با رعایت این نکات شانس بارداری خود را افزایش دهید!

  • کد خبر : 423911
  • 29 فروردین 1400 - 13:11
با رعایت این نکات شانس بارداری خود را افزایش دهید!

رابطه جنسی روزانه احتمال بارداری را افزایش می دهد ، اما هر یک روز در میان هم همان تاثیر را دارد. به علاوه ، می تواند فشار انجام روزانه آن را از دوشتان بردارد. جالب نیست؟! اگر نگران این هستید که رابطه جنسی زیاد بر اسپرم تأثیر منفی می گذارد ، باید گفت که جای هیچ گونه نگرانی نیست. رابطه جنسی روزانه قدرت باروری مرد را کاهش نمی دهد. چه زمانی باید رابطه جنسی را شروع کرد؟ پیش بینی دقیق زمان تخمک گذاری و باروری دشوار است ، بنابراین به محض پایان دوره قاعدگی برنامه مشخصی داشته باشید.

پوزیشن بارداری

کدام پوزیشن رابطه جنسی برای بارداری مناسب تر است؟

همچنین دانشمندان ثابت کرده اند که هیچ پوزیشن معینی وجود ندارد که بشود گفت احتمال بارداری را بالا می برد. اسپرم معمولاً طی چند ثانیه پس از انزال وارد دهانه رحم و خود رحم می شود.

آیا پوشیدن لباس زیر مردانه (شورت) شانس باروری را در مردان کاهش می دهد؟

خیر. اگر آنها عاشق پوشیدن شورت هستند ، هیچ دلیلی برای تغییر این عادت وجود ندارد. اگرچه گرم شدن بیش از حد باعث کاهش تعداد اسپرم در مرد می شود ، اما لباس زیر هیچگاه به اندازه سونا و وان آب گرم گرما ایجاد نمی کند ، که به کیفیت اسپرم آسیب برسد. مطالعات نشان دادند که هیچ ارتباطی بین پوشیدن لباس زیر و ناباروری نیست.

بارداری

بهترین روش طبیعی برای پیش بینی زمان باروری بیشتر

بهترین روش برای فهمیدن زمان مناسب باروری داشت نشانه های تخمک گذاری است. همچنین مخاط دهانه رحم نیز می تواند چند سرنخ به شما نشان دهد. برخی از هورمون ها باعث شفافیت و لغزندگی دهانه رحم (مانند سفیده تخم مرغ) برای کمک به اسپرم در شنا شدن به سمت تخمک می شوند. بنابراین ترشحات سفیدرنگ رحم می تواند نشانه ای از بهترین زمان باروری باشد.

قاعدگی لزوما روش خوبی برای دانستن زمان تخمک گذاری نیست ، زیرا چرخه های قاعدگی زنان می تواند بسیار متفاوت باشد ، بنابراین ممکن است تخمین های شما درست نباشد. و دمای بدن شما بعد از تخمک گذاری افزایش می یابد ، بنابراین این فقط نشانه ای از وقوع آن است.

اگر می خواهید دقیق تر باشید ، و روز تخمک گذاری خود را بدانید…

اسپرم می تواند برای چندین روز در داخل بدن شما زنده بماند. رابطه جنسی قبل از تخمک گذاری می تواند به شما در بارداری کمک کند. گزینه ایده آل 3 روز است: روز تخمک گذاری و 2 روز قبل از آن. تخمک ها باید ظرف 24 ساعت پس از آزاد شدن از تخمدان ها بارور شوند. این بدان معناست که رابطه جنسی یک یا 2 روز بعد ممکن است خیلی دیر باشد. اگر تخمک گذاری خود را براساس تقویم پیگیری کنید ، ممکن است بخواهید چند روز قبل و بعد از تاریخ پیش بینی شده رابطه جنسی برقرار کنید ، زیرا روز واقعی می تواند ماه به ماه تغییر کند. کیت های پیش بینی تخمک گذاری می توانند به شما کمک کنند زمان بندی دقیق تری داشته باشید.

آیا برای افزایش احتمال بارداری بهتر است به جای شب روز ها رابطه جنسی داشت؟

هیچ مطالعه ای این مورد را تصدیق نکرده است. مهم نیست چه زمانی از روز رابطه جنسی دارید. مهمترین چیز این است که سعی کنید در روز تخمک گذاری خود و 2 روز قبل از آن رابطه برقرار کنید.

