5 سلبریتی مشهور که با بیماری های روانی دست و پنجه نرم کرده اند!

  • کد خبر : 424843
  • 02 اردیبهشت 1400 - 15:26
5 سلبریتی مشهور که با بیماری های روانی دست و پنجه نرم کرده اند!

به نظر می رسد افراد مشهور همه چیز دارند – شهرت ، پول ، ظاهر خوب یا خوش شانسی – اما آنها درست مثل میلیون ها طرفدار خود افسردگی و سایر مشکلات روحی را تجربه می کنند. امروزه بازیگران ، نوازندگان ، چهره های سیاسی و حتی سلطنتی در مورد تجربیات اختلالات خلقی ، اختلالات شخصیتی ، سو مصرف مواد و غم و اندوه خود حرف زده اند. تمایل آنها برای به اشتراک گذاشتن این جزئیات با مردم نشان می دهد که از حرف زدن از بیماری های روانی مانند گذشته منع نشده است .

سلبریتی ها و بیماری های روانی

سلبریتی ها و بیماری های روانی

کانیه وست

مشکلات روانی کانیه وست سالهاست که عمومی شده است. براساس گزارش های خبری ، در سال 2016 ، خواننده رپ ، تهیه کننده و طراح لباس به دلیل افسردگی و پارانویا در بیمارستان بستری شد. به ویژه مرگ مادرش دوندا وست در سال 2007 ، که ناشی از بیماری قلبی و عوارض ناشی از جراحی پلاستیک بود ، او را آزار و تحت تاثیر قرار داده است. این نوازنده گفته است که خودش را مقصر مرگ پدر و مادرش می داند زیرا فشارهای زندگی در لس آنجلس ، شهری که مادرش برای مدیریت شغل کانیه به آنجا نقل مکان کرد ، احتمالا او را با مشکلاتی رو به رو کرد که منجر به مرگ وی شد.

وست علاوه بر اینکه با ناراحتی از دست دادن مادرش دست و پنجه نرم می کند ، تشخیص داده شده است که به اختلال دوقطبی ، وضعیتی که با دوره های شیدایی و افسردگی همراه است  ، دچار شده است. پس از بستری شدن در بیمارستان در سال 2016 به دلیل بیماری روانی ، وی به عنوان “بشکه ی احساسات” توصیف شد. در سال 2019 ، وست درباره اختلال دو قطبی خود با دیوید لترمن ، مجری مجموعه نتفلیکس ،گفتگو کرد. وست توضیح داد که چرا استفاده مداوم از داروها برای او ضروری است.” اگر هر روز داروها را مصرف نکنی یهویی می بینی که از بیمارستان سر در آورده ای چون رفتارهای روزمره ات بدون مصرف داروها نامنظم می شود.”

سلبریتی ها و بیماری های روانی

دمی لوواتو

خواننده “دمی لواتو” از سن 7 سالگی با افکار خودکشی و افسردگی دست و پنجه نرم می کند. در 10 سپتامبر سال 2020 ، هنگامی که روز جهانی پیشگیری از خودکشی بود ، این ستاره پاپ در توییتر خود سابقه بیماری روانی خود را با طرفدارانش در میان گذاشت. مادرش زمانی که صبح ها او را از خواب بیدار می کرد همیشه از این می ترسید که او را مرده ببیند. او به طرفداران خود گفت که “شما می توانید از همه ی موانع و مشکلات عبور کنید.”

لوواتو همچنین تک آهنگی به نام”OK Not To Be OK”  را با دی جی و تهیه کنندگی مارشملو منتشر کرد تا بیماری روانی را از بین ببرد. لوواتو گفت که وی در مورد رنج بردن از افکار خودکشی و سایر مشکلات روانشناختی خود بسیار ابراز احساسات می کند تا به دیگران بفهماند که تنها نیستند و راهی برای نجات وجود دارد. در سال 2018 ، لوواتو بیش از حد مجاز مصرف  مواد مخدر را تجربه کرد و تک آهنگی را با نام  ” Sober” در مورد برگشت به حالت طبیعی (ترک اعتیاد) منتشر کرد. وی گفت: او برخی از اختلالات روانشناختی خود را به پدرش ربط داد  از آنجا که او به دلیل بیماری روانی اش خانواده را ترک کرد.

او در سال 2018 گفت: “حالا من بزرگتر شده ام و توانسته ام با نبود و به آینده قدم بردارم و بدانم که او از نظر روانی بیمار است ولی قلبا دوست داشت که با ما بماند ، من در این سال ها توانستم درک کنم که دلیل این نبود چهه بوده است!”.

