که در موارد قبلی اشاره شد، بوسیدن باعث ترشح هرمون اندورفین می شود که بسیار قدرتمند تر و اثرگذارتر از مواد مخدر است. بنابراین بوسیدن به دلیل آزاد کردن اندورفین باعث تسکین درد می شود.
  • بوسیدن باعث افزایش طول عمر می شود. برخی از مطالعات نشان می دهند که بوسیدن کسی که دوستش دارید باعث افزایش طول عمر تا ۵ سال می شود. این مطالعه بر روی مردان متاهلی انجام شده است که هر روز صبح قبل از ترک منزل همسران خود را می بوسیدند. متاسفانه این تحقیق هیچ گونه اثر مثبتی که بوسیدن بر روی طول عمر زنان داشته باشد را شناسایی نکرد اما آنچه مسلم است اینست که بوسیدن هیچ اثر منفی بر روی طول عمر زنان ندارد و زنان می توانند از اثرات و مزایای دیگر آن بهره مند شوند.
  • بوسیدن می تواند سردرد و دردهای عضلانی دوره قاعدگی را تسکین دهد. در طول دوران قاعدگی زنان انواع سردرد و دردهای عضلانی را تجربه می کنند. بسیاری از زنان اعتقاد دارند که در این مواقع هیچ راهی ندارند جز تحمل چنین دردهایی اما یک راه حل بسیار اثربخش برای رهایی از این دردها وجود دارد. این راه حل بوسیدن است. تحقیقات نشان می دهد که بوسیدن باعث افزایش جریان خون در رگ ها می شود و این افزایش جریان خون به طور طبیعی باعث تسکین سردرد و دردهای ناشی از گرفتگی عضلات می شود.

بوسه

  • بوسه باعث می شود شما هوشیاری بیشتری داشته باشید. بوسیدن اغلب ترشح آدرنالین و نورآدرنالین را تحریک می کند. این مواد شیمیایی نه تنها با افزایش ضربان قلب احساس هیجان می کنند ، بلکه هوشیاری شما را بیشتر می کنند ، زیرا بدن شما برای هر نوع اقدامی آماده می شود.
  • بوسه در هر روز باعث می شود پایتان به دندانپزشکی باز نشود. عمل بوسه غدد بزاقی شما را تحریک می کند تا بزاق تولید کنند ، مایعی که دهان را مرطوب می کند تا بلع راحت تر شود. بزاق همچنین به از بین بردن ذرات ایجاد کننده حفره که پس از خوردن غذا به دندان های شما می چسبد کمک می کند. این گفته که بوسه صد در صد دندان ها را سالم نگه می دارد آنقدرها هم علمی نیست زیرا عامل های بسیار دیگری نیز بر سلامت دندان تاثیرگذار است. آنچه مهم است این است که بوسه ضرری به دندان ها نمی رساند بلکه میتواند مفید هم باشد.
لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=427299
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.mentalfloss.com/article/501990/10-scientific-benefits-kissing

برچسب ها

ثبت نظر

-