طرز تهیه آبگوشت قنبید

  • کد خبر : 426075
  • 11 اردیبهشت 1400 - 14:09
طرز تهیه آبگوشت قنبید

اگر دلتان برای یک آبگوشت لذیذ و خوشمزه تنگ شده با نیوز همراه باشید.آبگوشت غذایی بسیار خوشمزه است که تمام افراد آن را دوست دارند و با لذت درست کرده و میخورند. آبگوشت غذایی بسیار مقوی است که فواید خوبی برای بدن دارد.

آبگوشت قنبید یکی از غذاهای سنتی ما ایرانیان می باشد و در اصل اصالت آن مربوط به قم است.آبگوشت قنبید یکی از غذاهایی است که تاریخچه بسیار قدیمی دارد از این رو این غذا ثبت ملی شده است.این غذا بسیار خوشمزه است و می توانید برای تنوع در لیست غذایی خود قرار دهید.

مواد لازم:

گوشت گوسفندی: نیم کیلو
قنبید یا همان کلم قمری درشت: ۲ عدد
لوبیا سفید: ۲۰۰ گرم
پیاز: ۳ عدد
رب: ۲ ق غذا خوری
گندم پوست کنده: ۱۰۰ گرم
پودر لیموعمانی: ۱ ق سوپ خوری
نمک، زردچوبه، ادویه کاری به مقدار لازم

روش پخت آبگوشت سنتی و خوشمزه:

ما این آبگوشت لذیذ را به روش دیزی سنگی برای شما آموزش می دهیم؛

>>>بیشتر بخوانید:

حلیم گندم/غذاهایی بسیار مقوی و عالی

طرز تهیه آبگوشت قنبید

طرز تهیه آبگوشت قنبید

مرحله اول:

ابتدا لوبیا سفید را از شب قبل یا ۱۲ ساعت قبل به همراه گندم خیس کنید و چندین بار آبش را عوض کنید تا نفخش گرفته و راحت تر پخته شود. کلم قمری را پوست بگیرید و چند قاچ بزنید.


مرحله دوم:

پیاز را نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه مورد نظر با کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک و طلایی شود سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت داده تا بوی خامی رب از بین برود.


مرحله سوم:

گندم و لوبیا و گوشت را به ترتیب اضافه کنید و تفت دهید و در انتها قمری ها قاچ شده را اضافه کنید و چند لیوان آب روی مواد بریزید به طوری که گوشت ها کاملا در آب باشند و روی مواد آب بگیرید.


مرحله چهارم

در ادامه ابتدا حرارت را زیاد کنید تا به جوش بیاد سپس درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید با حرارت کم پخته و آبگوشت قنبید جا بیفتد در انتها پودر لیموعمانی را بریزید و نمک آبگوشت را اندازه کنید وقتی همه مواد پخته و نرم شدند آبگوشت قنبید شما حاضر است.
آن را به همراه سبزی و دوغ میل کنید.
نووش جااان.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=426075
  • نویسنده : نرگس قوامی

برچسب ها

ثبت نظر

-