میل جنسی(هدیه ای الهی)/همسران و صمیمیت در رابطۀ زناشویی

  • کد خبر : 426981
  • 18 اردیبهشت 1400 - 14:55
میل جنسی(هدیه ای الهی)/همسران و صمیمیت در رابطۀ زناشویی

“رابطه زناشویی امری مقدس است چرا که خداوند آن را به بندگانش از زن و مرد عطا فرموده است بنابراین آن را در حیوانیت راکد نگذاریم”

علی اسلامی نسب

شیطان بی پروا دیدگاه های خود را پیرامون مسائل جنسی به شکلی زیرکانه با استفاده از وسایل ارتباط جمعی و از راه های گوناگون اعلام می کند.

او می گوید: من از هر شخص دیگری دربارۀ  مسائل جنسی، بیشتر می دانم به آنچه می گویم گوش دهید. به پیشنهادات تازۀ من توجه کنید من میتوانم ذهن شما را در این باره روشن سازم و از آن پس شما نهایت لذت را خواهید برد..

در حقیقت این شیطان نیست که خالق این هدیۀ عالی در روابط زن و مرد است، بلکه خالق هستی بخشندۀ این هدیه است و در نتیجه در عمل بیشتر از هر شخص دیگری دربارۀ تقدس و اهمیت این رابطه اطلاع دارد. ما تنها زمانی توانایی درک عمیق این هدیۀ آسمانی را داریم که در اطاعت از احکام و قوانین الهی او و حفظ قداست حرکت کنیم.

این هدیه در والاترین شکل خود به منظور تولید نسل، حرکت آفرینی، شادی، تندرستی جسم و روح، ابراز محبت و نبوغ و… به انسان بخشیده شده است و هدف آن در حقیقت تحکیم و دوام عشقی است که روابط همسران را استوارتر می سازد. میل جنسی بزرگترین عامل محرک و سرآمد تمام اشتیاقات انسان است. اگر این میل در جهت صحیح استفاده شود.هوش، تخیل، اراده و استقامت و حس ابتکار در انسان بیدار می شود و توانایی او از حد معمول افزون تر می گردد. در سایۀ این هدیه روح های زن و مرد به وحدت می رسند و دو فرد با زندگی مشترک به همدمی و هماهنگی می رسند.

رابطه زناشویی

>>>بیشتر بخوانید:

۵ راهکار برای اصلاح رابطه زناشویی قبل از رسیدن به نقطه جدایی

رابطه جنسی رابطه ناپاک است؟

در اثر تمایل جنسی عالی ترین جلوه از نزدیک ترین اتحاد به ظهور می رسد و بر اثر آن زیبایی ها و آرامش ها پدید می آید و آدمی را از نظر خلق و خوی و موضعگیری در قبال غیر به طور کامل عوض می کند.

یکی دیگر از اهداف متناقض شیطان دربارۀ مسائل جنسی علی رغم آنچه ابتدا گفته شد، اعلام این نکته است که رابطۀ جنسی یک رابطۀ ناپاک است.

بسیار عجیب است که برخی افراد بدون درک این مطلب که چنین هدیۀ با ارزشی از سوی خداوند مهربان است نگرش و عملکرد شیطان را در این باره باور می کنند و در نتیجه به راه های نامعقول مقطعی روی می آورند و شاید برای مدت ها یا همیشه از ازدواج نیز خودداری می ورزند.

ما باید این حقیقت ناب را درک کنیم که پاک ترین و مقدس ترین ذهن جهان، این ایده آل، یعنی رابطۀ زناشویی در حیطۀ ازدواج را بنیان نهاد است. هر چه روح و لب ما پاک تر باشد، این حقیقت را بهتر درک خواهیم کرد و خدا را بیشتر به خاطر این هدیه ستایش خواهیم نمود.

خداوند از طریق کتب آسمانی و فرستادگانش خطوط راهنمای واضح و روشنی برای تحقق این ایده ارائه داده است، اما فقط در محدودۀ پیمانی که آن را ازدواج می نامیم. او در دانش، حکمت، عدالت ومحبت بی کران خود می داند که چه چیز می تواند از نظر روحی و جسمی برای ما بهترین باشد.

رابطه زناشویی

هدف از رابطۀ زناشویی

پل جانیدز می گوید: رابطه زناشویی گذشته از مسائل ظاهری، ابعاد شگفت آور گوناگونی دارد و رابطه زناشویی به هر دو طرف کمک می کند تا دریابند که نقاط حسی و عاطفی همسرشان در کدام قسمت از بدن وی قرار دارد، امید ها و آرزوهایش در کدام قسمت نهفته است، احساس شادی و اندوهش در کدام ناحیه است و چگونه می توان نشاط و محبت و مشکلات روانی نهفته در درون وی را هویدا ساخت برای رسیدن به این مرحله از شراکت می باید زمان زیادی را پشت سر بگذارید تا بتوانید همسرتان را بشناسید و احساس  او را در یابید تا بتوانید دنیا را از چشمان او بنگرید و به همسرتان اجازه بدهید که او نیز شما را به طرزی بی نظیر بشناسد.

