حدود رابطه جنسی در دوران عقد/دوران عقد را دوران شناخت بهتر می نامند

  • کد خبر : 425936
  • 11 اردیبهشت 1400 - 13:12
حدود رابطه جنسی در دوران عقد/دوران عقد را دوران شناخت بهتر می نامند

و اما در کشور ما دختر و پسر که قصد دارند تمام عمر با هم زندگی کنند ابتدا عقد می کنند که به ان دوران نامزدی می گویند.
دوران نامزدی، دورانی قبل از رفتن زیر یک سقف است که دختر و پسر در آن به صورت شرعی و قانونی عقد کرده و به هم محرم می شوند.

پیامبر (ص) فرمودند:

ازدواج سنت من است و هر کس از این سنت روگردان باشد از ما نیست.

رابطه جنسی در دوران عقد

حدود رابطه جنسی در دوران عقد

معمولاً در ازدواج هایی که در ایران انجام می شود، دوران نامزدی، دورانی قبل از رفتن زیر یک سقف است که دختر و پسر در آن به صورت شرعی و قانونی عقد کرده و به هم محرم می شوند.  در این دوران، رابطه ی دختر و پسر بسیار بیشتر و آزادتر از زمان قبل از عقد و محدودتر از دوران ازدواج و رفتن زیر یک سقف است. البته این محدودیت از کم تا زیاد با توجه به خانواده های دو طرف متفاوت است و این خانواده ها هستند که حد این ارتباط را مشخص می کنند.

معمولاً دوران عقد را دوران شناخت می نامند. این دوران طلایی باعث می شود که دختر و پسر بهتر یکدیگر را شناخته و با روحیات و خواسته های هم آشنا شوند. در این دوران بسیاری از شناخت ها که یکی از مهم ترین آن‌ها شناخت جنسی دو طرف از هم است، صورت می گیرد. زیرا یکی از ویژگی‌های مهم ازدواج غیر از ایجاد رابطه‌ای دوستانه و محبت‌آمیز، فراهم آوردن رابطه‌ی جنسی است. رابطه‌ی جنسی، زن و مرد را بی‌درنگ در کنار هم قرار می‌دهد تا این‌که همسران در تمامی فعالیت‌های دیگر نیز با هم باشند.

کنترل کردن غریزه ی جنسی

دوران عقد از طرفی، دوران بسیار سختی برای زوج جوان است. در این دوران که معمولاً دختر و پسر گاهی با هم خلوت می کنند، کنترل کردن غریزه ی جنسی سخت است و همین موضوع این دوران را سخت می کند. خواسته ها و نیازهای جنسی یکی از مهم ترین مسائل و گاهی مشکل ساز ترین موضوعات پیش آمده در این دوران است.

در دوران عقد، دختر و پسر از لحاظ قانونی و شرعی زن و شوهر هستند و می توانند نزدیک ترین رابطه ی زناشویی را با هم داشته باشند، ولی محدودیت هایی که جامعه و خانواده ها در این دوران قرار داده اند، باعث می‌شود که برقرای رابطه ی آزادانه جنسی در این زمان محیا نباشد.

رابطه جنسی در دوران عقد

روابط جنسی در دوران نامزدی، چگونه؟

در دوران نامزدی نمی توان گفت که دختر و پسر کاملا آزاد هستند. بسیاری از خانواده ها و همچنین برخی از مشاوران، زوج های جوان را از برقراری روابط کامل جنسی در دوران عقد، منع می کنند. ترس و نگرانی آنها از مسایلی مثل: احتمال به هم خوردن ازدواج، امکان باردار شدن ناخواسته عروس، کمتر شدن اشتیاق دوطرف و خصوصا پسر برای برگزاری هرچه سریع تر عروسی و… است.

