باورهای غلط در سکس/12 باور رایج ولی اشتباه در رابطه با سکس!

  • کد خبر : 426553
  • 15 اردیبهشت 1400 - 9:41
باورهای غلط در سکس/12 باور رایج ولی اشتباه در رابطه با سکس!

چیزهای زیادی در مورد رابطه جنسی وجود دارد که فقط با با شنیدن آن ها را قبول کرده ایم. و البته ، حالا با دسترسی آسان تر به اینترنت ، به دنبال اطلاعات دقیق تر و مناسب تر می گردیم. در حالی که اینترنت خود از “حقایق” نادرستی تشکیل شده است.

“اولین رابطه درد دارد!”

این یکی از افکار قدیمی و سنتی است که هر دو زن و مرد در سنین مختلف شنیده اند ، که در اولین رابطه جنسی زن درد می کشد. اگر رابطه جنسی به شما آسیب می رساند ، به درستی تحریک و آماده نمی شوید و شما و همسرتان باید درگیر اقدامات  اولیه بیشتری باشید. حداکثر ، شما باید برای برخی از ناراحتی ها آماده باشید ، زیرا واژن شما آماده می شود آلت تناسلی مرد را تحمل کند ، اما اگر صدمه دیدید، به این معنی است که درست انجامش ندادید. چندین دلیل دیگر وجود دارد که باعث درد شما می شود.

باورهای غلط در سکس

“مردان فقط به دنبال رابطه جنسی هستند”

تا وقتی که افراد ضد جنسیت مرد خود را نشان دهند، ما این را تصدیق نمی کنیم. این نوع تفکر نه تنها نابالغ بلکه خطرناک است زیرا فرهنگ تجاوز را تداوم می بخشد. وقتی بزرگ می شویم و باور می کنیم که مردان موجودات جنسی درنده هستند ، این امر مانع از جدی گرفتن مردان هنگام حمله جنسی می شود ، زیرا آنها به هر حال خواستار رابطه جنسی بودند ، درست است؟ همچنین اگر فکر کنیم که آنها دائماً به فکر رابطه هستند ، به ضرر آنها تمام می شود ، زیرا آنها انسانهایی هستند که می توانند فکر کنند و در صورت لزوم خود را کنترل می کنند.

“هرچه آلت تناسلی مرد بزرگتر باشد بهتر است!”

آلت تناسلی مرد شکل ها و اندازه های مختلفی دارد. این ایده که بزرگتر بهتر است ، به طور کامل نادرست است. آنچه واقعاً رابطه جنسی را بهتر می کند سازگاری با شریک زندگی شما و برقراری ارتباط راحت در مورد احساسات است.

باورهای غلط در سکس

“واژن بسته به میزان رابطه جنسی شخص تنگ یا گشاد است!”

باورهای غلط در سکس، ایده “تنگ در مقابل گشاد ” کاملاً رایج است ، اما کاملاً نادرست است. واژن عضله ای است که منبسط و منقبض می شود. وقتی فرد تحریک می شود ، دیواره های واژن نرم و بلند می شود و عمل دخول را راحت می کند. اگر فرد عصبانی یا آشفته باشد ، دیواره های واژن به طور طبیعی منقبض می شوند و دخول را مشکل می کند.

“رابطه جنسی دردناک است”

حقیقت: رابطه جنسی باید احساس خوبی به هر دو نفر بدهد – حتی اگر برای اولین بار رابطه دارید یا قبلاً رابطه داشته اید. احساس امنیت و راحتی چیزیست که مهم است. اگر کسی عصبی یا متشنج باشد ، عضلات او منقبض می شوند که ممکن است باعث ناراحتی شود. اگر از کاری یا چیزی احساس خوبی نمی گیرید، به شریک خود بگویید. ممکن است لازم باشد سرعت خود را کم کنید ، از روان کننده استفاده کنید یا تا زمانی که احساس آمادگی و راحتی نکنید صبر کنید.

تست بارداری

“امکان ندارد حامله شوید اگر …”

الف) پریود هستید

ب) اولین رابطه جنسیتان است

ج) قبل از ارضا شدن آلت را بیرون می کشید

د) پوزیشن های خاصی را انجام می دهید

ه) شستشوی واژن بعد از رابطه جنسی

بارداری هنگامی رخ می دهد که اسپرم تخمک با تماس گرفته و آن را بارور کند. در حالی که هر ماه فقط یک تخمک آزاد می شود ، مایع منی (قبل از انزال و بعد از آن) حدود 200 میلیون اسپرم را حمل می کند. و فقط یک اسپرم کافیست تا تخمک بارور شود. بهترین راه پیشگیری از بارداری استفاده از کاندوم و داروهای ضد بارداری می باشد.

“باکره بودن بودن فقط به رابطه جنسی واژن مربوط است. انواع دیگر رابطه جنسی حساب نمی شود”

قرن هاست که از کلمه “بکارت” برای توصیف زنی دگرجنس خواه استفاده می شود که رابطه جنسی واژینال نداشته است. بدیهی است که این افراد از هر جنسیت و گرایش جنسی را نشان نمی دهد – که احتمالاً معنای دیگری از بکارت دارند. “اولین رابطه ” برای همه ذهنی و شخصی است – و برای هر شخص متفاوت است. همه باید خودشان تصمیم بگیرند که بکارت چقدر مهم است و برای آنها چه معنایی دارد.

