حلالیت روح الله زم از آزاده نامداری

  • کد خبر : 426999
  • 18 اردیبهشت 1400 - 9:42
حلالیت روح الله زم از آزاده نامداری

روح الله زم، قبل از اعدامش از آزاده نامداری حلالیت خواسته است.وی همچنین توضیحاتی درباره ماجرای انتشار عکس های آزاده نامداری در خارج کشور ارائه کرد .

همسر آزاده نامداری در مراسم چهلم او خطاب به مرحوم همسرش گفت: یادت هست معاون سیما به تو دستور داده بود با روزنامه‌ها مصاحبه‌ها کنی تا ممنوع‌التصویری‌ات رفع شود؟ و آنها چه تیتری زدند که هنوز دست به دست می‌شود؟

سجاد عبادی همچنین توضیحاتی درباره ماجرای انتشار عکس های آزاده نامداری در خارج کشور ارائه کرد و نیز خبر داد که روح الله زم، قبل از اعدامش از وی حلالیت خواسته است.

همسر نامداری در این فیلم، از فشارها و رنج هایی که در این سال ها بر وی تحمیل شده بود، می گوید:

 

 

روح‌الله زم (زادهٔ ۵ مرداد ۱۳۵۷ – درگذشتهٔ ۲۲ آذر ۱۳۹۹) خبرنگار، فعال سیاسی و مؤسس سایت و کانال تلگرامی خبری-تحلیلی آمدنیوز بود. او یکی از مخالفان فعال نظام جمهوری اسلامی ایران بود و برای انتشار اسناد فساد حکومتی شناخته شده‌است.زم در تیر ۱۳۹۹ در دادگاه عمومی به ریاست ابوالقاسم صلواتی، و همچنین دادگاه انقلاب به اتهام «افساد فی الارض» به اعدام محکوم شد و پس از تأیید حکم اعدام در دیوان عالی کشور در روز ۱۸ آذر، چهار روز بعد در ۲۲ آذر ۱۳۹۹ با طناب دار اعدام شد.این اعدام در حالی صورت گرفت که خود روح‌الله زم تا آخرین لحظات از تأیید حکم اعدام و حتی اجرای آن خبری نداشته‌است و خانواده وی نیز پس از اعدام مطلع می‌شوند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=426999

برچسب ها

ثبت نظر

-