آشنایی با زبان بدن مرد/ اینگونه مردان را شیفته خود کنید!

  • کد خبر : 424447
  • 31 فروردین 1400 - 15:58
آشنایی با زبان بدن مرد/ اینگونه مردان را شیفته خود کنید!

نیوز: مهمترین موضوع در مسیر شناخت مردان، فهمیدن زبان بدن مرد است. مرد به وسیلۀ زبان بدن خود، می تواند احساساتی را که به وسیلۀ کلمات نمی تواند بیان کند، ابراز کند و در اغلب موارد، بدن مرد وسیلۀ روشن و واضحی است که از آن پی به حقیقت درونش می بریم و احساساتش را درک می کنیم. بنابراین بهتر است زنان برای رسیدن به صمیمیت بیشتر ، زبان بدن مرد را بیاموزند.

هرفردی با نیاز درونی برای نوازش شدن به دنیا می آید، نیازی که تا پایان عمر با ما باقی می ماند.”دکتر سمون”

زبان بدن مرد

ارتباط لمسی با مرد

این شناخت برای زمانی که ارتباط برقرار کردن کلامی کمکی نمی کند لازم و ضروری است. در این رابطه زنی به مشاورش توضیح می دهد که: برخی اوقات، من و همسرم با هم اختلاف عقیده داریم و یا دعوا می کنیم و همه چیز در سرازیری افتاده است، شانۀ همسرم را لمس می کنم. در نتیجه ی این کار، مسیر گفتگویمان به کلی تغییر می کند.

با این که هنوز در حال صحبت هستیم و هنوز اختلاف عقیده داریم، اما دیگر عصبانیتی بین ما وجود ندارد. اگر همسرتان شما را در آغوش گرفته است یا دستتان را در دست دارد، خیلی مشکل است که با او وحشتناک برخورد کنید.

حرف خود را با زبان بدن بگویید

 در همین مورد یک زن برای مشاورش توضیح می دهد که: هنگامی که می خواهم با همسرم تماس برقرار کنم، اینگونه عمل می کنم: با دست به پشتش می زنم، دستش را می گیرم، گردن و شانه هایش را ماساژ می دهم. گمان می کنم بهترین روش برای آن که به شوهرم کمک کنم تا صمیمی شود، لمس کردن است.

زبان بدن مرد/مردان دوست دارند فکر کنند که موجوداتی با جاذبۀ جنسی فراوان هستند. در واقع نیاز به لمس کردن جنس مخالف، فقط از لحاظ جنسی آن ها را ارضا نمی کند، بلکه به آنان نیرو می بخشد. سعی کنید با همسرتان تماس بدنی داشته باشید. برای بسیاری از افراد، لمس کردن، از گفتن دوستت دارم عاشقانه تر است.

زبان بدن مرد

 تاثیر نوازش

به خاطر داشته باشید که هیچ مردی از همسرش نوازش طلب نمی کند ولی شما اگر به راستی دوستش دارید و به فکر زندگی تان هستید. این کار را انجام دهید. مردها به خاطر غرور و خویشتن داری که دارند، این مسأله را پنهان می کنند. بدانید این بهترین روش نشان دادن عشق تان به همسرتان است. پس نوازش، نوازش و باز هم نوازش…

این عمل چندین برابر آنچه فکر می کنید ، پیوندتان را محکم تر و صمیمانه تر می کند.

خانم الن کریدمن درکتاب “گرمای پایدار عشق” می گوید: تعداد 200 بیمار بستری، به منظور بررسی عکس العمل انسان ها در برابر نوازش، مورد آزمایش و مطالعه قرار گرفتند. در این آزمایش تمام کانیوزن بیمارستان که به اتاق وارد می شوند نیمی از بیماران را لمس می کردند و از طریق نوازش مورد توجه و محبت قرار می دادند. برای مثال پزشک معالج، دست بیمار را در دست خود نگاه می داشت و از حال بیمار جویا می شد. پرستار در حال دست کشیدن بر مو و شانه بیمار، داروها را به او می داد.

