کوکو سبزی با سبزی خشک و مرغ

  • کد خبر : 426587
  • 15 اردیبهشت 1400 - 10:49
کوکو سبزی با سبزی خشک و مرغ

درست است که در کشور ما تقریبا تمام کوکوهایی که با سبزی خشک درست می شوند بدون گوشت هستند اما با تغییرات ما می توانیم طعمی متفاوت را تجربه کنیم. کوکو سبزی خشک با مرغ غذایی خوش مزه است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت نیوز همراه باشید.

کوکو سبزی با سبزی خشک و مرغ

مواد لازم برای ۴ تا ۶ نفر

سینه مرغ ۱ تکه
تخم مرغ ۵ عدد
سبزی( تره، جعفری، گشنیز، شوید) نیم کیلو یا کمتر
مغز گردو ۲ قاشق غذاخوری
زرشک ۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
پیاز ۱ عدد
پودر سیر به مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی
دستور پخت کوکو سبزی با مرغ

کوکو سبزی


اولین مرحله:

قبل از هر کای به مدت نیم ساعت سبزی خشک را داخل یک ظرف که آب دارد می ریزیم تا نرم و ملایم شود.


دومین مرحله:

سینه مرغ را به صورت رشته های باریک برش می زنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه زعفران دم کرده را به همراه پودر سیر، نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم.


سومین مرحله:

حالا پیاز را به صورت خلالی درشت خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. حالا مواد را به خوبی ترکیب می کنیم، سپس روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت مرغ طعم دار شود.


>>>بیشتر بخوانید:

کوکو کدو؛ مخصوص پیک‌نیک آخر هفته

چهارمین مرحله:

در این مرحله سبزی کوکویی را به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب تفت می دهیم تا سبزی کمی سرخ شود. هر چقدر سبزی کوکویی را بیشتر سرخ کنیم، در پایان رنگ کوکو تیره تر خواهد شد.


پنجمین مرحله:

پس از اینکه سبزی کوکویی سرخ شد، آنرا داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و صبر می کنیم تا کاملا خنک شود. در ادامه تخم مرغ ها را داخل یک کاسه جداگانه می شکنیم و نطفه های تخم مرغ ها را جدا می کنیم و دور می ریزیم.


ششمین مرحله:

در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به همراه تخم مرغ ها به کاسه اضافه می کنیم و مواد را با قاشق به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه کاسه حاوی گوشت مرغ را از یخچال خارج می کنیم.


هفتمین مرحله:

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن داغ شد، نصف سبزی کوکویی را کف تابه به صورت یکدست پخش می کنیم. در ادامه زرشک و مغز گردو را روی سبزی کوکویی پخش می کنیم.


هشتمین مرحله:

حالا باقیمانده سبزی کوکویی را روی زرشک و گردو می ریزیم و آنرا با پشت قاشق صاف می کنیم. در ادامه تکه های گوشت مرغ را به شکل دلخواه روی سبزی کوکویی قرار داده و کمی فشار می دهیم تا داخل کوکو فرو برود.


نهمین مرحله:

حالا باید اجازه دهیم تا کوکو به طور کامل سرخ شود و خودش را بگیرد، سپس به آرامی آن را بر می گردانیم و صبر می کنیم تا سمت دیگر کوکو نیز سرخ شود. در پایان کوکو را داخل یک ظرف زیبا قرار می دهیم و تزئین میکنیم و همراه با نان سرو می کنیم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=426587
  • نویسنده : نرگس قوامی

ثبت نظر

-