فیلم ترسناک آنابل، واکنش ها در مورد آن و آیا دیدن این فیلم برای کودکان توصیه می شود؟

  • کد خبر : 417274
  • 21 فروردین 1400 - 8:48
فیلم ترسناک آنابل، واکنش ها در مورد آن و آیا دیدن این فیلم برای کودکان توصیه می شود؟

فیلم آنابل(آفرینش) فیلمی ترسناک و ساخت ایالات متحده است. آنابل فیلمی به نویسندگی گری دوبرمن و کارگردانی دیوید اف. سند برگ می باشد.این فیلم در ادامه ی فیلم های ترسناک احضار ساخته شد که تسخیر عروسکی به نام آنابل توسط شیطان را به نشان می دهد.
این فیلم بازیگرانی همچون استفانی سیگمن، تالیثا بیتمن، لولو ویلسون، آنتونی لاپالیا، میراندا اتو را دارد. این فیلم در ۱۱ اوت ۲۰۱۷ در ایالات متحده اکران شد.

فیلم ترسناک آنابل

 

مدت زمان اکران این فیلم، ۱۰۹ دقیقه می باشد. زبان اصلی آن انگلیسی می باشد و هزینه ی ساخت فیلم حدود ۱۵ میلیون دلار بوده است که در آمدزایی آن حدود ۳۰۶/۵ میلیون دلار تا کنون می باشد.
فیلم آنابل جزء فیلم هایی بود که با واکنش مثبت تماشاگران روبه رو شد که بینندگان زیادی را به خود اختصاص داد. ۶۸ درسد منتقدان فیلم آنابل را مثبت ارزیابی کردند.

فیلم ترسناک آنابل
فیلم داستان یک عروسک‌ساز و همسرش را روایت می‌کند که دوازده سال بعد از مرگ غم‌انگیز دختر کوچکشان، به یک کشیش و چند یتیم همراه او در خانهٔ خود پناه می‌دهند، اما بعد از آن فقط شاهد هدف قرار گرفتن آن‌ها توسط موجود وحشتناک و دیوانه‌ای که خودشان خلق کرده‌اند هستند؛ اگرچه آنها فقط می‌خواستند دخترشان برگردد… ولی نمی‌دانستند با این کارشان شیطان بزرگی را احضار می‌کنند، در آخر فیلم این شیطان به کالبد یکی از بچه‌ها که جنیس نام دارد هجوم می‌برد و آن را در نوجوانی به آنابل هیگینز تبدیل می‌کند.

فیلم ترسناک وکودکان

تاثیرات دیدن فیلم ترسناک بر کودکان

تماشای فیلم های وحشت آور اصلا برای کودکان توصیه نمی شود چون کودکان تا سن خاصی هنوز مرز بین رویا و واقعیت را نمی دانند و یکی از شخصیت های فیلم ممکن است از قالب تلویزیون بیرون آمده و با کودک در واقعیت صحبت کند. علاوه بر فیلم های ترسناک، فیلم های خشونت بار نیز در همین رده فیلم ها قرار مز گیرند که گاه دیدن آن ها سبب واکنش های عجیب کودک در واقعیت شود و یا کودک را دچار بی خوابی و شب ادراری کنند.

فیلم ترسناک

تقلید

یکی از تاثیرات دیدن فیلم های ترسناک و خشونت بار روی کودکان، تقلید است. آن ها شاید رفتار یکی از شخصیت های فیلم مورد علاقه خود را تقلید کنند و صدمات غیر قابل جبرانی به خود و دیگران بزنند.

اختلال در خواب

یکی دیگر از تاثیرات دیدن فیلم های رعب آور، اختلال در خواب و کم اشتهایی می باشد. کودک دچار بی خوابی می شود و یا کابووس های متعددی در خواب می بیند.

کودکان
اختلال در رشد

تماشای یک فیلم ترسناک گاه سبب اختلال در رشد کودک می شود چون بدن کودک به جای تنظیم سوخت و ساز بدن برای رشد، در حالت تدافعی قرار می گیرد و دچار استرس و اضطراب بیش از حد خواهد شد. در این مورد باید به مشاور کودک مراجعه شود.

>>>بیشتر بخوانید:

تاثیر فیلم ترسناک بر مغز، قلب و رفتار

بیش فعالی

و برخی اوقات، کودک برای پنهان نمودن ترس خود و پرت کردن حواس خود از تخیلات ترسناک دست با واکنش های بیش از حد می زنند و با پرخاشگری یا تکانشگری، هدف در تخلیه خود دارند.

شب ادراری
شب ادراری

شب ادراری یکی دیگر از این تاثیرات می باشد که بر اثر استرس بیش از حد بروز می کند.

چاقی

برخی کودکان هم برای پرت کردن حواس خود از تخیلات ترسناک به خوردن بیش از حد پناه می برند و نتیجتا چاق تر خواهند شد.

خانواده

توصیه هایی در واکنش والدین به صحنه های ترسناک فیلم ها

بهتر است در انتخاب فیلم های کودک تان حتما به محتوای آن دقت کنید و فیلمی تهیه نمایید که مناسب سن او و فرهنگ خود ایران باشد.
در مواجهه با صحنه های فیلم ترسناک بهتر است فیلم را متوقف نمایید و برای کودک خود درباره محتوای کلی فیلم توصیح دهید. درباره ی پیشینه و زندگی هنرپیشه برای او سخن بگویید و به او بگویید که او زنده است. سعی کنید در ذهن کودک خود دیواری از واقعیت و تخیل ایجاد کنید.

توجه نمایید ترس و اضطراب جزء جدانشدنی زندگی هر فردی است و نیازی نیست برای آموزش کودک، او را در مواجهه با ترس و اضطراب قرار دهید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=417274
  • نویسنده : راضیه قوامی

برچسب ها

ثبت نظر

-