در حالی که نیمی دیگر از بیماران به جز در مواقع لازم برای امور درمانی، به هیچ وجه لمس و نوازش نمی شدند. در کمال تعجب مشاهده شد که بیمارانی که مورد توجه و نوازش قرار گرفته بودند، سه برابر سریع تر از بیمارانی شفا یافتند که به آنها محبت نمی شد. تحقیقات نشان می دهد که ما برای ادامۀ حیات به 4 بار دیده بوسی در روز، برای حفظ سلامتی 8 بار و برای رشد به 12 بار نوازش روزانه نیاز داریم. در آغوش گیری و نوازش، اثری شفابخش بر جسم می گذارد. دیده بوسی دستگاه های دفاعی و ایمن سازی بدن ما را تقویت می کند. در آغوش گیری از سر محبت یاریمان می دهد که با خانواده و دوستان احساس نزدیکی کنیم.

ارتباط برقرار کردن به وسیلۀ رابطۀ زناشویی

برای بسیاری از مردان، قوی ترین نوع ارتباط برقرار کردن غیر کلامی، هنگام فعالیت جنسی اتفاق می افتد. طبق نظریات اغلب مشاوران، زنان باید دریابند که برای بسیاری از مردان، در روابط عاشقانه، فعالیت جنسی جانشینی برای بیان احساسی نیست، بلکه خود آن است. مردان هنگام فعالیت جنسی ، اغلب تمرکز عظیمی بر روی احساسات خود دارند. برای بیشتر مردان احساسات و فعالیت جنسی، مترادف هم می باشند.

اما برای زنان اینطور نیست و این یکی از مشکلات بزرگی ست که متخصصان همواره با آن سرو کار دارند. بر خلاف زنان که راه های بسیاری برای ارتباط برقرار کردن و احساس صمیمیت دارند، مردان مایلند معنی صمیمیت را در رابطۀ زناشویی (رابطۀ جنسی) بگنجانند. مردها وقتی از نظر سکس، دچار محرومیت می شوند، ناامید و ناراحت هستند، زیرا از تنها منبع صمیمیتی که می شناسند دور افتاده اند. اگر زن از دیدگاه مرد نسبت به امور جنسی با خبر باشد، بسیار آسان تر می تواند با آن مواجه شود.

عقیدۀ کهنه ای هست که مرد فقط می خواهد از زن استفاده کند، در حالی که به هیچ وجه اینطور نیست. مردان در واقع به صمیمیت علاقه مند هستند، اما شیوۀ تعریف کردن این صمیمیت برای آنان متفاوت است. مردان معنی صمیمیت را در رابطۀ زناشویی و سکس می گنجانند.

ارتباط با مردان

انتخاب با شماست

شما تصمیم می گیرید که پشت چراغ قرمز توقف کنید و یا به هنگام گردش کردن به چپ و راست، چراغ راهنما بزنید، به این دلیل که می خواهید مطابق قوانین رانندگی رفتار کنید. اما اگر بخواهید هر وقت خودتان دوست داشتید، پشت چراغ قرمز توقف کنید، سرانجام روزی تصادف می کنید. همین مطلب در مورد کنار آمدن با زندگی زناشویی تان صدق می کند.

کارهایی هست که حتی اگر دوست نداشته باشید، لازم است که انجام دهید. وقتی انتخاب شما این است که به همسرتان احترام بگذارید، قدم مهمی برای متحول ساختن زندگی زناشویی تان برداشته اید. راستی برای شما کدام مهمتر است: این که مراقب همه چیز باشید، یا از گرمای مطبوع صمیمیت لذت ببرید. توجه داشته باشید که انتخابش با شماست.