آیا باردار شدن بلافاصله بعد از قطع مصرف قرص خطرناک است؟

اگر بلافاصله بعد از قطع مصرف قرص باردار شوید ، هیچ ضرری برای شما و کودکتان ندارد. اما ممکن است بخواهید بسته دارو را قبل از شروع رابطه جنسی هدف دار امام کنید تا قاعدگی نامنظمی نداشته باشید. و ممکن است پیش بینی تخمک گذاری تا زمانی که چرخه قاعدگی شما دوباره منظم باشد ، یک امر چالش برانگیز باشد.

آیا نوشیدن قهوه و مصرف کافئین بر کودک تاثیر منفی می گذارد؟!

یک یا دو فنجان قهوه به احتمال باردار شدن شما آسیب نمی رساند و در دوران بارداری نیز بی خطر است. شاید بپرسید چرا سیگار را کنار بگذاریم و رژیم بگیریم؟

سیگار کشیدن نه تنها می تواند باعث ناباروری شود ، بلکه باعث می شود یائسگی زودتر شروع شود. از دست دادن – یا افزایش – وزن زیاد می تواند چرخه قاعدگی شما را مختل کند. اگر می خواهید باردار شوید ، یک رژیم غذایی متعادل و مغذی داشته باشید. یک وزن طبیعی را دنبال کنید. کمبود وزن می تواند شانس بارداری را کاهش دهد.

بارداری

اگر می خواهید باردار شوید از مصرف نوشیدنی های الکلی خودداری کنید!

کارشناسان درمورد اینکه آیا نوشیدن الکل هنگام تلاش برای باردار شدن مشکل ساز است یا نه، اختلاف نظر دارند. برخی مطالعات نشان می دهد که می تواند باعث کاهش باروری شود ، گرچه برخی دیگر با این نظر مخالفت می کنند. هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه چه کاری انجام دهید ، به یاد داشته باشید که ممکن است شما دقیقاً از زمان بارداری خود اطلاع نداشته باشید. مطالعات نشان داده است که نوشیدن الکل در دوران بارداری – حتی در اوایل بارداری – می تواند در کودک نقایص مادرزادی ایجاد کند.

>>>بیشتر بخوانید:

باید و نباید‌های استفاده از قرص اورژانسی ضدبارداری

زمانی که می خواهید باردار شوید ، از چه چیزی باید استفاده کنید؟

روان کننده های موجود در فروشگاه می توانند سرعت اسپرم را در رسیدن به تخمک کاهش دهند ، بنابراین ممکن است به مراتب شانس باردار شدن را کمتر کنند. اگر به فکر بارداری هستید روغن های کانولا و روغن های معدنی گزینه های بهتری هستند.

ویتامین بی

خانم های عزیز! ویتامین B بیشتری مصرف کنید!

کل خانوادۀ ویتامین‌های B به آزاد شدن تخمک در زمان تخمک‌گذاری کمک می‌کند. ویتامین B۶ موجب افزایش سطح پروژسترون می‌شود که برای حفظ بارداری شما پس از لقاح ضروری است. نخود، غلات کامل، سبزیجات، گوشت و تخم‌مرغ منابع طبیعی سرشار از ویتامین‌های B هستند.

مراقب میزان ویتامین D بدنتان باشید

یک ویتامین محلول در چربی که برای تولید هورمون‌های باروری ضروری است. تحقیقات نشان می‌دهد که زنان نابارور معمولاً دارای سطح پایین‌تری از ویتامین D هستند؛ یک مطالعه نشان می‌دهد که درصد قابل توجهی از زنانی که مشکلات تخمک‌گذاری داشتند، دارای کمبود ویتامین D بودند. ویتامین D همچنین موجب کاهش التهاب در بدن می‌شود و به باروری کمک می‌کند. این ویتامین در لبنیات غنی‌شده، ماهی‌های چرب مانند سالمون و روغن کبد ماهی وجود دارد.

تأثیر ارگاسم زنان در باروری

اگرچه این باور وجود دارد که به ارگاسم رسیدن زن بعد از رابطۀ جنسی ممکن است شانس باردار شدن را بالا ببرد، اما هیچ شواهد علمی برای اثبات این باور وجود ندارد. به نظر می‌رسد ارگاسم هنگام رابطۀ جنسی نقشی در باردار شدن زن ندارد. اگرچه این امکان وجود دارد که انقباضات رحم هنگام ارگاسم به حرکت اسپرم به سمت لوله‌های رحم کمک کند، اما معمولاً این انقباضات بدون درد، حتی زمانی که فرد رابطۀ جنسی برقرار نکرده باشد، به خصوص نزدیک به زمان تخمک‌گذاری نیز به شکل خودبه‌خود اتفاق می‌افتد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=423911
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.webmd.com/baby/rm-quiz-getting-pregnant

برچسب ها

ثبت نظر

-