انواع فتیش ها/ فوت فتیش و راه های کنترل آن

  • کد خبر : 425175
  • 05 اردیبهشت 1400 - 15:41
انواع فتیش ها/ فوت فتیش و راه های کنترل آن

گرچه ممکن است از دیدن شریک زندگی خود در یک جفت کفش پاشنه بلند در هنگام رابطه جنسی خوشتان بیاید ، این لزوما به این معنی نیست که فتیش کفش دارید. فتیش های جنسی در پاسخ به یک شی یا بخشی از بدن است که به طور معمول جنسی نیست ، مانند کفش یا پا. این فتیش ها بیشتر در مردان اتفاق می افتند.

برای تحریک جنسی ، نعوظ و ارگاسم ، بسیاری از افراد مبتلا به فتیش باید چیز مورد علاقه خود را داشته باشند و یا اینکه به تنهایی یا با یک شریک در مورد آن خیال پردازی کنند. فرد دارای فتیش ممکن است در حالی که جسم را نگه داشته ، بو می کند ، مالش می دهد یا مزه می کند ، خودارضایی کند. یا ممکن است از شریک زندگی خود بخواهند که آن را بپوشد یا در هنگام رابطه جنسی از آن استفاده کند.

 فتیش

رایج ترین فتیش ها

مردم می توانند تقریباً روی هر چیزی را “فتیش” داشته باشند. ریچارد کروگر ، استادیار بالینی روانپزشکی در دانشگاه کلمبیا می گوید ، وب سایت های زیادی در مورد علاقه های فتیشی وجود دارد. “هر چیزی که تصورش را کنید.” طبق یک مطالعه ، رایج ترین فتیش ها شامل اعضای بدن مانند پا یا ویژگی های بدن مانند چاقی ، پرسینگ یا خال کوبی است. پا  شایع ترین فتیش است. مایعات بدن ، اندازه بدن و فتیش مو نیز بسیار رایج هستند.

انواع رایج اختلال فتیشیسم(فوت فتیش)

  • سینه
  • سینه‌بند (کمربند)
  • پا (فوت فتیش)
  • خز (تونوفیلیا)
  • چرم
  • دستکش
  • بارداری
  • چکمه
  • لباس شنا
  • جوراب
  • کلاه شنا
  • ناف

 فتیش

جدا از اجزای بدن چیزهایی که می پوشید نیز فتیش به وجود می آورند. همین مطالعه لباس هایی را که روی لگن و پاها قرار می گیرد ، مانند جوراب شلواری و دامن ، در بالای لیست قرار داده است. کفش ، سپس لباس زیر ، فتیش های بعدی هستند. فتیش هایی که احساس یک ماده خاص ، اغلب چرمی یا لاستیکی را القا می کنند ، نیز معمول هستند. برخی از افراد دوست دارند معشوق خود را در لباس های بامزه پشمالو ببینند.

فتیش ها از کجا می آیند؟

متخصصان رفتار جنسی در دلایل ایجاد فتیش توافق ندارند. برخی از افراد می توانند جذابیت خود را به اوایل کودکی قبل از اینکه از جنسیت خود آگاه باشند، ربط دهند. کنت روزنبرگ ، می گوید ، فتیش می تواند از طریق مشاهده رفتارهای نامناسب جنسی در دوران کودکی یا سواستفاده جنسی حاصل شود. او استاد روانپزشکی در کالج پزشکی ویل کرنل است.

>>>بیشتر بخوانید:

فتیشیسم:تحریک جنسی با اشیا

فوت فتیش

آیا فتیش ها خوب هستند؟

فتیش جنسی طبق تعریف یک اختلال نیست ، اما اگر باعث پریشانی شدید و پایدار شود ، می تواند به  یک اختلال تبدیل شود. کروگر می گوید: “چه کسی درباره ی چیزی یا حرکتی فتیش داشته باشد و خودش این کار را انجام دهد و چه با شریک زندگی ، اگر شریک او نیز از این کار راضی باشد ، پس مسئله ای نیست” ، تا زمانی که باعث لذت شود و کسی مجبور به شرکت در آن نشود.

