صحبت درباره رابطه جنسی

صحبت جنسی/چگونه با همسرم درباره ی سکس صحبت کنم؟

  • کد خبر : 425871
  • 09 اردیبهشت 1400 - 15:15
صحبت جنسی/چگونه با همسرم درباره ی سکس صحبت کنم؟

موضوعات متعددی می تواند باعث پریشانی زناشویی شود ، از جمله مشکلات جنسی و رضایت جنسی. حتی اگر این مسئله می تواند یک مشکل رایج در بین زوج های متاهل باشد ، داشتن رابطه جنسی با همسرتان می تواند دلهره آور باشد. حتی ممکن است صحبت با یک غریبه بصورت آنلاین در مورد آنچه که تجربه می کنید آسانتر از بحث در مورد آن با شریک زندگی خود باشد – این موضوع به خوبی دلیل اینکه چرا موضوعات جنسی در روابط آنلاین بسیار معمول است را توضیح می دهد.

این مکالمات می تواند اضطراب زیادی ایجاد کند. بنابراین برخی راهکارها برای سهولت انجام این گفتگوها وجود دارد که ارزش امتحان و تلاش را دارد.

صحبت جنسی

دلایل داشتن بحث های جنسی

اگر در زندگی جنسی خود با مشکلاتی روبرو هستید ، ممکن است بخواهید یک صحبت جنسی با شریک زندگی خود داشته باشید. تحقیقات نشان داده است که زوجینی که ارتباط جنسی قوی و خوبی دارند از زندگی جنسی خود رضایت بیشتری دارند. برقراری ارتباط آزادانه و راحت می تواند باعث ایجاد احساس صمیمیت بیشتر و رابطه بهتری شود (و توجه به این نکته مهم است که به طور کلی ، صحبت صادقانه با شریک زندگی ممکن است رضایت کلی شما از رابطه تان را افزایش دهد).

برخی از دلایل داشتن گفتگوهای جنسی با شریک زندگی می تواند شامل موارد زیر باشد ( در صورت نداشتن این نوع گفت و گوها ممکن است این اتفاق ها رخ دهد).

  • عدم رضایت جنسی
  • تمایل به امتحان رابطه جنسی با فرد جدید
  • اختلال عملکرد جنسی
  • تغییر در میل جنسی
  • عدم صمیمیت یا نیاز به محبت بیشتر
  • احساس طرد جنسی یا احساس اینکه همیشه شما مجبور به شروع رابطه هستید

صحبت جنسی

چه زمانی باید در مورد رابطه جنسی صحبت کرد؟

باید برای بحث در مورد رابطه جنسی با همسرتان زمان و مکان خاصی را در نظر بگیرید. انتظار برای لحظه مناسب برای پرداختن به موضوع می تواند به شما کمک کند تا برخی از احساسات ناراحتی یا ناشیانه ای را که می تواند در هنگام مکالمه های جنسی رایج باشد ، از بین ببرید. شما هم چنین باید:

مکانی خنثی را انتخاب کنید:

در اتاق خواب یا هنگام خواب در مورد مشکلات جنسی صحبت نکنید. مکان “خنثی” تری انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که بچه ها یا افراد دیگر به حرف های شما گوش نمی دهند!

از صحبت بعد از رابطه جنسی پرهیز کنید:

بلافاصله بعد از رابطه جنسی در مورد رابطه جنسی صحبت نکنید. باز هم ، یک زمان “خنثی” تر را انتخاب کنید.

از سرزنش همسرتان خودداری کنید:

اگر می خواهید در مورد مشکلات جنسی صحبت کنید ، به همسرتان مشکلاتی که دارید را بگویید (بدون این که سرزنشی در کار باشد). هر دو نفر شما باید در مورد مشکلات و خواسته های جنسی خود صحبت کنند تا صمیمیت بیشتری بینتان ایجاد شود. زمانی را برای گفتگو تنظیم کنید.

چگونه در مورد رابطه جنسی صحبت کنیم؟

قبل از صجبت کردن با همسرتان موارد زیر را در نظر داشته باشید:

چرا می خواهید صحبت کنید؟

از همسرتان چه می خواهید؟

نگویید “ما باید صحبت کنیم”

بگویید “من فکر می کنم …” یا “من می خواهم نظر تو را بدانم …”

به ایده های شریک زندگی خود گوش دهید

به یکدیگر احترام بگذارید

به توافقی برسید که هر دوی شما بتوانید با با آن کنار بیایید.