اما از طرف دیگر محدود کردن غریزه جنسی و خودداری از برقراری رابطه کامل زناشویی می تواند عواقب زیادی نیز داشته باشد. سرپوش گذاشتن بر میل سرکش شهوت آن هم زمانی که دوطرف احساس می کنند این حق قانونی و شرعی آنهاست که از یکدیگر بهره ببرند، می تواند باعث برخی اختلافات و کج خلقی ها در زمان قبل از عروسی شود. از طرفی زمینه ایجاد انحراف را نیز فراهم نماید پس بهتر است عشق بازی در دوران نامزدی به گونه ای دیگر انجام شود.

تصمیم با شماست، اما درست تصمیم بگیرید!

برقراری  رابطه جنسی بین شما و نامزدتان در دوران عقد یک تصمیم کاملا شخصی است و کسی نمی تواند شما را وادار کند که حد ان را تا چه اندازه رعایت کنید و این به حریم خصوصی شما مربوط می شود. از نظر شرعی و قانونی روابط جنسی بین پسر و دختری که صیغه عقد بین آنها جاری شده است هیچ اشکالی ندارد.

روابط زناشویی بین زن و شوهر بسیار مورد تاکید و سفارش اسلام قرار گرفته است و در بسیاری روایات از آن بعنوان شکلی از عبادت یاد شده است. بنابراین تنها کسی که می تواند در خصوص رابطه جنسی شما و نامزدتان در دوران عقد، تصمیم گیری کند خود شما هستید. اما گرفتن این تصمیم کار ساده ای نیست و نباید از کنار آن به راحتی گذشت.
برخی از خانواده ها در ایران هنوز مقید به برخی رسم ها هستند. دختر و پسر بعد از جاری شدن صیغه عقد مدتی را تا گرفتن جشن عروسی و آغاز کردن زندگی مشترک در زیر یک سقف در خانه پدر و مادرهایشان به سر می برند. در این دوران زوج های جوان در یک بلاتکلیفی از لحاظ روابط جنسی به سر می برند و هر چند قانونی زن و شوهرند اما از لحاظ عرف جامعه نباید رابطه زناشویی کامل برقرار کنند.

سوالی که در این خصوص در ذهن بسیاری از جوانان ایجاد می گردد و ما در این بخش از نمناک می خواهیم بدان پاسخ بدهیم این است که روابط زناشویی در دوران عقد چگونه باید باشد؟

دوران عقد

نکاتی لازم و دانستنی برای حد و حدود رابطه جنسی در دوران عقد

بهتر است در دوران نامزدی رابطه جنسی برقرار نکنید
از نظر شرع مقدس اسلام وقتی صیغه عقد دائم بین پسر و دختر جاری شده است، آنها اجازه دارند روابط زناشویی کاملا آزادانه ای داشته باشند. یعنی می توانند با یکدیگر همبستر شوند و غریزه جنسی یکدیگر را کاملا ارضا کنند.

بنابر روایات فراوان، آمیزش زن و شوهر عبادت محسوب می شود و توصیه فراوانی بر این امر شده است. خوب این از حکم شرعی و نظر دین مبین اسلام در این خصوص. اما برخی از خانواده ها وحتی برخی از مشاوران به زوج جوان و خصوصا به دختر توصیه می کنند که از برقراری رابطه کامل جنسی در دوران عقد خود داری کنند و رابطه کامل زناشویی را به پس از عروسی موکول کنند.

باید بدانید که اختلافات در دوران نامزدی بسیار متداول هستند، اما کم نیستند شمار کسانی که در همان ابتدای راه زندگی و در دوران عقد، از یکدیگر جدا شده اند. بنابراین قبل از برقراری روابط کامل جنسی با نامزدتان، به این موضوعات خوب فکر کنید.

رابطه جنسی در دوران عقد چگونه باشد؟

نکاتی برای تصمیم گیری درست برای برقراری رابطه جنسی در دوران عقد
دلایل زیادی برای به تعویق انداختن روابط جدی جنسی تا بعد از عروسی وجود دارد که عبارتند از :احتمال به هم خوردن ازدواج، امکان باردار شدن ناخواسته عروس ، بی قراری و انحراف فکری زیاد به دلیل بیدار شدن میل شدید شهوانی، دلبسته شدن دو طرف و عدم توانایی در شناخت کامل یکدیگر، از بین رفتن انگیزه و اشتیاق در دوطرف و خصوصا پسر برای تشکیل زندگی مشترک چرا که معتقدند مردان بعد از اینکه میل جنسی خود را ارضا کردند، برای برگزاری عروسی بی انگیزه می شوند.

