نداشتن میل جنسی/چگونه متوجه بی میلی جنسی در خود شوید؟

  • کد خبر : 426557
  • 15 اردیبهشت 1400 - 10:14
نداشتن میل جنسی/چگونه متوجه بی میلی جنسی در خود شوید؟

رابطه ی جنسی زیر بنای یک ازدواج و رابطه ی سالم است و سردی نسبت به سکس ممکن است آینده ی یک پیوند زناشویی یا رابطه ی سالم را به خطر بیاندازد. حال بی میلی به سکس ممکن است مربوط به خانم ها و یا آقایون باشد اما بی میلی رابطه از طرف مردان بیشتر ازدواج را تهدید می کند و سبب ترس بیشتر آقایان می شود. بی میلی جنسی حدود ۱۵ تا ۱۶ درصد مردان را تحت تاثیر قرار داده است در حالی که این حالت حدود دو برابر خانم ها را متاثر می کند.

نداشتن میل جنسی

نداشتن میل جنسی

بی میلی جنسی در مردان

همانطور که گفته شد بی میلی جنسی بیشتر آینده ی یک مرد را تهدید می کند تا آینده ی یک خانم. فقط ۲۳ درصد مردانی که میل جنسی خود را از دست داده اند می گویند در ادامه زندگی مشکلی ندارند و شاد هستند.
اما بی میلی جنسی چیزی نیست که مجبور باشید با آن تا انتهای عمر زندگی کنید. راه حل هایی وجود دارد که می توانید با بهره بردن از آن ها مشکل خود را مرتفع سازید.

چگونه متوجه بی میلی جنسی در خود شوید؟

بی میلی جنسی ناگهان اتفاق نمی شود و جزء آن دسته اموری نیست که شب بخوابید و با بیدار شدن در صبح ببینید که بله اتفاق افتاده است. این فرآیند روندی تدریجی دارد. باید با دقت بیشتری احساسات خود را در سال گذشته مرور کنید. احتمالا سال گذشته دو یا سه ماه از سال را در چنین حالتی گذرانده اید.

این اتفاقی است تدریجی و به همین دلیل شاید زیاد مورد توجه تان نباشند مثلا شاید اویل بی میلی جنسی شما به صورت یک بار در هفته باشد( یعنی هفته ای فقط یک بار سکس داشته باشید) و بعدا مدت زمان زیاد تر شود.

رابطه جنسی
دچار شدن به این حالت هشدارهایی با خود به همراه دارند که احتمالا به آن توجه نکرده اید که دچار این حالت شده اید. در ادامه علائم این حالت را بازگو خواهیم کرد:

لمس فقط در اتاق خواب صورت می گیرد.
رابطه جنسی به شما احساس ارتباط و اشتراك نمی دهد.
یكی از شما همیشه آغازگر است و دیگری احساس فشار می كند.
شما دیگر منتظر رابطه جنسی نیستید. جنسیت مکانیکی و روتین است.
تقریباً هرگز افکار یا تخیلات جنسی در مورد همسرتان ندارید.
شما حداکثر یک یا دو بار در ماه رابطه جنسی برقرار می کنید.

اگر به تعداد زیادی یا تمام این سوالات جواب مثبت داده اید پس در روند آغاز بی میلی جنسی هستید.

چه چیزی سبب می شود یک مرد میل جنسی خود را از دست دهد؟

پاسخ این سوال در مسایل اجتماعی، پزشکی و روانشناسی نهفته است.اختلال نعوظ باعث از بین رفتن میل جنسی می شود.
ناتوانی جنسی یا اختلال عملکرد نعوظ، همان از دست دادن میل جنسی نیست، اما وقتی یکی را تجربه کنید، دیر یا زود احتمال دارد که دیگری را نیز تجربه نمایید. لائومن می گوید: “فقط ۷ درصد از مردان جوان اعلام كردند كه قادر به نگه داشتن نعوظ نیستند.” گرچه اختلال نعوذ با افزایش سن افزایش می یابد: لائومن می گوید: “این سن در ۴۰ سالگی ۱۲ درصد، در سنین ۵۰_۵۹ سال ۱۸ درصد است و سپس افزایش سن ۶۰ سال حدور ۲۵ تا ۳۰ درصد”.

خبر خوب این که بسته به علت، “داروها می توانند به درمان آن کمک کنند” ، لائومن می گوید. گشاد کننده های عروق مانند ویاگرا ، سیالیس و لویترا جریان خون در آلت تناسلی را افزایش می دهند. مک کارتی می گوید: “این می تواند در یک جلسه جنسی ۴۵ دقیقه ای دو تا پنج بار اتفاق بیفتد.”

