چگونه باید با شوهر بچه ننه کنار آمد؟

  • کد خبر : 424734
  • 02 اردیبهشت 1400 - 10:52
چگونه باید با شوهر بچه ننه کنار آمد؟

ازدواج با پسر بچه ننه همیشه چیز بدی نیست. نباید به مردی که به مادرش نزدیک است نظر و دیدگاه بدی داشت. در حقیقت ، تحقیقات نشان داده است که پسران و مردانی که با مادران خود رابطه قوی دارند از لحاظ روحی سالم تر ، همدل تر و روابط بهتری با همسرشان دارند.

با این حال مردی که به نظر می رسد بیش از حد به مادرش وابسته است ، ممکن است مشکل ساز باشد. این به ویژه زمانی مشکل به وجود می آورد که همسرتان نتواند بدون مادرش زندگی کند و تحمل دوری اش را نداشته باشد. مشکلات وابستگی و توجه زیاد به مادر می تواند برای یک رابطه یا ازدواج مضر باشد. این مهم است که بتوانید بین دلبستگی های طبیعی و غیر طبیعی تفاوت قائل شوید و یاد بگیرید چگونه مرزهای معینی را در روابط خود تعیین کنید.

پسر بچه ننه

پسر مامانی 

اصطلاح “پسر مامانی” اغلب به عنوان یم اصطلاح عامیانه برای توصیف مردی که تا بزرگسالی وابستگی غیر طبیعی به مادرش دارد ، هنگامی که انتظار می رود مرد استقلال و اعتماد به نفس داشته باشد ، استفاده می شود. این اصطلاح برای اولین بار در اوایل دهه 1900 مورد استفاده قرار گرفت و کاربرد رایج آن ریشه در کار نظریه پردازان و محققان رشد کودک مانند زیگموند فروید و بنیامین اسپوک دارد. در گذشته ، روانشناسان و متخصصان كودك غالباً معتقد بودند كه گرما و سردی مادر اغلب با مسائل روانی در كودكان ، به ویژه در پسران ارتباط دارد.

امروزه ، متخصصان می دانند كه دلبستگی سالم برای سلامتی ذهنی پسران و مردان ضروری است.

پسر بچه ننه

 علائم

برای شناختن علائمی که نشان می دهد کسی ممکن است پسر بچه ننه باشد ، مهم است که ابتدا بتوان برخی از نشانه های مرزهای ناسالم را شناخت. برخی از نشانه های مرزهای غیر طبیعی و ناسالم عبارتند از: فرد قبل از تصمیم گیری با شخص دیگری تماس بگیرید ، تقاضای غیرواقعی یا مشکل در زمان داشته باشد و از نظر مالی به شخص دیگر وابسته باشد.

چنین رفتارهایی غالباً نشانه پنهان کاری است. وقتی پنهان کاری در بزرگسالی ادامه یابد ، مردان ممکن است برای تأمین نیازهای مالی ، عاطفی و اجتماعی خود فقط به مادر خود اعتماد کنند. مثال می تواند این باشد که مادرش کارهای ان فرد را در تعادل قرار دهد و کاراهای او را انجام داده و نیاز مالی او را تأمین کند.

محققان پیشنهاد می کنند که تعیین مرزهای روابطی معین نه تنها برای روابط بین بچه ها و والدین آنها مهم است ، بلکه همچنین معیارهایی را تعیین می کند که به تعیین کیفیت سایر روابط خانوادگی نیز کمک می کند.

پسر بچه ننه

مرزهای سالم

  • به راحتی نه گفتن
  • صادق بودن در مورد احساسات و نیازها
  • مستقل و متکی بودن به خود

مرزهای ناسالم

  • ناتوانی در نه گفتن
  • ناتوانی در بیان خواسته ها و نیازها
  • وابستگی مشترک

تاثیرات

پسر بچه ننه ممکن است تأثیرات روانی منفی داشته باشد. به عنوان مثال ، تحقیقات نشان داده است پسراني كه موفق به برقراری روابط امن و پرورشی با مادران خود نمی شوند ، به احتمال زیاد در كودكی پرخاشگر و در بزرگسالی از نظر عاطفی از مادر خود دور هستند.

روابط سالم بین مادران و پسران مهم است. پسراني كه با مادرانشان رابطه خوبي دارند ، احتمالاً احساس امنيت ، اعتماد به نفس بیشتری داشته و از نظر روحي قوي ترند. تحقیقات همچنین نشان داده است پسرانی که با مادران خود روابط سرد و خشکی دارند در دوران نوجوانی بیشتر در معرض خطر بزهکاری قرار دارند.

