حقایقی درباره ی خالکوبی/اگر قصد تتو دارید،این مطلب را بخوانید

  • کد خبر : 423530
  • 28 فروردین 1400 - 10:43
حقایقی درباره ی خالکوبی/اگر قصد تتو دارید،این مطلب را بخوانید

برای دیدن خال کوبی امروز نیازی نیست در بین جمعیت زیادی دنبال آن بگردید. در میان افراد 18 تا 29 سال ، بیش از یک سوم آنها خالکوبی می کنند. خالکوبی زمانی فقط مخصوص پسرها بود ، اما در حال حاضر ، بیش از 65 درصد از کسانی که خالکوبی دارند ، زن هستند. اگر به این کار فکر می کنید و قصد خالکوبی دارید، ابتدا در مورد خطرات مربوط به سلامتی اطلاعات کسب کنید.

خال کوبی ایمن: انتخاب یک اتاق کار

انجام خالکوبی دائمی نیاز به برش پوست و تماس با خون و مایعات بدن دارد. مهمتر از همه ، از تمیز بودن مکان به اندازه کسی که که قرار است خالکوبی را انجام دهد مطمئن شوید. اطمینان حاصل کنید که پروانه کسب هنرمند به روز است. خالکوبی باید در یک منطقه جداگانه انجام شود. سطح مکان خالکوبی باید تمیز ، سخت و بدون موارد اضافی باشد تا از اضافه شدن میکروب ها به محل کار جلوگیری شود.

نکاتی جهت ایمنی خالکوبی

  • شب قبل یا هنگام خال کوبی نوشیدنی های الکلی و مواد مخدر مصرف نکنید. حتی آسپرین هم نباید استفاده شود. اینها می توانند خون شما را رقیق تر کنند و باعث خونریزی بیشتر شما شوند.
  • اگر بیمار هستید خال کوبی نکنید.
  • اطمینان حاصل کنید که همه سوزن ها از بسته های استریل و یکبار مصرف بیرون آورده می شوند.
  • ببینید آیا محل کار پس از هر بار استفاده و خالکوبی دستگاه هایی برای از بین بردن میکروبهای موجود در ابزار دارد.
  • اطمینان حاصل کنید که فرد خالکوب زن دست های خود را شسته و دستکش های استریل به دست می کند. در ایالات متحده ، کانیوزن سالن های خالکوبی در مورد چگونگی جلوگیری از بیماری های منتقل شده توسط خون آموزش دیده اند.
  • مطمئن باشید که محل کار تمیز است.
  • درباره ی جزئیات همه مواردی که در خالکوبی شما استفاده شده است ، از جمله رنگ (رنگدانه) ، نام مواد و نام سازنده آن (مارک) بپرسید.
  • به همه توصیه های بعد از خالکوبی عمل کنید. ممکن است به شما گفته شود که مثلاً از پماد ضد میکروب استفاده کنید.

تتو دست

خطرات تاتو

عفونت

هر نوع خالکوبی خطرات سلامتی را به همراه دارد. بدترین حالت یک عفونت خطرناک است ، مانند HIV یا هپاتیت C ، ناشی از سوزن های آلوده. همچنین می توانید به زرد زخم یا به استافیلوکوک اورئوس مقاوم به متی یسلین مبتلا شوید ، یا سلولیت ، که یک عفونت عمیق پوستی است. خطر دیگر جوهر دارای کپک یا باکتری است. این می تواند منجر به مشکلات جدی در چشم ها شش ها یا دیگر اندام های بدن شود.

بروز آلرژی

برخی از افراد به جوهرهای تاتو حساسیت دارند. این بیشتر در موارد  استفاده از جوهرهای قرمز رنگ اتفاق می افتد. زنی که در این تصویر است واکنش آلرژیک به جوهر قرمز استفاده شده در خالکوبی رژ لب آرایشی خود نشان داد. واکنش بد به رنگها یا فلزات استفاده شده می تواند باعث صدمه به بافت یا ایجاد تورم یا جوش های پوستی شود.

خالکوبی

حذف خالکوبی

قبل از خال کوبی به همه چیز آن فکر کنید. می توانید روزی باز هم خالکوبی را پاک کنید ، اما کوبیدن آن آسان تر از پاک کردن آن است. و انتظار نداشته باشید که پوست شما همانطور که قبل از خالکوبی بود به نظر برسد. اگر خالکوبی شما فقط با جوهر سیاه رنگ باشد هنگام حذف آن بهترین نتیجه را خواهید داشت.