 

استرس عملکرد جنسی و بی میلی جنسی

به گفته لاومن، مردان دو مشکل عمده را گزارش می کنند:اضطراب در مورد عملکرد و اوج گرفتن اوایل خیلی زود. به گفته لاومن، تقریباً از هر سه نفر یک نفر انزال زودرس دارند، در حالی که از هر پنج نفر، یک نفر نگران عملکرد است.
اضطراب در اینجا متوقف نمی شود بسیاری از شوهرهای مدرن، دوست داشتنی و وظیفه شناس احساس می کنند که واقعاً کاری انجام نداده اند مگر اینکه همسرانشان در حین رابطه جنسی نیز به اوج خود برسند. و همانطور که آمار لاومن نشان می دهد ، فقط ۲۶ درصد از زنان گزارش می کنند که همیشه در هنگام رابطه جنسی ارگاسم را تجربه می کنند، در حالی که ۷۵ درصد از مردان این حالت را تجربه می کنند. جای تعجب نیست که مردان این فشار را احساس می کنند، و عملکرد زیر فشار می تواند باعث از بین رفتن میل جنسی شود.

استرس منجر به از دست دادن میل جنسی

استرس شغلی و عزت نفس نیز از عوامل بزرگ هستند. پرل می گوید: “اگر عملکرد مرد در محل کار به چالش کشیده شود، و احساس کند که در حال دستیابی به موفقیت نیست یا احساس عزت نفس نکند ، غالباً حس خود را از دست می دهد،” آرزو نوعی استحقاق سالم است، احساس لیاقت نمی کنی و تعطیل می شوی.

شرایط پزشکی می تواند منجر به از دست دادن میل جنسی شود

برخی بیماری ها، سبب بی میلی جنسی می شود مانند سرطان، افسردگی می توانند افکاری که موجب افزایش تمایلات جنسی می شوند را محدود نماید.
بیماری های قلبی عروقی، فشار خون بالا و دیابت می توانند جریان خون در بدن را کاهش دهند، از جمله اندام های تناسلی، و همچنین باعث کاهش میل جنسی شوند. اعتیاد به الکل مزمن و حتی مصرف بیش از حد الکل گاه به گاه به دلیل التهاب میل مانع میل جنسی است.

داروهایی که میل جنسی را کم می کند

دسته ای از داروهای افسردگی به نام SSRI می توانند میل را مهار نمایند. داروهای تسکین دهنده و فشار خون نیز می توانند میل را کاهش دهند. مواد غیرقانونی مانند هروئین، کوکائین و ماری جوانا، در صورت استفاده شدید و مزمن، ممکن است باعث از بین رفتن میل جنسی شوند. از طرف دیگر، وقتی با پزشک خود در مورد این مسائل صحبت می کنید، داروهای جایگزین برای افسردگی و سایر شرایط وجود دارد که ممکن است تأثیر کمتری روی میل جنسی داشته باشد.

کیفیت رابطه قسمت مهمی از تمایل جنسی است

نه تنها خانم ها به کاهش میل جنسی در اثر خراب شدن رابطه واکنش نشان می دهند، بلکه مردان نیز تاثیرات ناامیدی و خرابی یک رابطه را در تخت نشان می دهند.

صمیمیت

همبستگی بیش از حد می تواند باعث از بین رفتن میل جنسی شود

تناقض روابط مدرن این است که صمیمیت بیشتر ممکن است باعث ایجاد رابطه جنسی بهتر نشود. پرل می گوید: “گاهی اوقات نزدیکی زیاد میل را خفه می كند؛ آتش به هوا احتیاج دارد.” جدا بودن شرط اتصال است. وقتی صمیمیت به هم آمیخته می شود، عدم نزدیكی نیست بلكه نزدیكی زیاد مانع تمایل می شود. ”

نوع غلط احترام می تواند باعث کاهش میل جنسی شود

برای برخی مردان، احترام بیش از حد مخصوصا بعد از تولد فرزندشان ممکن است منجر به کاهش حس میل جنسی شود. برای بسیاری از مردان بر هم زدن آرامش مادر فرزندشان کار سختی است. و البته اگر مراقبت از یک بچه کوچک را به عهده می گیرند. خسکگی ناشی از مراقبت کودک منجر به کاهش میل خواهد شد.
حتی در مواردی که ان ها درگیر کودکان نیستند، پرل گزارش می دهد که برخی از مردان جملاتی را می گویند، “من نمی توانم با همسرم چنین کاری کنم.” پرل چه توصیه ای می کند؟ در مرحله اول ، کمی بخوابید. در مرحله دوم ، شما هرگز نمی توانید تا زمانی که سعی کنید.

