چگونه آرامش داشته باشید؟

  • کد خبر : 417044
  • 19 فروردین 1400 - 8:30
چگونه آرامش داشته باشید؟

همه‌ی ما در زندگیمان روزانه با عوامل استرس زا زیادی روبرو می‌شویم اما کنترل استرس نیازمند مهارت و شیوه های خاص است. در ادامه ما به شما خواهیم گفت چگونه استرس خود را کاهش داده و آرامش خود را به دست آورید. با ما همراه باشید.

خونسرد باشید

هنگامی که با عوامل استرس زا روبرو می‌شوید به جای اینکه نسبت به این موقعیت عکس العمل منفی نشان دهید سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید تا استرس شما کاهش یابد. در این جور مواقع با کشیدن نفس عمیق و یا خوردن یک لیوان آب سرد آرامش خود را به دست آورید.

>>>بیشتر بخوانید:

کاهش وابستگی/چطور با آرامش درمانی، وابستگی را درمان کنیم؟

از نظر ذهنی و احساسی آرام باشید

استرس شامل افکار و احساسات شما می‌شود. ممکن است فکر کنید که نمی‌توانید فشارهای روانی که با آن روبرو هستید را به اندازه کافی کنترل کرده، و در نتیجه (احساس) ترس را تجربه کنید. اغلب اوقات، بررسی مجدد افکارتان می‌تواند به شما در آرامش عاطفی کمک کند. و سبب ‌شود عوامل استرس زا را از خود دور کنید.

3 تکنیک برای رسیدن به این هدف عبارتند از:

1. در گفتگوی ذهنی با خودتان مثبت باشید.

2. یاد بگیرید دوباره افکارتان را طوری تنظیم کنید که عوامل استرس زا را درک کنید و در برخورد با آن ها خونسردی خود را حفظ کنید.

3.سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید (تعادل داشته باشید)

هنگامی که نحوه آرام سازی خود را پیدا کردید، باید استرس کمتری را تجربه کنید. مرحله بعدی یادگیری نحوه حفظ و چگونگی آرامش داشتن پس از مقابله با عوامل استرس زای آینده است. تمرین کنید موارد بیشتری را برای مقابله با عوامل استرس زا در خود به وجود آورید تا هنگام قرار گیری در این موقعیت ها استرس کمتری داشته باشید. و در پایان برای داشتن یک سبک زندگی توأم با آرامش، موارد زیر را انجام دهید:

یادگیری تمرینات تنفسی، انجام ورزش منظم، نوشتن یک ژورنال و ایجاد روابط صحیح.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=417044
  • نویسنده : مهدیه خیابانی
  • منبع : Verywellmind.com

برچسب ها

ثبت نظر

-