>>>بیشتر بخوانید:

تتو چگونه به سیستم ایمنی بدن آسیب جدی وارد می کند؟

تکنیک های حذف خالکوبی

سه روش اساسی برای از بین بردن تاتو وجود دارد. پوست خال کوبی شده را می توان برش داد ، لایه برداری کرد ، یا با لیزر از بین برد. اکثر متخصصان ترجیح می دهند از لیزر استفاده کنند. به این ترتیب خالکوبی نشان داده شده در تصویر برداشته شد. جای زخم آن حتی پس از لایه برداری نیز باقی ماند. حذف برخی از جوهرهای رنگی دشوارتر از بقیه است. خال کوبی شما ممکن است هرگز 100٪ از بین نرود. از یک محصول حذف تاتو که خودتان خریده اید استفاده نکنید. این محصولات حاوی اسید هستند و می توانند واکنش های آلرژیک پوستی ایجاد کنند. برای برداشتن خالکوبی بهتر است که به یک پزشک مراجعه کنید ، نه یک هنرمند خالکوبی.

خالکوبی

حذف تاتو

از لیزرهای مختلف برای پاکسازی رنگهای مختلف خالکوبی استفاده می شود تا رنگدانه را به قسمت های کوچک تر تقسیم کند. بلافاصله پس از درمان ، پوست زیر تاتو ممکن است سفید شود. رنگ طبیعی تر پوست معمولاً با گذشت زمان ظاهر می شود.

واکنش های آلرژیتیک

همانطور که لیزرها رنگدانه های خال کوبی را از بین می برند ، ممکن است واکنش آلرژیک داشته باشید. در خال کوبی قلب نشان داده شده در اینجا ، چندین روش مختلف لیزر باعث ایجاد تاول شده است. این تاول ها با مراقبت های معمول پوست بهتر می شوند.

جای زخم

ممکن است خال کوبی شما کاملاً از بین نرود. این تصویر نشان می دهد که چگونه برداشتن خال کوبی با لیزر جای زخم باقی می گذارد.

تتو پشت گوش

انواع خالکوبی ها

 موقتی

با استفاده از جوهر کوتاه مدت و مبتنی بر حنا ، می توانید از خالکوبی همیشگی دوری کنید. هر چند باید باز هم مراقب باشید.  حتی این خالکوبی ها نیز می توانند واکنش های آلرژیک ایجاد کنند. حنا گیاهی قهوه ای و قرمزرنگ است که معمولا فقط برای رنگ مو مورد استفاده است ، نه برای ایجاد خالکوبی روی پوست.

از خال کوبی های “حنای سیاه” یا “حنای آبی” دوری کنید. این رنگ ممکن است از قیر ذغال تهیه شده باشد که اغلب باعث واکنش های شدید آلرژیک می شود.

 آماتور

هر کسی می تواند جوهر ، زغال چوب یا خاکستر را با سوزن زیر پوست قرار دهد. این تاتو های خانگی اغلب به اندازه خال کوبی هایی که توسط افراد حرفه ای ایجاد می شوند ، هنری نیستند. از آنجا که این قبیل خالکوبی ها اغلب تحت شرایط آلوده انجام می شوند ، خطر عفونت آنها نیز بسیار بیشتر است.

تتو

 فرهنگی

برخی از فرهنگ ها سنت های خال کوبی دارند. این تاتو ها ممکن است به شکل خاصی به نظر برسند یا هدف خاصی داشته باشند. مثلاً ممکن است جهت احترام به آداب و رسوم یا نشانه ای از زیبایی انجام شود.

 حرفه ای

این خالکوبی ها توسط هنرمندان و متخصصان با استفاده از دستگاه خالکوبی اعمال می شود. این اصطلاحی است که بسیاری از هنرمندان ترجیح می دهند “اسلحه تاتو” باشد.

آرایشی

علاوه بر رژ لب و خط لب ، تاتو می تواند به عنوان خط چشم “دائمی” ، رژگونه ، آرایش ابرو باشد. از آنجا که خال کوبی ها با گذشت زمان کمرنگ می شوند ، برای تازه نگه داشتن رنگ ها باید خال کوبی را در بازه های زمانی مشخص تمدید کرد.

 پزشکی

برخی از افراد به دلایل پزشکی خال کوبی می کنند. کسی که به بیماری مزمن مانند دیابت مبتلا است ممکن است از تاتو برای هشدار دادن به کانیوزن مراقبت های بهداشتی در موارد اضطراری استفاده کند. اگر بیش از یک بار تحت پرتودرمانی هستید ، ممکن است پزشکان از تاتو برای علامت گذاری مکان استفاده کنند. پس از جراحی برای بازسازی پستان ، ممکن است از خال کوبی برای نوک سینه استفاده شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=423530
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.webmd.com/skin-problems-and-treatments/ss/slideshow-before-you-tatto

برچسب ها

ثبت نظر

-