از طرف دیگرمحدود کردن غریزه جنسی در دوران عقد عواقبی مانند اختلافات و کج خلقی را در پی دارد زیرا سرپوش گذاشتن بر میل سرکش شهوت زمانی که افراد برقراری رابطه جنسی را حق قانونی خود می دانند بسیار مشکل است.

چرا در دوران عقد رابطه جنسی نداشته باشیم؟

تصمیم با شماست، اما درست تصمیم بگیرید!

شرعا و قانونا برقراری رابطه جنسی در دوران عقد اشکالی ندارد اما بهتر است عقلانی تصمیم بگیرید و درباره مسائلی که ممکن است بعد از برقراری رابطه جنسی برایتان پیش آید ، اطلاعاتی کسب کنید .

بنابراین تنها کسی که می تواند برای شما در رابطه با برقراری رابطه جنسی دوران عقد تصمیم گیری کند خود شما و همسرتان هستید و این یک مسئله خصوصی است اما تصمیم برای این کار ساده نیست پس بهتر است سهل انگاری نکنید تا در آینده دچار مشکل گردید.

>>>بیشتر بخوانید:

احکام شرعی در روابط جنسی

باید ها و نباید های رابطه جنسی در دوران عقد و نامزدی

مشکلات بعد از برقراری رابطه جنسی در دوران عقد:

قبل از برقراری رابطه جنسی با همسرتان بهتر است با مشکلاتی که ممکن است در آینده برایتان پیش آید ، آشنا شوید . بارداری ناخواسته ، یکی از مشکلات برقراری رابطه در دوران عقد است و جدا شدن از یکدیگر و طلاق از دیگر مشکلات دوران عقد است که باید قبل از برقراری رابطه درباره آن ها خوب بیاندیشید.

طلاق و جدایی بعد از برقراری رابطه جنسی در دوران عقد

در دوران عقد به این دلیل که نمی توان از عاقبت ازدواج با خبر بود و دائم بودن آن را در نظر گرفت ، بهتر است با نامزدتان همبستر نشوید زیرا در صورت جدایی هم دختر و هم پسر دچار مشکلاتی می گردند گر چه تبعات رابطه زناشویی در دوران عقد برای دختران بیشتر است اما مسئولیت های قانونی پسران نیز در صورت برداشته شدن بکارت بیشتر می شود.

احتمال به هم خوردن رابطه در دوران شیرین عقد

احتمال بارداری ناخواسته از تبعات برقراری رابطه جنسی در دوران عقد
اگر می خواهید در دوران عقد بچه دار نشوید بهتر است برقراری رابطه جنسی را به بعد از مراسم عروسی موکول کنید زیرا تمام راه های جلوگیری از بارداری صد در صد تضمین شده نیستند.

داشتن رابطه در عقد چه عوارضی دارد؟

برای برقراری رابطه جنسی در دوران عقد موقعیت مکانی خود را بسنجید
برخی از پسران می پندارند اولین رابطه جنسی یک تجربه رمانتیک است اما باید بدانید که اولین رابطه برای دختران درد آور و همراه خونریزی است بنابراین بهتر است رابطه زناشویی بعد از عروسی باشد تا در صورت بروز هرگونه مشکل بتوانید برای درمان و بهبود وضعیت اقدام کنید.
قانون شرع و اسلام در زمینه حد و حدود رعایت رابطه جنسی در دوران نامزدی سخت گیر نیست اما اگر درست بیندیشیم تمام مواردی را که گفته می شود به نفع خود ما می باشد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=425936
  • نویسنده : نرگس قوامی

ثبت نظر

-