امیر حاج‌رضایی در خصوص پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در بازی دوستانه مقابل سوریه اظهار داشت: این بازی برای ما لازم بود چون در بازی تدارکاتی اسکوچیچ فرصت دارد نقاط کور و مسائل مبهم باقی مانده از زمان مربی قبلی را ببیند و آن را روتوش کند. صرف این بازی نمی‌توانیم قضاوت نهایی داشته باشیم و کار درستی هم نیست. بازیکنان واقعاً شرایط دشواری برای بازی دوستانه داشتند. از کشور‌های مختلف و با آن محدودیت‌های کرونایی دو یا سه روزی کنار هم بودند. این فرصت بعد از مدت‌ها به وجود آمد تا در کنار یکدیگر بازی کنند.

وی در خصوص شرایط تیم ملی سوریه گفت: طبیعی بود که سوریه با ۴ یا ۵ بازیکن امیدش به میدان وارد شود. به خاطر شرایطی که کشور سوریه دارد آن‌ها خارج از کشورشان تمرین می‌کنند. صرف نظر از نتیجه که واقعاً قاطع بود، نظرم برای برگزاری این مسابقه مثبت بود.

AFC و ایران

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: عوامل داخلی از دست رفتن میزبانی، الان در فوتبال ما حضور ندارند.

کارشناس فوتبال کشورمان درباره ناهماهنگی بازیکنان تیم ملی عنوان کرد: اگر نمایش موردنظرمان در این بازی به وقوع نپیوسته نیازمند زمان هستیم تا به هماهنگی برسد. به نظرم در این مدت باید بازی‌های دوستانه بیشتری برگزار کنیم، اما باید ببینیم در این زمان باقی مانده چند فیفادی وجود دارد و چه فرصتی برای بازی‌های دوستانه داریم. باید بپذیریم اگر ناهماهنگ بوده‌ایم طبیعی و قابل باور است. بازی دوستانه تمرین جدی در قامت مسابقه است و الان تیم ملی به بازی‌های جدی‌تری تا خرداد ماه نیاز دارد.

حاج رضایی با اشاره به بازی‌های ایران در خرداد ماه گفت: شرایط خیلی سختی داریم. گرمای هوا، زمین حریف و شرایط‌مان در جدول. هنگ کنگ و کامبوج رقبای سختی نیستند، اما مقابل بحرین و عراق باید بیشتر تلاش کنیم. بعضی مسائل دیگر باعث سختی بیشتر شد.

تصمیم جدید AFC به ضرر ایران

سلب میزبانی از ایران

وی درباره سلب میزبانی از ایران و سپردن آن به یکی از رقبای ما افزود: در مورد میزبانی به خاطر اینکه سال جدید آمده، رییس فدراسیون به تازگی این مسئولیت را در اختیار گرفته‌ است. دلم نمی‌خواهد خیلی انتقاد کنم، اما afc عامدانه و آگاهانه حق میزبانی را از ما گرفت.

حاج رضایی خاطر نشان کرد: اگر به زعم آن‌ها شرایط میزبانی را نداشتیم حداقل در کشور ثالث و بی‌طرف بازی را برگزار می‌کردند. اینها کاری کردند که ما رفت و برگشت مقابل بحرین در آن کشور بازی کنیم. البته ضعف داخلی‌ها باعث شد مسئولان آسیا جریح شوند و علیه ما این کار را انجام بدهند. عوامل داخلی از دست رفتن میزبانی، الان در فوتبال ما حضور ندارند.