روزنبرگ می گوید: “بیماران من به من مراجعه می کنند زیرا احساس می کنند این یک مشکل است.رفتارهای آنها جالب ، سرگرم کننده و حتی جذاب نیست. آنها خودشان نیز این امر را ساده نمی بینند و از رفتارهای خود مستاصل ، اجباری و گاهی چنان پریشان هستند که به فکر خودکشی می افتند. ” وقتی این به یک اختلال تبدیل می شود ، احساس شیفتگی کنترل نمی شود. ممکن است شخصی برای انجام کار مخفیانه فتیشی خود از محل کار یا خانه ناپدید شوند. این جذابیت همچنین می تواند آنها را از انجام کارشان باز دارد.

کروگر می گوید: “به عنوان مثال یک پزشک می تواند فتیش پا داشته باشد و مقدار زیادی از وقت و توجه خود را روی پای بیماران خود بگذارد.” افراد مبتلا به این اختلالات ممکن است برای بدست آوردن وسیله دلخواه و مورد نظر خود دزدی کنند. غالباً ، آنها نمی توانند رابطه جنسی معناداری با افراد دیگر داشته باشند. آنها ممکن است ترجیح دهند که حتی در صورت رابطه با شخص دیگری ، تنها با وسیله مورد علاقه خود وقت بگذرانند.

“اگر شریک زندگی شما گفت ، امشب یک جفت کفش سکسی بپوش ، احتمالاً می گویید ،” چرا که نه؟ “اما اگر شریک زندگی شما گفت ،” می توانی در اتاق دیگر بخوابی ، فقط کفش هایت را برای من بگذار “،چه واکنشی نشان می دهید؟!

روزنبرگ می گوید:

درمان استاندارد شامل دارو درمانی و گفتگو درمانی با روانپزشک یا مشاور است. هنوز هم ، برخی از فتیش ها می توانند بی ضرر باشند. مطالعه ای که اخیراً انجام شده نشان می دهد که از بین نزدیک به 1800 مرد و 140 زن که در این نظرسنجی شرکت کردند ، اکثر آنها اظهار داشتند که با فتیش خود احساس رضایت می کنند و با آن مشکلی ندارند.

کنترل فتیش

درمان فتیشیسم فقط در صورتی انجام می‌گیرد که فتیش فرد منجر به پریشانی شدید و نارضایتی فرد یا از بین رفتن عملکردهای زندگی روزمره‌اش شود. درمان برای کاهش دادن فعالیت‌های مجرمانه فرد، کاهش تکیه بر فتیش برای به دست آوردن لذت و رضایت جنسی، بهبود مهارت‌های اجتماعی یا از بین بردن برانگیختیگی نابهنجار جنسی به کار می‌رود. درمان فتیشیسم می‌تواند پیچیده باشد و هیچ راه واحدی برای درمان آن پیدا نشده است.

در جلسات مشاوره جنسی از درمان‌های مختلف روانشناختی مثل شناخت درمانی، رفتار درمانی و… استفاده می‌کنند. برخی داروهای زیستی هم ممکن است در کاهش غریزه جنسی موثر باشند. برای پیشگیری از فتیشیسم والدین موظف‌اند تربیت جنسی در دوران کودکی و به نحوه برخورد با فرزندانشان در سن بلوغ توجه کنند. مشاوره جنسی به طور کلی برای همه اختلالات جنسی از جمله مالش دوستی، سادیسم، مبدل پوشی و… نیز مفید است.

درمان فوت فتیش

فوت فتیشیزمکلمه فتیش به معنای پرستش می باشد و فوت به معنای پا می باشد و فوت فتیش به معنای پرستش پا می باشد. کسی که فوت فتیش است علاقه زیادی به پای جنس مخالف دارد و این علاقه در حدی است که پا را بسیار زیاد دوست دارد.