بن افلک

در طی مصاحبه ای در فوریه 2020 ، بازیگر بن افلک فاش کرد که برای حفظ سلامت روانی خود دارو مصرف می کند. وی گفت: “من به تمام معنا یک فرد افسرده ام و داروهای ضد افسردگی می خورم که برای من بسیار مفید هستند … من از 26 سالگی انواع مختلف آنهها را مصرف کرده ام ، و پیوسته داروهایم را تغییر داده ام.” چنین افشایی نه تنها باعث کاهش دیدگاه ها درباره مصرف داروهای تجویز شده برای درمان بیماری های روحی می شود بلکه نشان می دهد که ممکن است برای گرفتن نتایج خوب، آزمایش انواع و دوزهای مختلف دارو لازم باشد. افلک همچنین شرح داد که چگونه برخی از داروهای ضد افسردگی که وی امتحان کرده منجر به عوارضی مانند افزایش وزن شده است.

علاوه بر افسردگی ، افلک اعتراف کرد که استرس و اضطراب را تجربه می کند و برای کنار آمدن با مشکلات روانی خود از برخی مواد مخدر استفاده کرده است. امروزه او با حضور در مراسم مذهبی و گذراندن وقت با فرزندانش آرامش می یابد. افلك گفت: “مواردی وجود دارد كه دوست دارم برگردم و آنها را تغییر دهم. من بسیار پشیمان هستم و اشتباهات زیادی مرتکب شده ام ، اشتباهات بزرگ و کوچک. کاش می توانستم به گذشته برگردم و همه چیز را تغییر دهم ، اما حیف که نمی توانم.”

>>>بیشتر بخوانید:

خانه گرانقیمت سلبریتی ها وستاره های جهان

دمی مور

دمی مور

دمی مور ، بازیگر زن در خاطرات خود در سال 2019 ، کودکی بی ثبات ، تجاوز جنسی ، سو مصرف مواد و از هم پاشیدگی ازدواجش با اشتون کوچر را توصیف کرد که در سال 2013 به طلاق انجامید. همراه با این حوادث ناگوار ، مور درباره افسردگی شدیدی که بعد از سقط جنین در یک بارداری شش ماهه تجربه کرد و اینکه دیگر قادر به بارداری نبود حرف زد. او خود را مقصر این اتفاق می داند زیرا با اینکه میدانست باردار است مشروب می نوشید و سیگار می کشید. وی در حین مصاحبه صبح بخیر آمریکا درباره کتابش گفت: “من حتی نمی  انم که چگونه بگویم چقدر سردرگم ، پوچ ، ناامید ، و گیج شده بودم.” او افزود: ” زمانی که فهمیدم دیگر هیچوقت باردار نمی شوم به معنای واقعی از هم پاشیدم.”

سو مصرف مواد او چنان بد و زیاد شد که تقریباً پس از نوشیدن زیاد به طور قابل توجهی تحت تاثیر آن قرار گرفت و پس از جراحی دندان از به سو مصرف ویکودین روی آورد. بهبودی پس از از سقط جنین و ترک اعتیاد باعث شد که او احساس کند “از یک جنگ جان سالم به در برده است”. با این حال وقتی رابطه و ازدواجش به هم خورد افسردگی او عمیق تر شد. با این حال ، مور همچنین از آسیب دوران کودکی خود به عنوان منبع درد و غم خود یاد می کند.

جاستین

جاستین بیبر

جاستین بیبر ، یکی از مشهورترین ستارگان موسیقی پاپ در جهان ، در صفحه ی اینستاگرام  خود حقایقی را روشن کرد که بسیاری از طرفدارانش شوکه شد. این خواننده در یک پست در شبکه های اجتماعی توصیف کرد که چگونه با مورد لطف مردم قرار گرفتن احساس استحقاق پیدا می کند. وی توضیح داد که احساس مسئولیت شخصی نسبت به رفتار خود ندارد و از روابط خود سواستفاده می کند.

وی نوشت: “من نسبت به زنان بی احترامی می کردم.  از همه کسانی که من را دوست داشتند دور می شدم … ” بیبر اعتراف کرد که برای کنار آمدن با این مشکلات به مواد مخدر روی آورد. در سال 2014 ، وی به جرم خرابکاری ، رانندگی در هنگام مستی بیش از حد و سایر اتهامات دستگیر شد. وی در اینستاگرام به طرفداران خود گفت: “سخت است صبح از رختخواب بیرون بیایی … زمانی که احساس می کنی دردسر پشت دردسر منتظر توست . زمانی که احساس می کنی مشکلات تمتمی نخواهد داشت. ”

ناامیدی ، افکار خودکشی و کمبود انرژی همگی از علائم افسردگی است . بیبر شرح داده است كه چگونه اعتقادات دینی و حمایت نزدیكانش به او كمك كرد تا زندگی خود را به حالت نرمال برگرداند. علاوه بر این ، در سال 2018 ، او با مدل هایلی بالدوین ازدواج کرد. او نوشت: “سالها طول کشید تا من از همه این تصمیمات وحشتناک عقب نشینی کنم ، روابط شکر آب شده را درست کنم . خوشبختانه ، اکنون من در بهترین فصل زندگی خود” ازدواج ” هستم.!!”

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=424843
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.verywellmind.com/celebrities-open-up-about-depression-5094126

برچسب ها

ثبت نظر

-