خرما و خواص بی نظیر آن

  • کد خبر : 424043
  • 30 فروردین 1400 - 9:53
خرما و خواص بی نظیر آن

خرما یکی از بهترین قندهای طبیعی، و حاوی مقدار زیادی مواد مغذی است. ما در مقاله می‌خواهیم خواص بی‌نظیر آن را بیان کنیم. در ادامه با نیوز همراه باشید.

ارزش غذایی خرما

خرما سرشار از مواد مغذی می‌باشد، مخصوصا خرما خشک. خرما خشک دارای کالری زیاد به ویژه کربوهیدرات (74 گرم) است. همچنین حاوی چندین ویتامین و مواد معدنی ضروری همراه با فیبر بوده، و به دلیل غلظت غنی از آنتی اکسیدان ها می‌تواند برای سلامت قلب و ریوی شما مفید باشد. خرما باید در رژیم غذایی شما گنجانده شود زیرا می‌تواند بلافاصله کلسترول را کاهش دهد و به کنترل وزن شما کمک کند.

خرما خشک

خرما سرشار از آنتی اکسیدان های ضد بیماری است

خرما انواع آنتی اکسیدان‌ها را برای درمان بیماری‌های مختلف فراهم می‌کند. آنتی اکسیدان‌ها از سلول‌های شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند که باعث واکنش های مضر در بدن شما و منجر به بیماری می‌شوند. خرما مملو از آنتی اکسیدان است از جمله:
کاروتنوئیدها

برای سلامتی قلب بسیار مفید هستند و همچنین خطر ابتلا به اختلالات مرتبط با چشم را کاهش می‌دهد.

فلاونوئیدها

فلاونوئیدها آنتی اکسیدان‌های قوی با خاصیت ضد التهابی فراوان هستند. مطالعات نشان داده است که برای کاهش خطر دیابت، بیماری آلزایمر و انواع خاصی از سرطان‌ها مفید می‌باشند.

اسید فنولیک

دارای خواص ضد التهابی، و به کاهش خطر برخی سرطان ها و مشکلات قلبی کمک می کند.

خرما سیاه

خرما سلامت مغز را ارتقا می‌دهد

هر عدد خرما حاوی کولین، ویتامین B بوده، و برای یادگیری و روند حافظه، به ویژه در کودکان مبتلا به آلزایمر بسیار مفید است. مصرف منظم خرما با کاهش خطر بیماری‌های نورودژنراتیو مانند بیماری آلزایمر در افراد مسن ارتباط دارد.

دیابت را کنترل می‌کند

دیابت شیرین یکی از بیماری‌های شایع است. بیشتر دیابت ها با استفاده از چندین داروی خوراکی دیابتی و مکمل انسولین درمان می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که خرما برای کاهش سطح قند خون و چربی فوق‌العاده است. می‌تواند تولید انسولین را افزایش دهد و همچنین به کاهش میزان جذب گلوکز از روده کمک می‌کند.

خرما و خواص آن

سلامت قلب را بهبود می‌بخشد

یک مشت خرما تا حدود زیادی سلامت قلب شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. خرما دارای خواص آنتی اکسیدانی است که از بیماری های قلبی جلوگیری می‌کند.
مزایای دیگر خرما به ویژه در مردان و زنان :

فواید خرما برای مردان

باعث سلامت جنسی در مردان می‌شود.تحقیقات بیان می‌کنند که خرما می‌تواند قدرت جنسی شما را تقویت کند.افزایش تعداد اسپرم.

محتوای خرما فلاونوئیدها و استرادیول هست که اثرات مثبتی برای افزایش تعداد اسپرم و کیفیت اسپرم دارد.

فواید خرما در زنان

ترویج زایمان طبیعی

خوردن خرما در بارداری می‌تواند باعث گشادگی دهانه رحم شود و به زایمان راحت کمک کند. خرما عمل اکسی توسین را انجام می‌دهد و باعث انقباض طبیعی عضله رحم در هنگام زایمان می‌شود. خرما همچنین ترکیبی به نام تانن دارد که به تسهیل انقباضات رحمی در هنگام زایمان نیز کمک می‌کند.

>>>بیشتربخوانید:

خرما و هزاران خاصیت / بهترین جایگزین شکر

سلامت استخوان بعد از یائسگی

تحقیقات نشان می‌دهد با افزایش مصرف پتاسیم می‌توان از پوکی استخوان در یائسگی جلوگیری کرد. یک خرما خشک حاوی مقدار زیادی پتاسیم و سایر مواد مغذی است. دانشمندان معتقدند مصرف زیاد پتاسیم با کاهش میزان کلسیم دفع شده از طریق کلیه، از توده استخوانی محافظت می‌کند.

خرما و خواص آن

با خوردن خرما استخوان‌های خود را تقویت کنید

خرما سرشار از مس، سلنیوم و منیزیم است که مواد مغذی بسیار مهمی برای حفظ سلامت استخوان و جلوگیری از اختلالات استخوانی هستند. همچنین به دلیل مقادیر زیادی ویتامین k به تنظیم انعقاد خون و به سوخت و ساز استخوان‌ها کمک می‌کند. افرادی که از پوکی استخوان رنج می‌برند بیشتر دچار شکستگی استخوانی می‌شوند. خرما می‌تواند استخوان شما را محکم کند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=424043
  • نویسنده : مهدیه خیابانی
  • منبع : Pharmeasy.in

برچسب ها

ثبت نظر

-