پورنوگرافی و باورهای اشتباه درباره آن

  • کد خبر : 425844
  • 09 اردیبهشت 1400 - 14:56
پورنوگرافی و باورهای اشتباه درباره آن

موضوع پورنوگرافی برای بسیاری از افراد بحث سختی است. و به نظر می رسد یک ترس فرهنگی و اجتماعی در مورد پورنوگرافی وجود دارد. بسیاری از مطالب آنلاین و کتابهای مربوط به این موضوع باعث ایجاد ترس و وحشت در رابطه با پورنو می شود. اخیرا دسترسی به پورنوگرافی از طریق دستگاه ها بسیار آسان تر و سریع تر شده است. از آنجا که فقط با چند ضربه بر روی صفحه تلفن همراه می توان به راحتی به فیلم های پورن دست یافت ترس از عواقب آن طبیعی است.

اینطور به نظر می رسد که مردم آزادند در رابطه با پورنوگرافی هر طور که می خواهند عمل کنند. در این بین ، آنچه واقعا آزاردهنده است ، تعداد زیادی از حقایق غلط در مورد پورنو است که به شدت گمراه کننده و مهم تر از آن غیر علمی است. اطلاعات غلط زیادی وجود دارد که به دلیل شایعه پراکنی اطلاعات درست را پنهان کرده است.

سردرگمی ها و باورهای اشتباه زیادی در رابطه با پورنوگرافی وجود دارد که باعث ایجاد ترس می شوند.

  • پورنوگرافی اعتیاد نیست.
  • پورنوگرافی مشکلی در رابطه جنسی ، یا بهداشت روان ایجاد نمی کند.
  • جنبش ضد پورنویی ، علم سکسولوژی را نادیده می گیرد.
  • اگر با استفاده از پورنوگرافی خود مشکل دارید ، به دنبال یک درمانگر مثبت جنسی باشید.کسی که با آن مانند یک اعتیاد رفتار نکند.

تمرکز این پست بازگرداندن برخی از حقایق به بحث است. برخی از اینها ممکن است حقایق ناراحت کننده ای باشند.

 حقیقت در مورد پورنوگرافی

اهریمن کردن پورنو و مقصر دانستن آن به دلیل همه چیزهایی که در روابط یا زندگی جنسی افراد اتفاق می افتد ، آسان است. گوش دادن به روایت های ضد پورنو قطعاً می تواند شما را به سمت تفکرات اشتباه هدایت کند. تصمیم بر ترک تماشای فیلم های پورن ، مسائل جنسی ، مشکلات ارتباطی یا احساس بد شما را برطرف نخواهد کرد. این فیلم ها به شما چیزی در مورد شناخت خود و نحوه دستیابی به بهبود مسائل روانی نمی آموزد.

پورنوگرافی و باورهای غلط

بگذارید برخی از باور های اشتباه در رابطه با پورنوگرافی را برایتان بازگو کنم:

پورنو جامعه بدی می سازد:

این گفته کاملا اشتباه است. داده ها نشان می دهد جرایم جنسی در مناطقی که دسترسی بیشتری به پورنو دارند کمتر است.

پورنو مشکلاتی در رابطه ایجاد می کند:

اشتباه. پورنوگرافی راه آسان و راحت خروج برای جلوگیری از مشکلات در رابطه است اما در رابطه هیچ مشکلی ایجاد نمی کند. موارد دیگر مشکلات روابط را ایجاد می کند ، مانند شرم جنسی ، مذهبی بودن زیاد ، تحقیر ، عصبانیت ، عزت نفس پایین ، باورهای تحریف شده در مورد رابطه جنسی و روابط ، ناامنی ها.

>>>بیشتر بخوانید:

انواع فتیش ها/ فوت فتیش و راه های کنترل آن

پورن اختلال نعوظ ایجاد می کند:

به هیچ وجه اینطور نیست. این دیدگاه بسیار مشهوری است که توسط کمپین های ضد پورنو پخش شده که به شدت نادرست و غیر علمی است. آنها حتی برای باورپذیری بیشتر کلمه اختصاری آن را ارائه کردند: – PIED: اختلال نعوظ ناشی از پورنوگرافی. چندین مطالعه علمی این باور را تکذیب کرده است. در حقیقت ، شرمنده بودن و عذاب وجدان داشتن پس از تماشای پورن بیشتر از خود پورنوگرافی باعث مشکلات نعوظ می شود. دانش سکسولوژی نیز تأیید کرده است که پورنو هیچ مشکلی در سلامت جنسی یا روانی ایجاد نمی کند. مردانی که دارای مشکلات نعوظ و سایر مشکلات جنسی هستند ، اغلب به سراغ پورن می روند ، زیرا این آسان ترین راه برای لذت بردن از رابطه جنسی بدون داشتن اضطراب است ، بنابراین لذت بیشتری دارد. بهترین روش برای حل مشکلات جنسی ، درمان روان جنسی مثبت است.

