کرونا برای بازیکنان عادی است نه مسی و رونالدو!

  • کد خبر : 42468
  • 28 فروردین 1399 - 2:27
کرونا برای بازیکنان عادی است نه مسی و رونالدو!

بیلیچ: کرونا برای بازیکنان عادی است نه مسی و رونالدو!به گزارش نیوز، اظهارنظر‌ها درباره چگونگی و زمان برگزاری مسابقات باشگاهی انگلیس متفاوت است. هرکس بسته به فعالیتی که دارد نظر خودش را می‌دهد و البته به جز انگلیس، اوضاع در سایر لیگ‌های اروپایی هم به همین منوال است. اسلاون بیلیچ سرمربی کروات باشگاه وست بروم در گفت‌وگو با نشریه «سان» از شرایط پیش آمده و راه‌حل پیشنهادی برای برون‌رفت منطقی از این بحران صحبت کرد. اسلاون با وست بروم در جایگاه دوم چمپیون‌شیپ قرار دارد و جزو گزینه‌های اصلی صعود به لیگ برتر است.

در این مقطع چطور با بازیکنان‌تان کار کردید؟
ایده من این بود که با آن‌ها از نظر ذهنی کاری نداشته باشیم و فقط سعی کنیم بدن‌شان را آماده نگه داریم. برای من مهم این است در این زمان اضافه وزن نداشته باشیم. اگر بازیکنان این نکته را رعایت کنند و آماده بمانند، طی دو هفته می‌توانند به رقابت برگردند. من با کرواسی دو بار در یورو بودم و سه هفته برای آماده‌سازی تیم زمان داشتیم. ایده‌آل نبود، اما همه چنین شرایطی را داشتند. ما با بازیکنان در ارتباط هستیم. به خصوص مربی بدنساز تیم که آنلاین وضعیت بازیکنان را زیرنظر دارد. با بازیکنانم صحبت می‌کنم و یادآور می‌شوم که چه کاری باید انجام دهند.

از نظر روانی چقدر این شرایط برای بازیکنان مشکل بوده است؟
برای همه مشکل است، به‌ویژه بازیکنان خارجی. زندگی کردن با خودشان به تنهایی خیلی سخت است. بعضی‌ها به کشورشان رفتند و بعضی‌ها هم نتوانستند. آن‌ها مجبور هستند اینجا باشند، چون ما نمی‌دانیم چه پیش خواهد آمد. کنار آمدن با این شرایط برای همه آسان نیست.

صحبت‌های زیادی از اختلاف‌نظر مالی میان بازیکنان و باشگاه‌ها در قرارداد‌ها هم مطرح شده است…
این فقط برای فوتبال نیست. فکر نمی‌کنم قیمت فراری یا آپارتمان‌های لوکس تغییری پیدا کند. بازیکنانی مثل رونالدو، مسی و امباپه ارزش‌شان را از دست نمی‌دهند. این بازیکنان معمولی هستند که باید این شرایط را تحمل کنند. فکر می‌کنم بازیکنان قرضی زیادی را برای سال آینده ببینیم که همچون بسکتبال آمریکا جابه‌جا می‌شوند. همچنین فکر می‌کنم کمیسیون بالای بعضی از ایجنت‌ها هم شکسته شود.

در مورد تاریخ قرارداد‌ها چطور؟ آن‌ها می‌خواهند اعتبار قرارداد‌ها را تا اتمام فصل افزایش دهند ولی اگر بازیکنی قبلاً با باشگاه دیگری به توافق رسیده بود چه می‌شود؟
تنها راه صادقانه و قانونی تمام کردن لیگ این است که اجازه دهند بازیکنان در باشگاه‌شان بمانند. شما درست می‌گویید، این برای بازیکنان کمی ریسکی است، اما به عقیده من باشگاه‌ها در این شرایط در اولویت هستند. الان زمان تصمیم‌گیری فردی نیست.

اگر فصل تمام نشود چطور؟ شما همراه با وست بروم در چمپیون‌شیپ دوم هستید…
ما باید تمام تلاش خود را بکنیم تا لیگ را تمام کنیم، حتی اگر به شهریور هم کشیده شود. در ایتالیا و آلمان تصمیم گرفتند از سه هفته دیگر تمرینات را آغاز کنند. این نشان می‌دهد اوضاع در حال بهتر شدن است و باید خداوند را شکر کرد. اگر ما نتوانیم تا شهریور مسابقات را ادامه بدهیم یا تمام کنیم، آن‌وقت مسئله مهمتری برای نگرانی در دنیا وجود دارد. وست بروم در جایگاه خوبی است، اما ترجیح می‌دهم فصل را تمام کنیم.

به‌عنوان یک مربی با این شرایط چطور کنار می‌آیی؟
من یک روتین جدید در زندگی پیدا کردم که مهمتر از فوتبال است. ما هر روز صبحانه را با هم میل می‌کنیم که قبلاً کمتر اتفاق می‌افتاد. با بچه‌ام بازی می‌کنم. به آن یکی فرزندم که مدرسه می‌رود در ریاضی و انگلیسی کمک می‌کنم. سگم را می‌گردانم و تمرین می‌کنم. فیلم و کتاب‌های عاشقانه هم می‌بینم و می‌خوانم.

فشار زیادی روی فوتبالیست‌ها برای کاهش دستمزد و کمک به مقابله با کرونا وجود دارد…
بعضی‌اوقات شما باید به آن‌ها یادآوری کنید، چون در دنیای دیگری زندگی می‌کنند. آنها، اما برای کمک به میدان می‌آیند. در باشگاه وست بروم بازیکنان و کادر فنی آماده کمک از دستمزد خود هستند. فوتبالیست‌ها کمک کردن را دوست دارند و من این را در ۳۵ سال فعالیت حرفه‌ای‌ام دیده‌ام.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=42468

ثبت نظر

-