روندصعودی قیمت نفت

  • کد خبر : 41715
  • 27 فروردین 1399 - 6:34
روندصعودی قیمت نفت
به گزارش نیوز،

بهای معاملات آتی نفت برنت ۵۶ سنت معادل ۱.۸ درصد افزایش یافت و به ۳۲ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز دوشنبه با ۰.۸ درصد افزایش بسته شد.

اخبار اقتصادی- بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۷ سنت معادل ۲.۱ درصد افزایش، به ۲۲ دلار و ۸۸ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته با ۱.۵ درصد کاهش بسته شده بود.

اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان معروف به گروه اوپک پلاس روز یکشنبه پس از چهار روز کشمکش با کاهش تولید به میزان ۹.۷ میلیون بشکه در روز که معادل حدود ۱۰ درصد از عرضه جهانی است در ماههای مه و ژوئن، موافقت کردند.

وزارت نفت عمان اعلام کرده که مطابق با توافق اوپک پلاس ، شرکتهای تولیدکننده نفت در این کشور تولیدشان را از اول ماه مه تا پایان ژوئن ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهند داد.

به گفته شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، با کاهش تولید از سوی کشورهای دیگر از جمله آمریکا، مجموع کاهش تولید ممکن است به حدود ۱۹.۵ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

اما تحلیلگران، مدیران صنعت نفت و سایرین می گویند که آمار کاهش تولید هر میزانی که باشد، برای جبران افت تقاضای جهانی که ناشی از شیوع ویروس کرونا است، کافی نخواهد بود.

قیمتهای نفت از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵۰ درصد نزول کرده اند.

تحلیلگران فارکس دات کام در یادداشتی نوشتند: این کاهش بویژه نسبت به آمار بالاتر تولید در یک ماه گذشته برای بازگرداندن بازار به تعادل کافی نخواهد بود مگر این که روند بهبود اقتصادی در هفته های آینده چرخش ۱۸۰ درجه پیدا کند.

با وجود این که کشورهای گروه جی ۲۰ موافقت کرده اند برای ذخایر ملی خود نفت خریداری کنند اما انتظار می رود سطح ذخایر به سرعت رشد کند.

تولید نفت خام آمریکا هم همسو با کاهش قیمتها، کاهش پیدا می کند. اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد تولید نفت آمریکا در آوریل ممکن است با بزرگترین کاهش ماهانه تاکنون روبرو شود و حدود ۲۰۰ هزار بشکه در روز کمتر شود و تولید نفت شیل آمریکا به ۸.۵ میلیون بشکه در روز برسد.

بر اساس گزارش رویترز، تولیدکنندگان آمریکایی متعدد از جمله اکسون موبیل و شورون اعلام کرده اند که هزینه شان را کاهش داده اند و انتظار دارند نفت کمتری در ماههای آینده تولید کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=41715

ثبت نظر

-