اگر تمام آنچه را که از رابطۀ زناشویی انتظار دارید تنها یک رهایی جسمانی باشد و به این طرز فکر بارها و بارها جامۀ عمل بپوشانید، در آن صورت ممکن است دیری نپاید که در این زمینه به پوچی برسید و دیگر این انتظار پاسخگوی تمامی نیاز های شما نباشد. در ارتباط جنسی، نه تنها بعد جسمانی، بلکه بعد روحی نیز می باید به طور کامل مورد توجه قرار بگیرد.

بنابراین هدف اصلی رابطۀ زناشویی عشق و علاقۀ عاطفی و متقابل است، نه اندازه های کمی و ارگانیک. فرد در صورت توافق اعتقادی و توافق اخلاقی و رضایت روانی، بدن خود را برای لذت بردن از  شریک جنسی آماده می کند.

صمیمیت در زوج ها

رابطۀ زناشویی و سلامتی

شواهد بی شمار وغافلگیر کننده ای وجود دارند که ثابت می کنند رابطه زناشویی برای سلامت بی نظیر است. داشتن رابطه زناشویی عاشقانه با همسر با میانگین 2 تا 3 بار در هفته 3500 کیلو ژول انرژی می سوزاند. این مقدار انرژی معادل 130 کیلومتر دویدن در سال است.

هنگام آمیزش ما عمیق تر تنفس می کنیم و به این ترتیب اکسیژن بیشتری دریافت می کنیم با اکسیژنِ بیشتر در جریان خون مان، قلب مان مؤثر تر می تپد که باعث می شود اکسیژن راحت تر در تمام بدن به جریان بیفتد. افزایش جریان  خون، پوست مان را شفاف تر  و موهایمان را براق تر می کند و برق خاصی در چشمان مان می اندازد.

بالا بردن سطح تستوسترون خون

رابطۀ زناشویی سطح تستوسترون خون شما را بالا می برد که این عمل باعث استحکام و تقویت استخوان ها و ماهیچه ها می شود، میزان کلسترول بدن را تنظیم می کند. دکتر “بیورلی ویپل” محقق روابط جنسی می گوید: اندروفین ها که مسکن های طبیعی بدن هستند، طی رابطه زناشویی آزاد می شوند و برای تسکین درد، گردن درد ناشی از حرکات ناگهانی سر و آرتروز خوب و مفید هستند.

هورمون دی.اچ.ای.ای کمی قبل از اوج لذت جنسی آزاد می شود و باعث بهبود روند یادگیری می گردد. دستگاه ایمنی بدن را می سازد، از رشد غده جلوگیری می کند و استخوان ها را می سازد. طی یک رابطه زناشویی، هورمون اکسی توسین به مقدار زیادی در بدن زن ترشح می شود. این هورمون علاقه به لمس شدن را در زن بر می انگیزد. طی رابطۀ زناشویی، هورمون استروژن هم افزایش می یابد.

دکتر “هارولد بلوم فیلد” در کتاب قدرت پنج گانۀ توضیح داده است که چگونه استروژن در زنان، استخوان ها و نظام خون رسانی قلبی را بهتر می کند. تأثیر تمامی این هورمون ها، محافظت از قلب و طولانی کردن عمر است. بنابر این رابطۀ زناشویی، باعث عمر طولانی و فشار عصبی کمتر می شود. فهرست فواید داشتن رابطۀ زناشویی مستمر با همسر هر روز طولانی تر از روز قبل می شود.

زوج

 

جایگاه رابطۀ جنسی در مغز

مرکز روابط جنسی در هیپوتالاموس مغز واقع شده است. هیپوتالاموس کنترل احساسات، ضربان قلب و فشار خون را بر عهده دارد. این غده به اندازۀ یک گیلاس و وزن آن حدود 4.5 گرم می باشد هیپوتالاموس در مردان بزرگتر از زنان است. هیپوتالاموس ناحیه ای است که در آن هورمون ها تمایل به روابط جنسی را بر می انگیزاند.

با توجه به این که مردان 10-20 برابر بیشتر از زنان تستوسترون دارند و دارای هیپوتالاموس بزرگ تری هستند، واضح است که چرا تمایلات جنسی بیشتری دارند. به همین دلیل مردان در هر زمان و هر مکان قادر به برقراری رابطۀ زنا شویی می باشند.

گذشته از افزونی تستوسترون و بزرگی هیپوتالاموس ، عوامل دیگری نیز در تمایل بیشتر مرد به رابطۀ جنسی دخیل هستند. اغلب جوامع از دیر باز همواره مردان را تشویق کرده اند که تا می توانند جولان بدهند و لذت ببرند و از آن طرف، زنانی را که تمایلات جنسی قوی داشته اند، مورد نکوهش و شماتت قرار داده است. با توجه به این نکات، تعجبی ندارد که نقطه نظرات متفاوت مردان و زنان دربارۀ روابط جنسی، همیشه موضوع بحث و جدل بین این دو جنس بوده است.

هیپوتالاموس زن از هیپوتالاموس مرد بسیار کوچکتر است و میزان تستوسترون خون زن برای تحریک این غده اندک است. به همین دلیل زنان نسبت به مردان تمایلات جنسی کمتری دارند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=426981
  • نویسنده : ثمین شعفی
  • منبع : معجزه صمیمیت

ثبت نظر

-