با این حال ، در حالی که ارتباطات سالم مهم است ، مشکلات مرزی و وابستگی می تواند مشکلاتی را در روابط یا ازدواج شما ایجاد کند. برخی از این تأثیرات منفی می تواند شامل وابستگی بیش از حد مرد به مادرش و نادیده گرفتن نیازها و خواسته های همسر باشد. این در نهایت می تواند به احساس رنجش و مشکلات ارتباطی منجر شود.

>>>بیشتر بخوانید:

آشنایی با زبان بدن مرد/ اینگونه مردان را شیفته خود کنید!

راه حل هایی برای کنار آمدن با مرد مامانی

اگر در رابطه با مشکلات ناشی از وابستگی بیش از حد همسرتان به مادرشان مشکل دارید ، راه حل هایی وجود دارد که می توانید برای بهبود شرایط انجام دهید. برخی از مواردی که باید امتحان کنید به این صورت است:

 

  • مرزهای مشخصی ایجاد کنید

مرد شما ممکن است عادت داشته باشد مادرش هر نیاز و خواسته او را تأمین کند ، اما این بدان معنا نیست که شما نیز به آن نیاز دارید. این مهم است که شما حد و مرزهایی تعیین کنید و به او بگویید که مثل مادرش رفتار نمی کنید( مثلا نمی توانید کل کارهای او را انجام دهید). او می تواند با مادرش هر طور می خواهد رفتار کند اما وقتی با شما است باید مانند یک بزرگسال مستقل رفتار کند که می تواند از خودش مراقبت کند و روی پای خودش بایستد.

ممکن است او برای ادامه دادن به راه قبلی خود از بهانه گیری و اتهام استفاده کند ، بنابراین وقتی شما را متهم می کند که دوستش ندارید و به او اهمیت نمی دهید ، باید قوی باشید. مطالعات نشان داده است كه كنترل مرزها در ازدواج برای یك رابطه موفقیت آمیز مهم است ، به ویژه در زوج هایی كه هر دو نفر شاغل هستند.

 

  • فضای استقلال را حفظ کنید

اگر شوهرتان پسر مامانی است، فکر خوبی نیست که در خانه مادر و پدر شوهر زندگی کنید. احتمال این وجود دارد که رابطه آنها به عنوان مادر و پسر مانند قبل از رابطه شما با او باشد. او به احتمال زیاد در هر موضوعی طرف مادرش خواهد بود تا او را ناراحت نکند. حتی اگر شما و مادر شوهرتان با هم اختلاف نظر داشته باشید و دعوایی بینتان پیش بیاید ممکن است از مادرش طرفداری کند.

در حالی که او می تواند این کارها را حتی اگر در خانه خودتان زندگی می کنید انجام دهد ، دوری تا حدودیذ جواب می دهد.

  • از رویارویی بپرهیزید

شما نباید از مادر شوهرتان بخواهید عقب نشینی کند. اگر می خواهید با کسی در مورد شرایط صحبت کنید ، این شوهر شماست که باید با او صحبت کنید. هرچند هر دوی شما نسبت به مسئله به وجود آمده حساس نیستید. هنگامی که بحث مناسبی باز می شود ، حساس باشید و به او بگویید که کمی احساس حسادت می کنید و دوست دارید او بیشتر وقت با شما باشد.

به او یادآوری کنید که مادرش را دوست دارید و از رفتن به خانه او ناراحت نیستید ، اما مادر او نباید به دلیل تنها بودن یا هر دلیل دیگری در تمام فعالیت ها و اتفاقات زندگی آنها حضور و نقش داشته باشد. توضیح دهید که نمی خواهید مادرش از زندگی شما خارج شود ، اما هر دو برای برقراری ارتباط و رشد زندگی زناشویی به زمان نیاز دارید.

  • خودتان در انتخاب های شوهرتان نثش داشته باشید!

شاید مادر شوهر شما با شوهرتان احساس راحتی می کند و دوست دارد لباس غذا و حتی حرفه پسرش را خودش انتخاب کند. اگر شوهرتان نمی تواند خودش تصمیم بگیرد شاید بخواهید این مشکل را برطرف کنید. به احتمال زیاد نمی خواهید مادرش در انتخاب هایی که به عنوان یک فرد یا یک زن و شوهر انجام می دهید دخالت کند. بنابراین هیچگاه مادر شوهر خود را درگیر اختلافات زناشویی خود نکنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=424734
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.verywellmind.com/ways-to-handle-mamas-boy-husband-4050817

برچسب ها

ثبت نظر

-