تغییر نحوه اعطای وام یک میلیونی از زبان روحانی

  • کد خبر : 41522
  • 26 فروردین 1399 - 23:34
تغییر نحوه اعطای وام یک میلیونی از زبان روحانی
به گزارش نیوز،

حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جلسه ستاد اقتصادی دولت از تغییر نحوه اعطای وام ۱ میلیون تومانی به یارانه‌بگیران خبر داد و گفت:

اخبار اقتصادی- حسن روحانی رئیس‌جمهور، پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصادی دولت طی سخنانی اظهار داشت: یک بحث محدودیت‌ها در این شرایط وجود دارد که شامل فاصله‌گذاری اجتماعی و فاصله‌گذاری هوشمند می‌شود که به تدریج و به‌‌طور منظم اقدامتی که مجاز است و اقدامات و کسب و کارهایی که باید دست نگه دارند، به اطلاع مردم عزیزمان خواهد رسید.

وی افزود: بخش دیگر نیز در زمینه کمک دولت به رسته‌های مشاغلی است که در این دو ماه بخاطر کرونا تحت فشار قرار گرفتند و کسب و کار آنها با مشکل مواجه شده است. در مجموع یک بسته ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی را مد نظر قرار دادیم که ۲۵ هزار میلیارد تومان از این بسته به بخش بهداشت، دارو و درمان و تجهیزات پزشکی و بیمه بیکاری مربوط می‌شود و این بخش بلاعوض است که توسط دولت برای مسائل کرونا انجام می‌شود.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ۷۵هزار میلیارد تومان نیز به صورت تسهیلات یا به عموم مردم یارانه‌بگیر و یا به کسب و کارهایی در ۱۰ رسته‌ای که در ایام ایام تحت فشار شدیدتری قرار گرفتند پرداخت می‌شود که این تسهیلات حدود ۵۲ هزار میلیارد توماناست. درباره ۲۳ هزار میلیارد تومان از این میزان که قرار بود با سود ۱۲ درصد در اختیار یارانه‌بگیران قرار دهیم؛ در جلسه صحبت کردیم که چگونه این تسهیلات ۱ میلیون تومانی را به وام قرض الحسنه تبدیل کنیم و دولت بخش سود را بر عهده بگیرد و این وام به صورت سابق نیست و به صورت قرض الحسنه در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و دولت سود این را برعهده می‌گیرد.

روحانی اظهار داشت: این مبلغ یک میلیون تومان در روزهای اولیه اردیبهشت‌ماه در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و تلاش می‌کنیم که قبل از روز ششم اردیبهشت‌ماه که  روز اول ماه مبارک رمضان است حالا چهارم یا پنجم باشد، این مبلغ در حساب یارانه‌بگیران ریخته شود. چارچوب آن نیز در این چند روز اطلاع داده خواهد شد و به مردم اطلاع داده می شود کسانی که مایل به دریافت این مبلغ یک میلیون تومان هستند به صورت پیامک اعلام نمایند زیرا این وام در ماه اردیبهشت پرداخت می‌شود و در تیرماه به تدریج از یارانه آنها کسر خواهد شد. یارانه‌های اردیبهشت و خرداد پرداخت می‌شود و از یارانه تیرماه به بعد، مقداری از یارانه آنها کسر می‌شود که حدود ۳۵ هزار تومان در ماه است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=41522

ثبت نظر

-