تاثیر مذاکرات بر دلار/آیا قیمت دلار افت می کند؟

  • کد خبر : 423868
  • 29 فروردین 1400 - 11:20
تاثیر مذاکرات بر دلار/آیا قیمت دلار افت می کند؟
دلار فراز وفرودهای خود را دارد.اما مسئله این جاست که آیا دلار پایین می آید.در حالی که عده‌ای انتظار افت قیمت‌ها را دارند، گروهی از فعالان از پیش‌بینی ناپذیری بازار در روزهای اخیر سخن می‌گویند و اعتقاد دارند هم چنان تقاضای احتیاطی در بازار وجود دارد که اجازه نمی‌دهد که نرخ چندان پایین بیاید.

تاثیر مذاکرات بر دلار

اما دیروز عصر دلار در بازار آزاد در محدوده ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومانی قرار داشت، ولی زمانی که اعلام شد، مذاکرات در وین به سمت یک تفاهمنامه ‍پیش می‌رود، فروشنده‌های دلار بیشتر شدند و نرخ تا محدوده ۲۴ هزار و ۶۰۰ تومان پایین رفت. در صورتی که دلار، امروز محدوده ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی را ازدست دهد، انتظار افت بیشتر نرخ وجود خواهد داشت.

تاثیر مذاکرات بر دلار

نقش عرضه بازارساز در افت نرخ ها

جدا از اخبار سیاسی، بررسی‌های نشان می‌دهد که میزان عرضه بازارساز نیز به شکل معناداری افزایش پیدا کرده است. روز شنبه، حجم مبادلات دلار بازار متشکل روی رقم ۷ میلیون و ۱۱۲ هزار قرار گرفت که بسیار قابل توجه بود. ورود چنین ارزهایی از بازار متشکل به سمت بازار فردوسی می‌تواند زمینه ساز افت بیشتر قیمت‌ها شود.

>>>بیشتر بخوانید:

دلیل کاهش قیمت دلار چیست؟

وام سهام عدالت/پرداخت ۲۱ میلیون تومان وام دارندگان سهام

در روزهای قبل نیز بیشتر فعالان عنوان می‌کردند که دلیل مقاومت دلار در مرز ۲۵ هزار تومانی عرضه معنادار بازارساز بوده است. افزایش حجم عرضه ارز توسط بازارساز نشان می‌دهد که به دنبال پایین بردن بیشتر نرخ هاست. به نظر می‌رسد در شرایط فعلی تمایل بازارساز در درجه اول این است که اجازه ندهد دلار به کانال ۲۵ هزار تومانی برود و در مرحله بعد به دنبال ریزش این ارز به کانال ۲۳ هزار تومانی است. اسکناس امریکایی در بازار متشکل در کانال ۲۳ هزار تومانی مورد معامله قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=423868

برچسب ها

ثبت نظر

-