بسته حمایت معیشتی در ماه رمضان/ جاماندگان چگونه پیگیری کنند؟

  • کد خبر : 423503
  • 26 فروردین 1400 - 18:52
بسته حمایت معیشتی در ماه رمضان/ جاماندگان چگونه پیگیری کنند؟

از بسته حمایت معیشتی در ماه رمضان چه خبر؟ چهارشنبه ساعت ۲۴ در روز ۲۵ فروردین یارانه معیشتی به حساب سرپرستان خانوار و افراد واجد شرایط واریز می شود

از شروع کرونا یکسال گذشت و دولت به افرادی که از این بیماری آسیب دیده بودند طبق چند طرح حمایتی، این افراد را تا حدودی تحت پوشش خود قرار داد و اینک رمضان.
به نظر میرسد به برخی افراد نیز بسته حمایتی رمضان تعلق می گیرد.

سوال این جاست این بسته چه زمان و به چه کسانی داده می شود؟

طبق طرح سازمان هدفمندی تقریبا به ۶۰ ملیون نفر این یارانه تعلق می گیرد که فهرست این افراد توسط وزارت تعاون با همکاری دستگاههای مربوطه مشخص می شود.

بسته معیشتی رمضان
چه کسانی در ماه رمضان یارانه دریافت میکنند؟

گفته شده که افرادی که همزمان دارای منزل مسکونی و خودرو و شغل هستند این یارانه تعلق نمی گیرد. در کلان شهرها نیز افرادی که دو واحد ملکی دارند و یا ارزش ملک آن ها ۲۰۰ ملیارد تومان است و در شهرهای کوچک تر حدود ۹۰۰ میلیون تومان است یارانه نمی گیرند و کسانی که خودروی ان ها بیش از ۳۰۰ میلیون باشد یارانه نخواهند گرفت تفرادی که بیش از سه سفر خارجی داشته و یا کارفرمایانی که بیش از سه بیمه پرداز داشته باشند بسته معیشتی نخواهند گرفت همچنین خانواده هایی که یک نفره هستند و و درآمد ۴ میلیون تومان و دو نفره ۵ میلیون تومان و سه نفره ۶ میلیون تومان و چهار نفره درآمدی بیش از ۷ میلیون و پنج نفره بیش از ۸ میلیون درآمد دارند یارانه دریافت نخواهند کرد.

>>>بیشتر بخوانید:

یارانه معیشتی جدید به چه کسی تعلق میگیرد؟

 

گرچه به نطر می رسد با وجود تورم روز شمار و افزایش لحظه ای قیمت اجناس این مقدار یارانه نمیتواند به افراد نیازمند و واجد شرایط کمک شایانی کند اما می تواند گوشه ای هر چند کوچک از نیاز مردم را برطرف کند.

یارانه رمضان واریز شد اما برخی ناراضی‌اند / چقدر باید واریز می‌شد؟

یارانه معیشتی ماه رمضان به حساب سرپرستان خانوار واریز شده اما برخی از دریافت‌کنندگان می‌گویند که مبلغی کمتر از مبلغی که وعده داده‌اند واریز شده است.
یارانه معیشتی ماه رمضان واریز شده اما برخی از مخاطبان به محض دریافت این یارانه از مبلغ دریافتی خود نوشته‌اند و گفته‌اند که مبلغ کمتری از مبلغ اعلام شده برایشان واریز شده است.

در خصوص مبلغ این یارانه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته بود ۶۰ میلیون نفر یارانه‌بگیر معیشتی، معادل یک یارانه معیشتی دیگر را به‌عنوان یارانه زمضان دریافت می‌کنند.

اما حالا پیام‌های مردم نشان می‌دهد که واریزی‌ها معادل یارانه معیشتی نیست و کمتر است. حتی این یارانه معادل نفری ۴۲ هزار تومان اعلام شده هم نیست.

قرار بوده برای خانوارهای یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوارهای پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه رمضان واریز ‌شود اما به نظر می‌رسد مبالغ برای برخی خانوار به این میزان واریز نشده است.

 برای اعتراض چه باید کرد؟

همزمان با گلایه و اعتراض پی در پی مشمولان یارانه رمضان، احتمالا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نحوه اعتراض را اعلام کند. با توجه به تجربه‌های پیشین ممکن است از طریق سامانه پیامکی یا استفاده از اطلاعات نهادهای حمایت‌گر این تجدیدنظر در مشمولان صورت بگیرد. تا این لحظه وزارت کار  هنوز واکنشی نشان نداده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=423503
  • نویسنده : نرگس قوامی

برچسب ها

ثبت نظر

-