پورنو مغز را ضعیف و عملکرد آن را آن را منفی می کند:

اصلا اینگونه نیست. این باور شایع دیگری است که اصولاً هیچ پایه ای در علم ندارد. مغز کامپیوتر نیست و هیچ دکمه راه اندازی مجددی در آن وجود ندارد. در عوض ، مغز به طور مداوم رشد می کند. وقتی چیزی را مشاهده می کنیم که روح ما را قلقلک داده و تحریک می کند ، تمایل دارد در مغز باقی بماند و ما تمایل داریم که دوباره آن کار را انجام دهیم زیرا این کار لذت بخش و سرگرم کننده است. مغز با هر تجربه ای که می کنیم رشد می یابد. اگر ما تجربه های پر اضطراب از رابطه جنسی با کسی و تماشای فیلم های پورن بدون اضطراب را داشته باشیم ، جذابیت تماشای پورن ادامه خواهد یافت.

ترک تماشای پورنو و ترک خودارضایی به مدت 90 روز باعث نمی شود که مغز شما دوباره راه اندازی شود. در واقع ، این باعث افزایش شرم جنسی و اضطراب شما خواهد شد. و به شما نمی آموزد که چگونه بدن استرس و اضطراب با شریک زندگی خود رابطه برقرار کنید ، و این در واقع مشکل اصلی شماست.

تماشای پورنو منجر به آزار جنسی و خشونت جنسی علیه زنان می شود:

این باور نیز اشتباه است. این احتمالاً ترسناک ترین شایعه علیه پورنوگرافی است. در حقیقت ، تحقیقات علمی به طور مداوم خلاف این را ثابت می کند. تماشای پورنو و خودارضایی آسیب شناختی نیست و نشان دهنده مشکلات روانی نمی باشد. چندین تحقیق علمی نشان می دهد که افرادی که پورن می بینند نسبت به کسانی که پورن نمی بینند به هیچ وجه دیدگاه زن ستیزانه تری نسبت به زنان ندارند. برخی تحقیقات جذاب و شگفت آور دیگر حتی نشان داد که مردانی که پورن تماشا می کنند تمایل بیشتری به داشتن دیدگاه های برابری طلبانه نسبت به زنان دارند.

پورنوگرافی و باورهای غلط

پورنوگرافی اعتیاد آور است:

نخیر! این باور نادرست و معروف دیگری است که بیش از علم ، بر اساس عقاید اخلاقی بنا شده است. “اعتیاد به پورنوگرافی” به طور مداوم از تمام ارگان های پزشکی و روانشناسی رد می شود ، زیرا هیچ شواهد بالینی از ویژگی های اعتیاد آور پورنوگرافی وجود ندارد. سازمان بهداشت جهانی بر اساس معیارهای تشخیصی رفتارهای جنسی اجباری ، با هدایت داده های علمی ، موافقت کرد و صریحاً ایده “اعتیاد جنسی” و “اعتیاد به پورنوگرافی” را رد کرد.

تماشای فیلم پورنو باعث می شود مردان بیاموزند زنان چگونه از رابطه لذت می برند:

این باور اشتباه است. زنانی که در این فیلم ها حضور دارند هیچ یک مقابل دوربین لذتی از رابطه جنسی نمی برند. در حالت طبیعی زنان حاضر نیستند در هر زمان از روز و با هر مردی رابطه جنسی برقرار کنند. برخلاف آنچه در فیلم ها نمایش داده می شود هیچ زنی دوست ندارد در یک زمان با چند مرد رابطه جنسی داشته باشد و حتی حضور زن دیگری حین برقراری رابطه با یک مرد خوشایند نیست.

پورنوگرافی درواقع بر گرفته از تخیلات مردانه است و فانتزی زنانه محسوب نمی شود. هیچ احساسی طی آن وجود ندارد و عشق کاملا نادیده گرفته شده است. این در حالی است که قلب و مغز نیز به اندازه آلت تناسلی در برقراری رابطه جنسی دخالت دارند. نگاه کردن به فیلم های پورنو هرگز باعث افزایش توانایی و مهارت های جنسی نمی شود بلکه برعکس اعتماد به نفس بینندگانش را کاهش می دهد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=425844
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.psychologytoday.com/us/blog/talking-sex-and-relationships/202104/the-myths-about-pornography

ثبت نظر

-