باورهای غلط در سکس

“خودارضایی مضر است”

استمنا کاملا سالم و ایمن است ، به شرطی که شخصی که آن را انجام می دهد نسبت به آن آن احساس خوبی داشته باشد. خودارضایی بسیار رایج و طبیعی است. بسیاری از افراد خودارضایی می کنند ، در حالیکه برخی دیگر این کار را نمی کنند. هرکسی نظر متفاوتی به خودارضایی دارد.

>>>بیشتر بخوانید:

اشتباه در سکس/اشتباهاتی که زنان در رابطه جنسی دارند!

“کاندوم احساس و لذت رابطه جنسی را کاهش می دهد”

کاندوم ها در رنگ ها ، شکل ها و اندازه های مختلف وجود دارند. راحتی و تناسب اندام مهم است – شاید لازم باشد بیش از یک مارک را امتحان کنید تا بفهمید که کدام برای شما بهتر و مناسب تر است. کاندوم هنوز هم بهترین راه برای جلوگیری از بیماری های آمیزشی و بارداری است. بیایید صادق باشیم ، کاهش شانس بارداری حتی میتواند باعث راحتی و لذت بیشتر در رابطه شود.

پورنوگرافی

“پورنوگرافی رابطه جنسی را به طور دقیق به تصویر می کشد”

باورهای غلط در سکس، این باور اشتباه است. پورنوگرافی شغلی است که می خواهد درآمد کسب کند. این ساخته شده است تا نسخه های مختلفی از دنیای فانتزی کسی را با شخصیت های دروغین نشان دهد. چگونگی تجربه رابطه جنسی در دنیای واقعی توسط افراد بسیار متفاوت است. در زندگی واقعی ، رابطه جنسی باید در مورد صمیمیت ، احترام متقابل ، و رضایت روشن و کامل و مشتاقانه باشد.

“رابطه جنسی فقط در صورت به ارگاسم رسیدن خوب است”

رابطه جنسی باید با ارگاسم یا بدون آن لذت بخش باشد. واقعیت این است که بعضی از افراد هرگز به ارگاسم نمی رسند ، در حالی که دیگران ممکن است چندین ارگاسم داشته باشند. فشار روحی را برای داشتن یک پایان هیجان انگیز فراموش کنید و از کل روند رابطه لذت ببرید.

“افراد دارای معلولیت یا بیماری مزمن نمی توانند رابطه جنسی برقرار کنند”

بسیاری از افراد از توانایی های مختلفی برخوردارند. صرف نظر از توانایی کسی ، آنها هنوز انسان هستند و می توانند مانند دیگران از روابط جنسی توافقی لذت ببرند.

همبستری

 انجام رابطه زناشویی حداقل یک مرتبه در شبانه روز

باورهای غلط در سکس، عواملی از قبیل: شدت تمایلات جنسی، بیماری‌ها، خستگی فیزیکی، تفاوت های فردی و میزان آمادگی جسمانی فرد و حتی شرایط روانی در ایجاد رابطه زناشویی تاثیر گذار هستند، بنابراین فاصله‌ی بین روابط زناشویی می‌تواند از چند ساعت تا چند روز متغیر باشد پس هیچگونه اجباری برای حداقل یک بار رابطه زناشویی توسط مرد در شبانه روز وجود ندارد.

توقع یک رابطه طولانی مدت

با توجه به شرایط فیزیولوژیک و آناتومیک دستگاه تناسلی مرد از لحظه احساس تمایلات جنسی تا مرحله اوج لذت جنسی به طور متوسط 20 دقیقه به طول می‌انجامد، برخی به غلط انتظار رابطه طولانی مدت را دارند.

 انزال و اتمام رابطه زناشویی

 انزال به معنی اتمام رابطه زناشویی

باورهای غلط در سکس، به باور برخی پس از پایان مرحله اوج لذت جنسی در مردان، رابطه جنسی خاتمه یافته در حالی که ممکن است زوجه به مرحله اوج لذت جنسی نرسیده باشد بنابراین لازم است آقایان به این نکته توجه داشته باشند که بایستی تا رسیدن زوجه به مرحله ارگاسم به رابطه جنسی ادامه دهند.

 آقایان و خانمها بایستی همزمان به ارگاسم برسند

با توجه به تفاوت‌های فردی بین خانم‌ها و آقایان، معمولا خانم‌ها به زمان بیشتری برای رسیدن به ارگاسم نیاز دارند. لذا این باور غلط که هر دو باید در یک زمان به اوج لذت برسند باعث می‌شود که آقایان زودتر دست از رابطه جنسی کشیده و این امر موجب نارضایتی در خانم‌ها می‌شود که در نتیجه نیازمند اعمال تدابیری از طرف آقایان برای پیشگیری از نارضایتی خانم‌ها خواهد بود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=426553
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.centreforsexuality.ca/sexual-health-info/sex-myths/

ثبت نظر

-