۸. نکاتی برای برافروختن مجدد میل جنسی

پیاده روی

۱. از لحاظ جسمی خود را تقویت کنید تا میل جنسی شما شکوفا شود

اگر از نظر میل جنسی سرد هستید پس باید از لحاظ جسمی خود را تقویت کنید. ورزشی را دنبال کنید، با یا بدون شریک احساسی خود به پیاده روی بروید. در این کار خود را به چالش بکشید تا به موفقیت هایی برسید. موفقیت در ورزش منجر به افزایش میل جنسی خواهد شد.

۲. انتظارات واقعی داشته باشید

ممکن است فشار ناشی از اضطراب عملکرد را از بین ببرد و بخاطر داشته باشید که هر برخورد جنسی نباید کامل باشد. مک کارتی در کتاب خود می نویسد، احتمالاً فقط حدود ۴۰ درصد تا ۵۰ درصد از وقایع جنسی می توانند رضایت متقابل داشته باشند. اگر از لحظاتی که اوضاع درست کار نمی کند بخندید، شریک زندگی شما احتمالاً دفعه بعدی تمام تلاش خود را خواهد کرد تا فشار و گناه این دفعه را نیز از بین ببرد.

۳. در ذهن خود تصور سازی نمایید تا با بی میلی جنسی مقابله کنید

در مانگران ازدواج می گویند کاوش در تخیلات در حال حاضر به عنوان یک چیز خوب تلقی می شود. اگر می خواهید شریک زندگی شما در شادی سهیم باشد، ممکن است بخواهید برخی از ادبیات و فیلم های اروتیک جدیدتر را که شامل خیالات زنانه و همچنین مردانه است، بیشتر جستجو کنید. بعد از اینکه تصورات خود را به اشتراک گذاشتید، از شریک زندگی خود در مورد تخیلاتش بپرسید. اگر او گفت که هیچ چیزی ندارد ، دلسرد نشوید. در عوض، از آنها بخواهید فقط یک چیزی را که دوست دارد یک مرد برای لذت بردن از آنها انجام دهد، نام ببرد.

نداشتن میل جنسی

۴. انتظاراتی ایجاد کنید تا با بی میلی جنسی بجنگد

ایده کاملاً خودجوش بودن رابطه جنسی – بدون هیچ برنامه ریزی ای عالی به نظر می رسد. اما برای هر کسی که دارای شغل، خانواده و زندگی واقعی است، ممکن است زمان کافی نباشد تا منتظر بروز میل جنسی باشند. در عوض، برنامه ریزی را به فرصتی برای پیش بینی تبدیل کنید، راهی که شما منتظر رفتن به یک بازی بسکتبال هستید. از جزئیات لذت ببرید – یک هدیه کوچک به شریک زندگی خود بدهید، موسیقی مورد علاقه خود را از روزهای دانشگاه بگذارید، تلفن ها را خاموش کرده و یک پرستار کودک استخدام کنید تا اوقات زیبایی با شریک احساسی خود داشته باشید.

۴. روی تمام بدن خود تمرکز کنید تا میل جنسی شکوفا شود

تمایلات جنسی مردان بر روی دستگاه تناسلی متمرکز است. تمرکز بر سایر مناطق اروژنیک می تواند فشار عملکرد را کاهش دهد – و لذت جدیدی را ایجاد کند. در مورد رضایت جنسی، کمترین فاصله بین دو نقطه – از تحریک تا ارگاسم – لزوماً یک خط مستقیم به اندام تناسلی نیست. برای خود و شریک زندگی خود از مسیرهای انحرافی در کل بدن استفاده کنید. لذت گرا باشید نه هدف گرا. اذیت و لمس کنید تا اوقات فرح بخشی را رقم بزنید.

۶. در مورد چیزهایی صحبت کنید که می خواهید میل جنسی را با آن ها افزایش دهید.

گفتگو در بهترین زمانها سخت است، اما اگر از رابطه جنسی با هم اجتناب کرده باشید و تنش زیاد باشد، حتی سخت تر خواهد بود. بنابراین اگر نمی توانید صحبت کنید، یکی از ده ها کتاب جنسی عالی را تهیه کنید و به یک فصل اشاره کنید. راحت باشید و آن را با هم بخوانید. به تصاویر نگاه کنید، بخندید – و به شریک زندگی خود بگویید که برای بهتر شدن اوضاع بین خود آماده هستید.