این علاقه زیاد فقط به پا و سایر چیزهایی که به پا مربوط می شود می باشد مانند جوراب و کفش. شروع این میل از کودکی می باشد. بعضی از بچه هایی که اعضای خانواده آنها بیشتر با پا با آنها بازی می کنند تمایل به پا پیدا می کنند و در بزرگی فوت فتیش می شوند البته فقط بعضی ها این میل را پیدا می کنند و این به معنای آن نیست که همه کسانی که با پا با آنها بازی شود فوت فتیش می شود ولی بهتر است خانواده ها از بازی های پایی با کودکانشان خود داری کنند.

بازی های پایی به این صورت است که پدر یا مادر یا خواهر برادر کف پای خود را روی سینه کودک قرار می دهند او را بالا می برند و پایین می آورند و به این ترتیب با او بازی می کنند که به مرور زمان موچب می شود در بعضی از کودکان میل به پا به وجود آید و به پا علاقه مند می شوند.

ودکی که به پا تمایل پیدا کرده چون همیشه نمی تواند با پای اعضای خانواده بازی کند به کفش آنها متمایل می شود و چون این یک مسله جنسی می باشد به کفش جنس مخالف متمایل میشود یعنی پسر به کفش خواهر و مادرش تمایل پیدا می کند.

در سنین نوجوانی ممکن است تمایل داشته باشد روی کفش بخوابد به طوری که آلتش ته کفش قرار داشته باشد و آلتش را روی کفش بمالد تا ارضا شود و یا آلتش را درون کفش کرده و ارضا شود.

هنگامی که مدتی گذشت این میل پیشرفت کرده و تمایل به بوسیدن و خوردن و لیسیدن کفش پیدا می کند.

پس از  مدتی این میل شدید تر شده و تمایل به خوردن و لیسیدن ته کفش پیدا می کند به طوری که همه کثافت های ته کفش را می خورد و از تمیز شدن کفش لذت می برد.

هنگامی که به حدی بزرگ می شود که می تواند با جنس مخالف ارتباط برقرار کند تمایل دارد پای جنس مخالف را ببوسد و بخورد و بلیسد و این میل به حدی شدید است که تمایل به پرستش پای جنس مخالف دارد.

گر خانواده ها از کودکی فرزندانشان متوجه این انحرافات و یا تمایلات شدند باید آنها را نزد روانپزشک ببرند تا تحت درمان قرار گیرند.

اگر متوجه شدید که خودتان و یا اطرافیانتان تمایلات فوت فتیشی دارند سه راه برای درمان آنها وجود دارد:

 

1- به یک متخصص روانشناسی و هیپنوتیزم درمانگر مراجعه نمایید تا طی جلسات هیپنوتیزم درمانی و روان درمانی ریشه های این اختلال کشف و برطرف شوند. بدون شک این راه مهمترین و اصولی ترین روش درمان فتیشیزم است که از نظر علمی نیز نتایج فوق العاده آن به اثبات رسیده اند.

2- اگر فرد مورد نظر مجرد است باید ازدواج کند تا از راه طبیعی با همسر خود ارضا شوند یعنی از راه آلت همسر و به مسایل فوت فتیشی فکر نکنند زیرا این یک میل جنسی است و اگر همیشه توسط همسر ارضا باشند تمایلات جنسی شدید آنها را اذیت نمی کند و اگر به پا و کفش فکر نکنند پس مدتی این میل کم شده و از بین می رود.

اگر همسر دارید و تا به حال با او فوت فتیشی می کردید از این کار دست بردارید و از راه طبیعی ارضا شوید تا به مرور زمان این میل کم شده و از بین برود.

ترک کردن فوت فتیشی در ابتدا ممکن است سخت باشد اما امکان پذیر است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=425175
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.webmd.com/sex-relationships/features/sexual-fetish

ثبت نظر

-