اختیاری که انسان در انتخاب دارد محکم ترین اصل رشد است. “جورج الیوت”

ارتباط با خود، حفظ شأن و منزلت خود

وقتی با شوهرتان به احترام حرف می زنید، به او هدیه ای می دهید که در ضمن، احساس حرمت نفس و احترام به خود شما را افزایش می دهد. زیرا همسرتان به سمت شما گرایش پیدا می کند و شما به این احساس می رسید که کسی شما را دوست دارد، احساس می کنید که خواستنی هستید. با همسرتان با احترام حرف بزنید نه تنها برای اینکه بر صمیمیت تان بیفزایید، بلکه برای این که شأن و منزلت خود را حفظ کنید.

زبان بدن مرد

کمک کردن= کنترل کردن

بدتر از مردی که نمی توانید او را کنترل کنید، مردی است که او را کنترل می کنید.”مارگو کافمن”

بسیاری از ما بی آنکه بدانیم و متوجه باشیم، در ذهن مان عباراتی از این قبیل را جاری می کنیم: من بهتر از او می دانم… به او کمک می کنم تا این کار را به درستی انجام دهد. با موسیقی پس زمینه ای از این دست، به احساسی از برتری می رسیم. خودمان را واجد شرایط می دانیم که به شوهرمان طرز جارو کشیدن روی فرش، طرز صحبت کردن با بچه ها و طرز مذاکره با همکارانش را آموزش دهیم و در تمامی این موارد می گوییم که قصد کمک داریم.

متأسفانه کمک کردن در زبان زن ، کنترل کردن در زبان شوهر، معنی می شود. وقتی شوهرمان را برای بهتر انجام دادن کارها راهنمایی می کنیم، در واقع به او بی احترامی می کنیم. کمک سخاوتمندانه ما به دل همسرمان نمی نشیند و این اسباب دلخوری ما می گردد. گاه به قدری به اقدام اصلاح کنندۀ خود عادت می کنیم که متوجه لحن کلام مان هم نمی شویم و یا متوجه نمی شویم تا چه اندازه غرولند می کنیم.

مراقبت از خود

مراقبت از خود

سریع ترین راه برای رسیدن به طبیعت خوب خویشتن، این است که از خودتان مراقبت کنید. بدون توجه مداوم به شادی ها و امیال خود، زندگی تیره و تار به نظر می رسد. وقتی از آخرین ذرۀ انرژی خود برای زندگی کردن و باقی ماندن استفاده می کنید، نیرویی باقی نمی ماند که در یک رابطۀ صمیمانه از آن بهره ببرید.

همیشه ابتدا از خودتان مراقبت کنید. وقتی زنی از عادات ناراحت کننده شوهرش ناراحت است، بی توجهی به خود، تا حدی همیشه علت اصلی گرفتاری است. وقتی بیش از حد توانایی خود فعالیت می کنید، وقتی بیش از حد گرفته و خسته می شوید، توجه و محبت به همسر امری غیر ممکن می شود. هر چه بیشتر استراحت کنید، هر چه بیشتر به خود برسید، توانایی همسرداری شما افزایش می یابد.

>>>بیشتر بخوانید:

در مورد مردان بیشتر بدانید/شناخت بیشتر مردان

به خودتان برسید

زبان بدن مرد: ابتدا به خودتان برسید

اگر گفته می شود که اول به خودتان برسید ، منظور این است که نگذارید خسته و فرسوده شوید، به این معناست که فرصتی پیدا کنید و کمی راه بروید، حمام بگیرید و یا حتی اگر احساس می کنید کار فراوان دارید، دقایقی در بعدازظهر بخوابید. به این معناست که برنامۀ مورد علاقه تان را از تلویزیون تماشا کنید. بدون این اقدامات کوچک و جزئی ، همه چیز از جمله ازدواج کاری دشواری به نظر می رسد. به طبیعت زنانۀ خود بها بدهید.

