استقلال خودش را با پرسپولیس مقایسه نکند

  • کد خبر : 425716
  • 09 اردیبهشت 1400 - 9:40
استقلال خودش را با پرسپولیس مقایسه نکند

اگر می‌توانند قهرمان شوند تا گروه آسان‌تری گیرشان بیاید،شیث رضایی کاپیتان سابق پرسپولیس معتقد است شکست مقابل الوحده تلنگر خوبی به این تیم زد و این باخت برای سرخ پوشان لازم بود.

با شیث رضایی پیشکسوت پرسپولیس در خصوص شرایط این روزهای سرخ پوشان در لیگ قهرمانان آسیا و باخت به الوحده گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

بعد از ۴ برد پیاپی پرسپولیس طعم شکست را چشید. نظرت در خصوص بازی مقابل الوحده چیست؟

به نظرم این باخت به موقع بود و شوک خوبی به تیم وارد شد. بعضی وقت‌ها شرایط بازی‌ها طوری پیش می‌رود که نیاز به تلنگر حس می‌شود و من فکر می‌کنم باخت به الوحده لازم بود. به هرحال پرسپولیس با ٤ برد و کسب ١٢ امتیاز صعودش را به مرحله بعد قطعی کرده بود و به امید خدا با پیروزی مقابل الریان صدرنشینی هم مسجل خواهد شد.

روی گل دریافتی در بازی مقابل الوحده خط دفاعی خوب کار نکرد. دلیلش چه چیزی می‌تواند باشد؟

ببینید آب و هوای هند وحشتناک گرم و شرجی است و بازی‌ها هر ٧٢ ساعت انجام می‌شود. فشار زیادی به بازیکنان وارد شده و تیم خسته است. در همه بازی‌ها سید جلال و کنعانی بازی کردند و با مثبت شدن تست کرونای فرجی دست کادر فنی در این پست بسته شد. این در حالی ست که در سایر پست‌ها پرسپولیس چند بازیکن دارد و یحیی از بازیکنان به صورت چرخشی استفاده می‌کرد که کاملا هم منطقی بود. الان سید جلال ٣٩ ساله است و با اینکه بسیار عالی کار کرده و دو بار هم موفق به گلزنی شد ولی نیاز به استراحت دارد چون به نظرم سید واقعا در این بازی‌ها خسته شد.

شرایط پرسپولیس

عملکرد مهاجمان پرسپولیس را چطور دیدی؟

کل تیم در این تورنمنت عالی کار کرد و نتیجه اش هم صعود مقتدرانه به مرحله بعد بود. در مورد خط حمله من قبلا هم گفتم به مهاجمان زمان بدهید تا آن‌ها کیفیت بالای خودشان را نشان دهند. همینطور هم شد و هرچه از بازی‌ها گذشت بازیکنان هجومی‌تیم بیشتر هماهنگ شدندو نمایش بسیار خوبی داشتند.

پرسپولیس در حالی باید دوباره مقابل الریان قرار بگیرد که بعد از بازی رفت بعضی‌ها به شجاع خلیل زاده اتهام کم کاری زدند. با توجه به شناختی که از شجاع داری می‌خواستم نظرت را در این خصوص بپرسم.

من واقعا نمی‌دانم چه کسانی و بر چه اساسی این صحبت‌ها را مطرح می‌کند. هرکسی فوتبال بفهمد متوجه می‌شود که شجاع بهترین بازیکن تیمش بود و اگر او در بازی نبود الریان به راحتی چند گل دیگر دریافت می‌کرد. وصله کم کاری اصلا به شجاع نمی‌چسبد و این افراد بهتر است دنبال سوژه‌های دیگر باشند. اتهام زدن آسان است ولی باید با سند و مدرک باشد الان در پاسخ به این دوستان استقلالی خوب است من هم بگویم علی کریمی چون به استقلال پنالتی داد پس تبانی کرده یا باید به او اتهام کم کاری زده شود؟ این حرف‌ها قشنگ نیست چون قطعا هر بازیکنی در داخل زمین فقط به موفقیت تیم خودش فکر می‌کند و می‌جنگد.

>>>بیشتر بخوانید:

علی دایی/از بوسه جنجالی تا خراب شدن رابطه اش

بعضی‌ها معتقدند دلیل نتیجه گرفتن پرسپولیس آسان بودن گروهش است. نکته ای که رسول خطیبی هم در مصاحبه اش به آن اشاره کرد.

خب معلوم است که گروه پرسپولیس باید راحت تر از تراکتور و استقلال باشد که در سید ٢ و ٣ هستند. پرسپولیس نایب قهرمان آسیاست و در لیگ ایران قهرمان شد نباید با بقیه تیم‌ها فرق کند؟ تیم‌های سید ٣ مثل استقلال و گوا اصلا نباید خودشان را با پرسپولیس مقایسه کنند و بگویند چرا گروه پرسپولیس راحت تر است. به هر حال یک فرقی باید ما و آن‌ها باشد وگرنه چه لزومی‌داشت که AFC تیم‌ها را سید بندی کند. این دوستان هم اگر می‌توانند قهرمان شوند تا از این به بعد گروه آسان تری گیرشان بیاید.

احتمال برخورد پرسپولیس و استقلال در مرحله بعد وجود دارد. در این خصوص چه صحبتی داری؟

اصلا فرقی نمی‌کند ما در مرحله بعد به کدام تیم بخوریم چون تیمی‌که می‌خواهد قهرمان شود باید همه تیم‌ها را ببرد. اگر پرسپولیس و استقلال به هم بخورند فکر می‌کنم بازی جذابی خواهد شد ولی در مجموع با توجه به قدرت پرسپولیس هیچ تیمی‌ در آسیا دوست ندارد به ما بخورد.

این پرسپولیس توانایی قهرمانی در آسیا را دارد؟

اولا که ما کادر فنی بسیار خوبی داریم که در راس آن یحیی حضور دارد. یحیی مربی باهوشی است و تجربه خوبی در آسیا بدست آورده است. از طرفی نسبت به سال قبل تیم قوی تر و البته پرمهره تری داریم. با این شرایط من فکر می‌کنم پرسپولیس شانس بالایی برای رسیدن به فینال و البته قهرمانی دارد. البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که ادامه بازی‌ها شهریور برگزار می‌شود و تا آن موقع شرایط تیم‌ها به طور کلی عوض خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=425716

برچسب ها

ثبت نظر

-