فوتبال ایران عزادار شد

  • کد خبر : 423548
  • 28 فروردین 1400 - 11:36
فوتبال ایران عزادار شد

نادر دست‌ نشان سرمربی پیشین تیم‌های نساجی مازندران‏، صنعت نفت آبادان، استیل آذین و… پس از ابتلا به ویروس کرونا، روز (جمعه – 27 فروردین ماه) در سن 60 سالگی درگذشت.

نادر دست‌ نشان، پیش از ابتلای به کرونا هدایت تیم رایکای بابل را برعهده داشت که به دنبال وخامت حالش در بیمارستان رازی قائمشهر بستری شد. باشگاه نساجی مازندران، رسماً خبر درگذشت این مربی را اعلام کرد.

بیوگرافی نادر دست‌نشان

نادر دست‌ نشان (زاده ۳ خرداد ۱۳۳۹ – درگذشته ۲۷ فروردین ۱۴۰۰) بازیکن سابق و مربی فوتبال اهل ایران بود. وی تمام دوران بازیگری خود را در تیم نساجی گذراند و زننده بیشترین گل‌های متوالی در لیگ برتر فوتبال ایران است و به عنوان سرمربی نیز موفق شد به همراه چهار تیم به لیگ برتر صعود کند و یک نائب قهرمانی جام حذفی را نیز در کارنامه دارد. سرانجام نادر دست نشان در تاریخ ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ به علت بیماری کووید-۱۹ در بیمارستان رازی قائمشهر درگذشت.

نادر دست‌ نشان

نادر دست‌ نشان زادهٔ سید محله قائمشهر است. نادر فرزند کوچک خانواده بود و ۳ خواهر و ۵ برادر داشت. او فوتبال را نزد برادر بزرگتر خود رحیم دست‌نشان آغاز کرد. وی ابتدا در پست دروازه‌بان فعالیت می‌کرد ولی برای کمتر پاره شدن لباسهایش به توصیه پدرش که به فوتبال بازی کردنش حساس بود به پست هافبک آمد.

>>>بیشتر بخوانید:

عباس بوعذار و شوخی پر سروصدای علی دایی با آن

دست‌نشان درحالی که مورد نظر تیمهای دیگری مانند پرسپولیس نیز قرار داشت، تمام دوران بازیگری خود را در تیم نساجی مازندران گذراند و توانست در ۸ بازی متوالی در یک فصل ۹ گل به ثمر برساند. وی سابقه دعوت به تیم ملی را نیز داشته‌است.

دست‌ نشان کاپیتان تیم منتخب مازندران هم بود و در سال ۱۳۶۴ بهترین نتیجه تاریخ فوتبال مازندران در لیگ برتر رقم خورد و این تیم بعد از تیم‌های تهران الف و ب، عنوان سومی جام قدس را کسب کرد. به همین مناسبت تیم منتخب مازندران به عنوان نمایندهٔ ایران به جام قائد اعظم پاکستان اعزام شد و در حالی که تیم‌های ملی چین، پاکستان و بنگلادش در مسابقات حضور داشتند به مقام قهرمانی جام قائد اعظم رسید و نادر دست‌نشان آقای گل مسابقات شد.

بزرگترین رویای نادر دست‌ نشان

ای از دست‌نشان که از رویای همیشگی‌اش سخت گفته و نوشته: رویایی همیشگی من خواهی بود. روزی که تو را برقله فوتبال ایران ببینیم. دیگر آرزویی نخواهم داشت.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=423548

برچسب ها

ثبت نظر

-