وقتی به اعتماد به نفس کافی برسیم، می توانیم به جای اینکه کاری صورت دهیم همانی که هستیم باقی بمانیم. می توانیم از مصاحبت با سایر زنان لذت ببریم. می توانیم فرزندمان را در آغوش بگیریم. می توانیم سر میزی بنشینیم و یک لیوان نوشیدنی مورد علاقۀ خود را بنوشیم. بسیاری از ما به قدری سرمان شلوغ است که فراموش کرده ایم تفریحات سالم و خوشایندی هم وجود دارد. متوجه نیستیم کارهای فراوانی می توانیم بکنیم و به احساس عزت نفس برسیم.

توصیه می شود فهرستی از انجام کارهایی که از آنها لذت می برید تهیه کنید. بعد با خود قرار بگذارید که روزی سه کار تفریحی برای رسیدن به احساس بهتر و مراقبت از خود انجام دهید. دیری نمی گذرد که به این مهم عادت می کنید و طبیعت دوم شما می شود.

 ارتباط با مرد – توجه به ظاهر خود

یکی از نیازهای اساسی شوهر شما این است که ظاهر شما، او را جذب کند. او همانطور که به روح شما عشق می ورزد، عاشق جسم شما نیز هست. کالبد شما خانه ای است که روح تان در آن سکنی گزیده است. حال بگویید این خانه چه ظاهر و نمایی دارد؟ آیا این خانه مانند ابتدای آشنایی تان جذاب و دیدنی است؟

چه بسیارند شوهرانی که هر وقت خانه را به قصد کارشان ترک می کنند، از دیدن قیافۀ نامرتب همسرشان روی می گردانند. عروس جذاب و دلربا حالا به زن بی قید و بندی تبدیل شده که به تنها فردی که اهمیت نمی دهد، شوهرش است. در عوض شوهر شما در طول روز ممکن است با زنانی سرو کار داشته باشد که خود را آراسته اند و رایحۀ مطبوعی از آنها به مشام می رسد.

آیا به نظر شما او تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت؟ ظاهر آراسته و مرتب همان چیزی است که شوهر شما انتظار دارد. اگر شما عبوس و خسته باشید او از آمدن به خانه احساس تاسف خواهد کرد. مردها به طور معمول هر چیزی غیر از بی حالی و بی حوصلگی زن را تحمل می کنند.

پل ژانه می گوید: بزرگترین دشمن زن، بی حوصلگی است.

 

زبان بدن مرد

هیجان و خلاقیت

دکتر جورج کرین می نویسد: زنان موفق، مانند بازیگران خوب نمایش، در صحنه های مختلف زندگی، نقش خود را به صورتی متنوع بازی می کنند. آنها می دانند که باید برای شوهرشان جذابیت زنان یک حرمسرا را داشته باشند. زنان موفق همواره به یک شکل و قیافه باقی نمی مانند.

بلکه به ظاهر زنان مختلف در می آید، تا به تمام نیازهای شوهرش پاسخ دهد. شوهرتان به هیجان و خلاقیتی که شما در خانه به وجود می آورید، نیاز دارد. هرگز اجازه ندهید که او درب خانه را باز کند و بتواند رفتار و ظاهر و تیپ شما پیش بینی کند. بهتر است هر روز ظاهری متفاوت و آرایشی متنوع داشته باشید.

کوتاه سخن این که:

همسر شما از آرایش و زیبایی ظاهری شما لذت زیادی خواهد برد. از این که قصد دارید رضایت او را فراهم کنید، او شما را بیشتر دوست خواهد داشت. وقتی نیاز او به یک زن زیبا و جذاب برآورده شد، او آنقدر سپاسگذار خواهد بود، که نیاز های شما را نیز برآورده خواهد کرد. در اولین فرصت این موضوع را با دقت و کنجکاوی امتحان کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=424447
  • نویسنده : ثمین شعفی
  • منبع : معجزه صمیمیت

ثبت نظر

-