دلیل خیانت/چرا افراد متاهل خیانت می کنند؟!

  • کد خبر : 422918
  • 24 فروردین 1400 - 16:43
دلیل خیانت/چرا افراد متاهل خیانت می کنند؟!

انگیزه ها و دلایل خیانت زیاد است و می تواند بر اساس جنسیت متفاوت باشد.دلایل زیادی برای خیانت افراد متاهل وجود دارد. در بیش از 40٪ زوج های متاهل خیانت وجود دارد ، و علی رغم درصد بالا ، اکثر افراد – حتی کسانی که این کار را می کنند – می گویند خیانت اشتباه است. عوامل خطر مانند اختلالات شخصیتی و مسائل مربوط به دوران کودکی و همچنین فرصت هایی مانند شبکه های اجتماعی و روابط بد با همسر ، می توانند این احتمال را افزایش دهند که رابطه دیگری شکل بگیرند.

سرخوردگی در ازدواج یکی از عوامل اصلی به وجود آمدن یک رابطه دیگر است. فرد خیانت کننده ممکن است چندین بار برای حل مشکلات تلاش کنند اما فایده ای ندارد. آنها ممکن است به دلیل توجه زیاد همسر به نوزاد تازه متولد شده احساس حسادت کنند و نتوانند احساسات خود را به زبان بیاورند.

دلیل خیانت

شاید همسر خیانتکار رفتارهای کودکانه داشته باشد – بی توجهی ، بدرفتاری یا پدر و مادری که خیانت کرده بودند – توانایی فرد را در حفظ رابطه متعهدانه مختل می کند. کمتر اوقات ، خیانتکار برای تک همسری ارزش قائل می شود ، اهل همدلی نیست ، یا به عواقب آن اهمیتی نمی دهد. ما به تعدادی از علل خیانت نگاهی خواهیم انداخت ، اما مهم است که در ابتدا اشاره کنیم که تنها شریک زندگی باعث خیانت همسرشان نمی شود. خیانت چه برای کمک گرفتن عاطفی باشد چه به دلیل انتقام گرفتن از شیک زندگی به دلیل خیانت دیدن باشد فقط و فقط فرد خیانتکار مسئول است.

چگونه انگیزه ها از نظر جنسی متفاوت هستند؟

مردان بیشتر از زنان درگیر خیانت هستند و اغلب به دنبال رابطه جنسی یا توجه بیشترند. مردان عشق خود را به روشی فیزیکی تر ابراز می کنند – آنها اغلب “واژه های احساسی” برای همسران خود به کار نمی برند. بنابراین رابطه جنسی راهی مهم برای ارتباط و صمیمیت به شمار می رود. اگر مردان از نظر جنسی راضی نباشند (به عنوان مثال ، اگر همسر آنها اغلب رابطه جنسی را رد می کند) ، این رد کردن یا مایل نبودن باعث سردی رابطه می شود ، و این می تواند به راحتی منجر به احساس “دوست نداشتن” شود. در حقیقت ، مردان به دلیل عدم دریافت محبت  بیشتر از سوی همسرشان خیانت می کنند.

وقتی زنان خیانت می کنند ، اغلب در تلاشند خلا عاطفی خود را پر کنند. زنان در اکثر اوقات احساس می کنند از سوی همسرشان ستایش و تقدیر نمی شوند و به دنبال صمیمیت عاطفی یک رابطه خارج از ازدواج هستند. یک رابطه دیگر برای زن به عنوان راهی برای پایان دادن به رابطه است. زن به طور جدی به فکر طلاق می افتد و شخص سوم به او کمک می کند تا این کار را انجام دهد. این بدان معنا نیست که رضایت جنسی عامل اصلی خیانت زنان و مردان نیست. به همین ترتیب ، کسالت در روابط زناشویی ممکن است زنان و مردان را به سمت خیانت سوق دهد.

رابطه زوجین

دلایل فردی

عوامل فردی که ممکن است احتمال خیانت را افزایش دهند عبارتند از:

  • اعتیاد: موارد سو مصرف مواد ، اعتیاد به الکل ، مواد مخدر ، قمار یا موارد دیگر ، از دلایل آشکار هستند. به ویژه الکل می تواند کنترل فرد را بر روی خود کاهش دهد به طوری که فردی که در هنگام هوشیاری قصد رابطه ندارد ، ممکن است بعد از مصرف از خط قرمز عبور کند.