مراحلی وجود دارد که می توانید برای سهولت انجام گفت و گو ها در مورد رابطه جنسی انجام دهید.

آهسته آهسته بحث را شروع کنید

“شروع نرم و ملایمی” داشته باشید. با هدف احساس نزدیكی و ارتباط بهتر با همسرتان بحث را آغاز كنید. از سرزنش بپرهیزید. از انتقادات صرف نظر کنید و به کارهایی بپردازید که هر دو می توانید انجام دهید تا زندگی جنسی تان بهتر جلوه کند.

صحبت جنسی

مهربان و مثبت باشید

نکته اصلی صحبت کردن در مورد رابطه جنسی انتقاد نیست. اگر این کار را انجام دهید، مکالمه سریعتر از “سریع” تمام می شود. گفتن “شما هرگز بدن من را لمس نمی کنید” باعث می شود شریک زندگی تان کمتر شما را لمس کند. در عوض سعی کنید جملاتی این چنینی بگویید، “بوسیدن آخر هفته گذشته در اتاق لذت بخش بود، احساس خوبی کردم! ”

بسیاری از ما در بعضی مواقع نسبت به بدن و عملکرد خود احساس خجالت می کنیم. قضاوت یا انتقاد به این آمیزه فقط ناامنی ها را بدتر می کند. اشتراک نیازهای مثبت شما راه های جدیدی برای دوست داشتن یکدیگر باز خواهد کرد.

روی صمیمیت تمرکز کنید!

به یاد داشته باشید که محبت و صمیمیت به همان اندازه دفعات رابطه جنسی مهم است. روش هایی برای ایجاد صمیمیت و احساس ارتباط بیشتر فراتر از رابطه وجود دارد ، بنابراین در مورد نیازهای خود نیز صحبت کنید.

>>>بیشتر بخوانید:

سوالات جنسی/ حقایق جنسی که شاید دوست داشته باشید بدانید!

صحبت جنسی با همسر

از سورپرایزها صرف نظر کنید!

مهم است که هر دوی شما با هم هم نظر باشید. درباره آنچه ممکن است از آن لذت ببرید و تخیلاتی که دارید صحبت کنید. اگر تصمیم دارید برخی از کار ها را در رابطه جنسی خود انجام دهید، با هم درباره ی آن ها حرف بزنید. به همسرتان نشان دهید که توجه کامل او را می خواهید. سپس می توانید با چیزی مانند ” ما قبلا عشق به یکدیگر را به روشی فیزیکی نشان می دادیم. می خواهم به آن روزها برگردیم. بیا راهی پیدا کنیم تا با هم صمیمی تر و دوست داشتنی تر باشیم. “

اگر نمی خواهید مشکلات بیشتری در زندگی جنسی خود ایجاد کنید ، هیچ کتاب مشاوره جنسی یا اسباب بازی های جنسی را بدون اینکه ابتدا موضوع را با همسرتان در میان بگذارید خریداری نکنید!

احساسات خود را بیان کنید.

با یکدیگر درباره انتظارات ، ترس ها ، خواسته ها و نگرانی های خود صحبت کنید – و صادق باشید. بسیار مهم است که در مورد احساسات درونی خود صادقانه صحبت کنید. از صحبت در مورد آنچه از نظر جنسی دوست دارید و آنچه دوست ندارید نترسید. میزان راحتی شما قسمت مهمی از داشتن یک زندگی جنسی رضایت بخش است.

بارها از این گفت و گوها داشته باشید

بدانید که شاید لازم باشد چند باز از این مکالمه ها داشته باشید نه فقط یک گفت و گوی طولانی. این بحث یک باره نیست و باید یک بحث مداوم و بخشی طبیعی از روابط شما باشد.

حرف آخر

“عاشقان واقعی ساخته می شوند، متولد نمی شوند.” اگر واقعاً می خواهید رابطه جنسی با همسرتان بهبود یابد و یا برای همیشه حفظ شود، باید زمانی را برای گفتگو با یکدیگر اختصاص دهید. ارتباط خوب کلید اصلی رابطه جنسی عالی است. این مکالمه برای همه زوجین لازم است – خواه تازه ازدواج کرده باشید و یا زمانی طولانی از زندگی مشترکتان گذشته باشد. داشتن زندگی جنسی سالم یک هدیه عالی و هدیه ای است که باید از آن لذت ببرید و از آن مراقبت کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=425871
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.verywellmind.com/married-couples-should-discuss-sexual-problems-2300936

ثبت نظر

-