مقامات چینی از اثربخشی پایین واکسن‌های کرونا خبر دادند

  • کد خبر : 421334
  • 23 فروردین 1400 - 10:33
مقامات چینی از اثربخشی پایین واکسن‌های کرونا خبر دادند

تا کنون واکسن های زیادی برای ویروس کرونا ساخته شده است.هگائو فو، مدیر مرکز کنترل بیماری‌های چین، روز شنبه ۲۱ فروردین (۱۰ آوریل) در کنفرانسی مطبوعاتی گفت واکسن ‌های ساخت این کشور «از نرخ مصونیت خیلی بالایی در مقابل بیماری برخوردار نیستند.»

خبر تلخ چین درباره واکسن کرونا اعلام شد

در رخدادی نادر مقامات بلندپایه بهداشتی چین اعلام کرده‌اند که اثربخشی واکسن‌های ساخت این کشور برای مقابله با ویروس کرونا کم بوده و دولت در حال بررسی ترکیب آن‌ها با هم برای بالا بردن میزان تاثیرشان است.

وی افزود: «اکنون در حال بررسی رسمی این مورد هستیم که آیا باید از ترکیب واکسن‌های مختلف تولیدشده توسط شرکت‌های مختلف برای ایمن‌سازی جمعی استفاد کنیم یا نه.»

>>>بیشتر بخوانید:

یک عارضه دیگرِ واکسن های فایزر و مدرنا

آقای فو درباره تغییرات احتمالی در پروژه واکسیناسیون چین توضیح بیشتری ارائه نداد،‌ اما در اظهارات خود از فناوری پیشرفته mRNA نام برد. این فناوری در واکسن‌های پیشروی ساخت کشورهای غربی نظیر فایزر و مدرنا استفاده می‌شود، حال آنکه سازندگان واکسن در چین تا کنون عموما از روش‌های سنتی استفاده کرده‌اند.

مدیر مرکز کنترل بیماری‌های چین در این باره گفت: «همه باید فواید واکسن mRNA را برای بشریت در نظر داشته باشند. ما باید آن را به دقت دنبال کنیم و تنها به این دلیل که خودمان از پیش چند نوع واکسن داریم آن را نادیده نگیریم.»

چین تا کنون صدها میلیون دوز از واکسن ساخت خود را در کشورهای دیگر توزیع کرده است، در همان حال که دستگاه تبلیغات این کشور تلاش داشته اثربخشی واکسن‌های غربی را زیر سوال ببرد.

پیشتر نتایج یک آزمایش بالینی در برزیل نشان داده بود واکسن چینی محصول سینوفارم تنها ۵۰.۴ درصد در پیشگیری از بیماری موفق بوده است. این در حالی است که اثربخشی واکسن فایزر به ۹۷ درصد می‌رسد.

پکن هنوز مجوز استفاده از هیچ واکسن خارجی را برای داخل چین تصویب نکرده است.

مقامات بهداشتی چین می‌گویند تا کنون حدود ۳۴ میلیون نفر دو دوز واکسن و ۶۵ میلیون نفر نیز یک دوز واکسن را در این کشور دریافت کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=421334

برچسب ها

ثبت نظر

-