 

  • سبک دلبستگی: برخی از سبک های دلبستگی مانند اجتناب از دلبستگی یا ناامنی در رابطه و همچنین اختلالات صمیمیت نیز در رابطه با گرایش به خیانت مورد بررسی قرار گرفته اند. عزت نفس ضعیف و ناامنی همچنین می تواند خطر رابطه را به عنوان راهی برای اثبات شایستگی افزایش دهد.

خیانت

  • قرار گرفتن در معرض خیانت در دوران کودکی: تجربه قبلی خیانت همچنین می تواند خطر خیانت را افزایش دهد. در یک بررسی در سال 2015 مشخص شد فرزندانی که در کودکی والدینشان خیانت کرده بودند دو برابر بیشتر احتمال دارد که خودشان رابطه دیگری داشته باشند.

 

  • بیماری روانی: برخی بیماری های روانی ، مانند اختلال دو قطبی ، یک عامل خطر برای خیانت است.

 

  • مسائل روانشناختی: ویژگی های خودشیفتگی یا اختلالات شخصیتی با احتمال بیشتر خیانت همراه است. با خودشیفتگی ، یک رابطه ممکن است توسط خودخواهی و احساس خود پسندی پیش رود. مبتلایان به این اختلالات علاوه بر خودمحوری ، غالباً فاقد حس همدلی هستند ، از این رو تأثیر رفتارشان بر همسرشان را نمی دانند.

 

  • اعتیاد به رابطه جنسی: مطمئناً ، اعتیاد به رابطه جنسی این احتمال را افزایش می دهد که از جنبه جسمی و رابطه جنسی ازدواج خود راضی نباشند و به فرد دیگری پناه ببرند.

>>>بیشتر بخوانید:

علائمی که نشان می دهد همسرتان دارد به شما خیانت می کند!

فاصله بین زوجین

عوامل خطر در یک رابطه

مشکلات در روابط زناشویی نیز می تواند یک عامل خطر برای خیانت باشد. برخی از این موارد عبارتند از:

 

  • خشونت خانوادگی و سو استفاده عاطفی
  • قطع ارتباط عاطفی و / یا رابطه جنسی
  • فشارهای مالی
  • بی احترامی
  • نا سازگاری یا سازگاری کم (افرادی که به دلایل اشتباه ازدواج کرده اند): سازگاری کم می تواند منجر به احساس “پشیمانی از ازدواج” شود.

دلیل خیانت

غلبه بر خیانت

برخی از زوجین می توانند خیانت گذشته را نادیده بگیرند و به ربطه خود ادامه دهند و حتی یک رابطه بهتر داشته باشند ، در حالی که برخی دیگر نمی توانند. مطمئناً مواردی وجود دارد که در آن ها ادامه رابطه توصیه نمی شود. قبل از اینکه مشخصات مربوط به زندگی را از دید همسرتان تجزیه و تحلیل کنید و مهم است که به نیازهای او توجه کنید. این امر می تواند چالش برانگیزتر از آن باشد که به نظر می رسد ، خصوصاً در مواقع حسادت و عصبانیت.

اگر شما کسی هستید که خیانت کرده اید ، امیدوار باشید تا بتوانید ازدواج خود را نجات دهید ، چندین قدم می توانید بردارید. مهمتر از همه شما باید فوراً خیانت و دروغ را تمام کنید. صبور بودن و توجه بیشتر به همسر ضروری است. ما نمی گوییم که این قطعا نتیجه خواهد داد. ممکن است اینگونه نباشد. اما بدون پذیرفتن مسئولیت کامل اشتباهتان (سرزنش نکردن یا توجیه رفتار خود) احتمال کم است.

احتمال اینکه بتوانید از این ماجرا عبور کنید به عوامل زیادی بستگی دارد ، از جمله بررسی دلایل وقوع آن و ویژگی های هر دو نفر. برای درک واقعی و حرکت رو به جلو ، هر دو شریک باید به حرف دیگری گوش دهند (که باور و اعتماد در این شرایط می تواند بسیار چالش برانگیز و سخت باشد) ، و تصور نکنند که انگیزه یا احساسات شریک زندگی آنها همان انگیزه های آنها است.

برای کسانی که تصمیم به تلاش برای غلبه بر خیانت دارند ، به نظر می رسد که ظرفیت متقابل برای بخشش و تعهد داشتن قوی به رابطه مهم است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=422918
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.verywellmind.com/why-married-people-cheat-2300656

برچسب ها

ثبت نظر

-