ازدواج موفق/چند نکته ضروری برای موفقیت در ازدواج

  • کد خبر : 418441
  • 22 فروردین 1400 - 12:53
ازدواج موفق/چند نکته ضروری برای موفقیت در ازدواج

موفقیت در ازدواج فقط از طریق یافتن همسر بدست نمی‌آید، بلکه از طریق همسر مناسب بودن حاصل می‌شود. بارنت آر بریکنر

ازدواج کردن یکی از مهم‌ترین هدف های زندگی هر شخص می‌باشد. اما از آن مهم‌تر انتخاب کردن همسری مناسب است. ما در اینجا چند نکته اساسی برای داشتن یک ازدواج موفق آورده‌ایم. در ادامه با نیوز همراه باشید.

عشق و تعهد

هسته اصلی عشق، تعقهد همیشگی به شریک احساسی است.
این چیزی فراتر از یک احساس زودگذر هست که در تلویزیون، صفحه نمایش بزرگ و رمان‌های عاشقانه به تصویر کشیده می‌شود. احساسات می آیند و می روند، اما باید یک تصمیم درست برای همیشه گرفت. و این همان چیزیست که ازدواج های سالم را تعریف می کند. ازدواج تصمیمی است که باید از طریق سنجیدن فراز و نشیب ها و خوب وبد صورت بگیرد. وقتی همه چیز مطابق میل ما باشد، تعهد داشتن آسان هست. اما عشق واقعی با تعهد همیشگی در طول زندگی مشترک مشخص می‌شود.

ازدواج موفق

وفاداری جنسی

وفاداری جنسی در ازدواج چیز فراتر از یک رابطه جنسی است. این همچنین شامل چشم، ذهن، قلب و روح ماست. وقتی ذهن خود را وقف تخیلات جنسی شخص دیگری می‌کنیم، یعنی به اون در این باره وفادار هستیم. از رابطه جنسی خود روزانه محافظت کنید و آن را کاملاً به همسرتان اختصاص دهید. وفاداری جنسی لازمه انضباط شخصی و آگاهی از عواقب آن می‌باشد. از هر آنچه که وفاداری شما را نسبت به همسرتان از بین می‌برد دوری کنید وفقط به او وفادار بمانید.

فروتنی

همه ما نقاط ضعف‌هایی داریم و در روابطمان به سرعت نمایان می‌شوند. یک عنصر اساسی در یک ازدواج سالم توانایی پذیرش کامل نبودن، اشتباهات و نیاز به بخشش است. اگر ما خودمان را از شریک زندگیمان برتر بدانیم رابطه مان هیچ پیشرفتی نخواهد کرد. اگر درگیر این مشکل هستید سه کار که درآن ها شریک زندگی شما بهتر از شما عمل می‌کند را بنویسید. این تمرین ساده باید به شما کمک می‌کند تا فروتن باشید. هر زمان که لازم است این کار را تکرار کنید.

ازدواج موفق

صبر و بخشش

از آنجا که هیچ کس کامل نیست، در روابط زناشویی همیشه صبر و گذشت لازم است. یک شریک زندگی موفق سعی می‌کند بردباری بی پایان خود را نسبت به همسر خود نشان دهد. آنها با فروتنی خطاهای خود را می پذیرند و از همسر خود انتظارات بیجا ندارند. همچنین همسر خود را بخاطر اشتباهات گذشته‌اش سرزنش نمی‌کنند. اگر از همسرتان دلخور هستید او را ببخشید تا رابطه بهتری داشته باشید.

>>>بیشتر بخوانید:

ازدواج درمانی راهی برای رفع مشکلات جدی زندگی

پایداری رابطه

زمان

روابط بدون سرمایه گذاری در زمان پیش نمی‌روند. رابطه با همسرتان باید صمیمی ترین رابطه شما باشد.
بنابراین، بیش از هر رابطه دیگری به زمان نیاز دارد. شما باید هر روز زمانی برای گذراندن با همسرتان در برنامه خود داشته باشید. این کار به مستحکم شدن روابط شما کمک می‌کند.

صداقت و اعتماد

صداقت و اعتماد اساس یک ازدواج موفق است. اما برخلاف بسیاری از ملزومات دیگر، اعتماد به زمان نیاز دارد. شما می‌توانید در یک لحظه فداکار، متعهد یا صبور شوید، اما اعتماد همیشه نیازمند زمان است. اعتماد تنها پس از هفته ها، ماه ها و سالها از وفادار بودن طرف مقابل به حرف ها و کارهایش حاصل می‌شود.

صمیمیت زوجین

ارتباطات

زوج‌های موفق تا آنجا که ممکن است با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. آن‌ها در مورد برنامه‌های کودکان خود، لیست مواد غذایی و سایر موارد مشورت می‌کنند. همچنین امیدها، رویاها، ترس‌ها و اضطراب‌هایشان را با هم در میان می‌گذارند. یک ارتباط صمیمی و موثر باعث موفق شدن یک ازدواج می‌شود.

از خودگذشتگی

از خودگذشتگی

ازدواج‌های زیادی بخاطر خودخواهی بیش از حد بین می‌رود. نظرسنجی ها علت این امر را امور مالی، عدم تعهد، خیانت یا ناسازگاری می‌دانند، اما علت اصلی این دلایل خودخواهی است. یک فرد خودخواه فقط به خودش متعهد بوده، و هرگز نمی‌تواند یک همسر موفق باشد. امیدها، رویاها و زندگی خود را به همسرتان هدیه دهید. اگر می‌خواهید یک ازدواج موفق داشته باشید به توصیه‌های بالا عمل کنید. و لازم به ذکر است که هیچ چیزی بهتر از یک ازدواج موفق نیست.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=418441
  • نویسنده : مهدیه خیابانی
  • منبع : becomingminimalistic.com

برچسب ها

ثبت نظر

-