نداشتن رابطه جنسی مفید است یا مضر؟

  • کد خبر : 426367
  • 13 اردیبهشت 1400 - 10:33
نداشتن رابطه جنسی مفید است یا مضر؟

رابطه جنسی یکی از مهم ترین روابط برای ایجاد صمیمیت و نزدیکی بیشتر بین زن و شوهر است. چرا رابطه جنسی باعث بهتر شدن رابطه و صمیمیت خواهد شد؟ و آیا نبود رابطه باعث بروز مشکلاتی خواهد شد؟

سکس معمولاً به عملی گفته می شود که یا برای لذت جویی و یا تولید مثل انجام شود که به ورود اندام تناسلی مرد در اندام تناسلی زن گفته می‌شود. افراد معمولاً قبل از انجام رابطه‌جنسی با نوازش و بوسیدن نقاط تحریک پذیر جنس مخالف، خودشان را برای آمیزش جنسی آماده می‌کنند.

در صورت موفقیت انجام برانگیختگی جنسی، موفقیت در این عمل را انزال و ارگاسم گویند و در صورت موفقیت در عمل تولیدمثل، سلول‌های اسپرم جنس مذکر وارد بدن جنس مؤنث شده و تخمک های زن بارور می‌شود. این کار باعث تشکیل اندام های جدیدی خواهد شد که سبب خلقت انسانی جدید خواهد شد و این خلقت جدید برای والدین بسیار ارزشمند و عزیز است.

نداشتن رابطه جنسی

رابطه جنسی چه فایده ای برای بدن دارد؟

کاهش فشار خون

رابطه جنسی علاوه بر ایجاد صمیمیت، سبب کاهش فشار خون خواهد شد.

سوزاندن کالری

بدیهی است سکس سبب تحرک بیشتر و نوعی ورزش محسوب می شود بنابراین موجب سوزاندن کالری می شود.

افزایش سلامت قلب

افزایش سلامت قلب یکی دیگر از مزایای رابطه جنسی است.

>>>بیشتر بخوانید:

نکاتی برای اولین رابطه جنسی/ راهکارهایی برای کاهش درد زنان در اولین آمیزش

تقویت ماهیچه ها

قدرت دادن ماهیچه ها

رابطه جنسی سبب قوی شدن ماهیچه ها می شود.

کاهش خطر سکته قلبی و بیماری قلبی
این امر ریسک سکته قلبی را بسیار پایین می آورد.

افزایش مناسب میل جنسی

رابطه جنسی بیشتر سبب افزایش این میل در بدن خواهد شد.

سیستم ایمنی

تقویت سیستم ایمنی

تحقیقات نشان داده اند، زن و شوهر هایی که هفته ای یک یا دوبار سکس  مناسب دارند، دارای سیستم ایمنی قوی تری نسبت به کسانی که رابطه جنسی کمتری دارند، هستند.

خواب بهتر

یکی از مزیت های دیگر رابطه جنسی رفع مشکلات خواب مثل بی خوابی است، در سکس و ارگاسم هورمون اوکسی توسین (oxytocin) که به آن هورمون عشق نیز می گویند همراه با هورمون اندورفین (endorphin) ترشح شده که ترکیب آن ها به آرامش فرد کمک می کند. خواب بهتر ناشی از سکس خوب منجر به تقویت سیستم ایمنی، عمر طولانی تر، احساس آرامش و انرژی بیشتر در طول روز می شود.

سردرد
التیام سر درد

محققین دیگر می گویند که سکس منجر به رهایی از میگرن و سردرد های شدید می شود. حدود ۹۱ درصد افراد گزارش داده اند که با رابطه جنسی سردرد های خوشه ای آن ها برطرف می شود.

جوان شدن با سکس

یکی دیگر از فواید سکس افزایش هورمون استروژن و بنابراین جوانسازی فرد و دلیلی برای افزایش اعتناد بنفس خواهد بود.

رابطه جنسی با شوهر سبب بر طرف شدن افسردگی، ایجاد رابطه صمیمی و بهتر، افزایش حافظه، افزایش اعتماد بین زن و شوهر خواهد شد.

مردانی که سکس و رابطه جنسی با دخول در واژن را تجربه می کنند، خطر ابتلا به سرطان پروستات کمتری آن ها را تهدید می کند. مردانی که نعوظ بیشتری را در هفته تجربه می کنند به احتمال کمتری به سرطان پروستات دچار می شوند.
سکس برای مردان همراه با طول عمر بیشتر نیز می باشد، تحقیقاتی نشان داده مردانی که یک با دوبار در هفته ارگاسم و انزال را تجربه می کنند، طول عمر بیشتری دارند. رابطه جنسی مردان منجر به افزایش سلامت اسپرم آن ها نیز می شود.

نداشتن رابطه جنسی

سکس اگر با رابطه دهانی همراه شود برای زوجین لذت بیشتری دارد و در صورت ارضا و همینطور رعایت تمام نکات بهداشتی مز توان گفت این نوع رابطه هم رابطه ای مفید مز باشد.

حال به سوال اول بر می گردیم آیا نداشتن رابطه جنسی مفید است یا مضر؟

بهتر است بدانید قطعا داشتن رابطه جنسی سالم مفید تر از نداشتن آن است. زوجینی که سکس های مرتب دارند، رابطه ی بهتری با هم دارند، روابط اجتماعی بهتر و اعتماد بنفس بالاتر دارند. تحقیقات نشان داده است، مردانی که رابطه ی جنسی منظمی دادند بیشتر از مردانی که رابطه ی جنسی ندارند عمر می کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=426367
  • نویسنده : راضیه قوامی

ثبت نظر

-