۷. با دوستان خود بیرون بروید

میل جنسی از تازه گی تغذیه می کند. هنگامی که با افراد دیگر به مهمانی شام می روید، این فرصت را پیدا می کنید که شریک زندگی خود را با یک چهره جدید ببینید. شما به یاد می آورید که او چقدر جالب و هیجان انگیز است – و همچنین درخشش شما را می بیند. شما به خاطر می آورد که در وهله اول چرا یکدیگر را مجذوب خود کرده اید

۸. متخصصان می توانند به شما در از دست دادن میل جنسی کمک کنند

وقتی مشکل برق دارید با تعمیر کار برق تماس می گیرید، درست است؟ متخصصان جنسیت و ازدواج می توانند در هنگام از دست دادن میل جنسی به همان اندازه مفید باشند، بنابراین مقاومت خود را در برابر درخواست راهنمایی کنار بگذارید و با یکی از آنها تماس بگیرید.
با پزشک یا متخصص ارولوژی مشورت کنید تا هرگونه بیماری پزشکی که ممکن است در آن نقش داشته باشد را پیدا کند. اگر دارویی مانند داروی ضد افسردگی استفاده می کنید که ممکن است باعث از بین رفتن میل جنسی شود و هر گزینه دیگر را با پزشک خود در میان بگذارید.

>>>بیشتر بخوانید:

نداشتن رابطه جنسی مفید است یا مضر؟

درمان میل جنسی در مورد زنان

درمان میل جنسی در مورد زنان

شاید صحبت در مورد کاهش میل جنسی با پزشک برای برخی از زنان دشوار و حتی خجالت آور باشد و زنان را مجبور کند به جای مراجعه به پزشک، از مکمل های گیاهی بدون نسخه استفاده کنند. با این حال، سازمان غذا و دارو چنین محصولاتی را تایید نمی کند. علاوه بر آن مکمل های گیاهی می توانند باعث بروز عوارض جانبی یا تداخل دارویی با سایر داروهایی که مصرف می کنید شوند. به همین علت زنان باید قبل از استفاده هر نوع مکملی با پزشک خود مشورت کنند.

مکمل گیاهی Avlimil دارای اثرات مشابه به استروژن می باشد. در حالی که استروژن همراه با تقویت میل جنسی ممکن است باعث رشد برخی سرطان های پستان شود.
انتخاب دیگر روغن گیاهی به نام Zestra است که در کلیتوریس و واژن اعمال می شود. یک مطالعه کوچک نشان داد که زسترا در مقایسه با بقیه روغن های گیاهی باعث افزایش تحریک جنسی و لذت بیشتر می شود. تنها عارضه جانبی گزارش شده زسترا سوزش خفیف در ناحیه دستگاه تناسلی بوده است.

آمادگی برای مراجعه به پزشک

این مشکل می تواند بر روابط زوجین تاثیر منفی زیادی داشته باشد. برخی از زنان فکر می کنند کاهش میل در رابطه جنسی تا حدودی عادی و جزء مراحل زندگی است. اما واقعیت این است که، این مشکل باعث طرد شدن مردان و سرد شدن رابطه ها و زمینه ساز طلاق عاطفی شده و می تواند منجر به درگیری و نزاع شود.

پس بهتر است زنان برای درمان کاهش میل جنسی خود به پزشک مراجعه کنند. برای آمادگی بیشتر در ملاقات با پزشک بهتر است قبل از مراجعه لیستی از اطلاعات اصلی پزشکی، و نام تمام داروها، ویتامین ها یا مکمل های مصرفی خود را یادداشت کنند. تا آمادگی لازم را برای پاسخ دادن به پزشک خود داشته باشند.
برخی از سؤالات اساسی که زنان باید در مورد کاهش میل جنسی از پزشک خود بپرسند، عبارتند از:

چه گزینه درمانی برای وضعیت من وجود دارند؟

آیا سطح میل من به سطح قبلی خودم برمی گردد؟

چه چیزی می تواند باعث به وجود آمدن مشکل من شده باشد؟

برای بهبودی وضعیتم، چه تغییراتی را باید در شیوه زندگی خودم ایجاد کنم؟

سوالاتی که پزشک ممکن است از زنان بپرسد، عبارتند از:

آیا هنوز دوره قاعدگی دارید؟

آیا مشکل برانگیختگی دارید؟

احساس نگرانی شما چقدر است؟

آیا خشکی واژن را تجربه می کنید؟

آیا می توانید ارگاسم داشته باشید؟

آیا جراحی زنان و زایمان انجام داده اید؟

آیا در طول رابطه جنسی درد یا ناراحتی دارید؟

آیا علاقه شما به رابطه جنسی تغییر کرده است؟

آیا تاکنون تحت درمان برای سرطان قرار گرفته اید؟

میل جنسی، مردان و کاهش میل جنسی، پزشک، ارولوژی

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=426557
  • نویسنده : راضیه قوامی

ثبت نظر

-