انشا بازی های نوروزی/ بازی در سیزده بدر

  • کد خبر : 410748
  • 12 فروردین 1400 - 0:04
انشا بازی های نوروزی/ بازی در سیزده بدر

بعد از گذراندن روزهای قشنگ نوروز به روزهای آخر آن یعنی ۱۳ نزدیک می شویم و همه افراد کوچک و بزرگ، پیر و جوان در این روز به فکر گذراندن بهترین و پربارترین روز خود می باشند تا در کنار دیگران از با هم بودن لذت ببرند. ما نیز انشایی را برای شما در این زمینه آماده کرده ایم در مورد نوروز و بازی های زیبای نوروزی.

انشا بازی های نوروزی

آرزو هایت را به دلم گره بزن! مبادا دیر بیایی و سیزده به در شود.
نوروز لبخند خداوند بر لبان سرد طبیعت است که با گرمی و عشق همه را در بر می‌گیرد و هنر جوانه زدن و روییدن را به زمین سرد و بی روح می آموزد.
به تماشای طبیعت برو!

سیزده بدر
چشمهایت را بر روی زیبایی ها باز کن! شکوفه های رنگارنگ و عطر گلها همه جا را پر کرده، خوب گوش کن! صدای چهچه بلبل و آواز پرنده را می‌شنوی؟ میبینی، همه چیز تازه است، تو نیز با بوی او تازه شو!
بگذار نسیم آرام بهاری گونه هایت را نوازش دهد. از ته دل بخند، بگذار غم هایت بدانند که چاره‌ای جز گریز نیست.
همان طور که بزرگ مرد تاریخ حضرت محمد صلی الله می‌گوید؛
روز‌هایی در زندگی همه انسان‌ها وجود دارد که نفس خداوند بر آنها دمیده شده از آن روبر مگردانید بلکه بگذارید تا این نفس های پاک شما را نیز در بر بگیرد.

سیزده نوروز روزی است که ما ایرانیان به سوی طبیعت می رویم، در این روز بهترین و شاد ترین روز زندگی را تجربه می‌کنیم و بهترین بازی ها و سرگرمی ها در این روز دوستان و آشنایان را دور هم جمع می‌کند.
مبادا گوشه ای بنشینی! به جمع برو، بگو بخند و بازیکن. شاد باش.

در این روز بازی می کنیم چه بازی هایی!

هفت سنگ
برخی از این بازی‌ها که از دیرباز وجود هنوز هم وجود دارند مثل: هفت سنگ والیبال، وسط بازی البته به خاطر شرایطی که امروز به خاطر ویروس کرونا در جامعه پیش آمده برخی از افراد ترجیح می دهند در خانه با تعداد کمتری از آشنایان ۱۳ را بگذرانند و بازی هایی مثل (شاه، دزد، وزیر)، بازی مافیا، نقاش نابینا، پانتومیم یا بازی ای که یک نفر چشم‌ هایش را می‌بندد و دیگران را پیدا می‌کند و بسیاری از بازی های دیگر.

>>>بیشتر بخوانید:

انشا عید نوروز و سفره هفت سین

انشا بازی های نوروزی

شاد بودن سهم ماست و موجب سلامتی ما می شود پس لذت یک روز زیبا و مفرح را از خود نگیریم و وجودمان را از دیگران دریغ نکنیم و بگذاریم در کنار یکدیگر و با گرمای وجود هم تلخی سختی روزگار را کمتر احساس کنیم.
از ته دل بخندیم و از استشمام هوای بهار جان خود را تازه کنیم و از با هم بودن لذت ببریم.

سیزده بدر در دل طبیعت

و مگر نه این که بهار نشانه هایی از قیامت است؟ خوب چشمانت را باز کن! ببین که چگونه شاخه های خشک جوانه زده اند؟ چرا سکوت کرده‌ای؟ بگو که لرزه بر اندامت نقش بسته است چرا که در این آیینه خود را می‌بینی.
خداوندی که قدرت لایتناهیست گوشه ای از عظمت خود را در این روزها به نمایش گذاشته که از این طریق قلبمان را به روی مهربانی و صداقت باز کنیم و با چشم بصیرت و دلی پاک به سمت روزهایی بهتر قدم برداریم و ذهن خود را رها کنیم و دستانمان را به سمت آسمان بلند کرده و برای تمام همنوعان خود آرزوی سلامتی ‌کنیم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=410748
  • نویسنده : نرگس قوامی

برچسب ها

ثبت نظر

-