دلمه برگ مو، این غذای لذیذ وخوشمزه

  • کد خبر : 425757
  • 09 اردیبهشت 1400 - 19:32
دلمه برگ مو، این غذای لذیذ وخوشمزه

دلمه برگ مو جزو غذاهای بسیار خوش مزه و محبوب ایرانیان بوده که همه آن را دوست دارند.این دلمه بسیار محبوب که با مواد متنوعی درست می شود همین دلمه برگ مو است که ما آموزش می دهیم،برای مشاهده این آموزش طرز تهیه دلمه برگ مو تبریزی در ادامه با سایت نیوز همراه باشید.
این غذا برای چهار نفر است اگر برای تعداد بیشتر خواستید می توانید مواد را کم و زیاد کنید.

آنچه نیاز دارید؛

برنج: ۲ پیمانه
لپه: ½ پیمانه
گوشت چرخ کرده: ۲۵۰ گرم
سبزی دلمه: ۴۰۰ گرم
برگ مو به تعداد کافی
گوجه خشک شده: ۱۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد متوسط
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
روغن و فلفل قرمز به مقدار کافی
دستور پخت دلمه برگ مو

دلمه

>>>بیشتر بخوانید:

آموزش فلفل دلمه‌ای شکم پر با پنیر

مرحله اول:

ابتدا برنج را خیس کنید و لپه را به همراه یک لیوان آب و کمی نمک داخل یک قابلمه کوچک ریخته تا نیم پز شود. در همین حین داخل یک قابلمه مناسب مقداری آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا آب جوش بیاید.


مرحله دوم:

برگ های مو را داخل قابلمه آب جوش قرار داده تا رنگ آن ها زرد شود و به خوبی نرم شوند، سپس از آب جوش خارج کرده و کنار بگذارید. در ادامه پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و به همراه کمی روغن در یک تابه مناسب تفت دهید.


مرحله سوم:

پس از اینکه پیاز سبک شد کمی زردچوبه اضافه کنید و پس از یک دقیقه تفت دادن گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کنید و گوشت را به خوبی تفت دهید تا رنگش تغییر کند سپس رب گوجه فرنگی را به همراه نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز اضافه می کنیم.


دلمه برگ مو

مرحله چهارم:

رب گوجه فرنگی را کمی تفت دهید تا طعم خامی اش گرفته شود، سپس سبزی دلمه را که از قبل خرد کرده اید اضافه کنید و کمی تفت دهید تا مواد یکدست شوند. در ادامه برنج و لپه نیم پز شده را نیز اضافه کنید.


مرحله پنجم:

مواد دلمه را به خوبی مخلوط کرده تا یکدست شوند. حالا داخل برگ های مو از مواد بریزید و به صورت لوله ای یا گرد به سلیقه خود بپیچید و دلمه ها را به ترتیب کنار هم داخل یک قابلمه مناسب بپیچید.


مرحله ششم:

مقداری آب و روغن داخل قابلمه بریزید و قابلمه را روی شعله قرار دهید تا آب جوش بیاید. در ادامه درب قابلمه را گذاشته و به مدت یک ساعت و نیم زمان دهید دلمه ها بپزند. برای طعم بهتر دلمه ها کمی شکر و سرکه هم مخلوط کنید و به دلمه ها اضافه کنید.
دلمه شما اماده است . بسیار لذید و خوش مزه، نوووش جااان.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=425757
  • نویسنده : نرگس قوامی

برچسب ها

ثبت نظر

-