در مورد مردان بیشتر بدانید/شناخت بیشتر مردان

  • کد خبر : 404377
  • 10 فروردین 1400 - 17:40
در مورد مردان بیشتر بدانید/شناخت بیشتر مردان

شاید تا به حال شک کرده اید که آیا مغز زنان با مغز مردان فرق دارد؟ درست فکر می کنید! مغز مردها تخصص یافته است و این به آن معناست که سمت راست مغز آن ها آنچه را می بینند, دریافت می کند در حالی که سمت چپ مغز آنها مهارت هایشان را در کلام, کنترل میکند.

در مورد مردان

چرا مردها بیش تر از زن ها غرق در افکارشان می شوند؟

مردها به دلیل فعالیت های سنتی سمت راست مغزشان برای آن که از سوی فعالیت مغزی به سوی فعالیت قلبی و عاطفی بروند وقت زیادی لازم دارند. بنابراین وقتی شما و شریک زندگی تان در مورد مشکلات مالی یا مساله ای عقلانی صحبت می کنید و می خواهید با او گرم وصمیمی رفتار کنید, ممکن است او حس آن را نداشته باشد. او نمی تواند به سرعت شما تغییر رویه دهد.

در مورد مردان

آشنایی با فرهنگ مردانه

در برقراری ارتباط با شوهرتان به نخستین موضوعی که باید توجه کنید این است که فرهنگ مردان متفاوت از فرهنگ زنان است. برخلاف زنان که همیشه احساسات خود را در میان میگذارند و از رمز و رازهایشان سخن می گویند و ناراحتی ها و دلگیری هایشان را مطرح می سازند, مردها با همتایان خود بسته تر عمل می کنند.

مردها اغلب درباره احساس شان حرف نمی زنند. به جای آن برای اقدامات و اعمال خود ارزش قائل هستند. بنابراین وقتی ما با شوهرمان ارتباط برقرار می کنیم و با التماس از آن ها می خواهیم تا با ما از احساسات شان حرف بزنند احساس می کنند به سرزمین ناشناخته ای وارد شده اند. مکانی که به سرزمین دشمن آنها بیشتر شباهت دارد.

رفتار خردمندانه به این معناست که فرهنگ مردانه او را مسخره نکنیم و به او فشار نیاوریم که حرفی بزند یا کاری کند که او را ناراحت نماید.

هر چه با همسرتان از دلخوری, رنجش و انتقاد کم تر حرف بزنید, صمیمیت میان شما بیشتر می شود و زندگی زناشویی تان محکم تر می گردد.

افکار مردان

مردان و اشتباهات

مردان برای خود فرهنگی دارند و زنان بهتر است مدبرانه این فرهنگ را رعایت نمایند و به آن احترام بگذارند.

مردها از این که مرتکب اشتباه شوند متنفرند.

از این که به آنها بگویید که اشتباه کرده اید متنفرند.

حتی از این که شک ببرند که اشتباه کرده اند متنفرند.

مهم تر از همه: از این که یک زن قبل از آنها به اشتباهشان پی ببرد متنفرند.

مردها بیش تر اوقات نصایح و پیشنهادات شما را سوء تعبیر می کنند و در نتیجه به شما واکنش نشان می دهند یا از شما ایراد می گیرند.

وقتی خانمی خیلی معصومانه به شوهرش در مورد کاری پیشنهاد می کند یا اطلاعاتی که احساس می کند به دردش خواهد خورد و برایش مفید خواهد بود به او می دهد مرد فقط این طوری می شنود:

تو بدی, تو اشتباه میکنی, تو به اندازه کافی خوب نیستی.

بنابراین از به کار بردن گفتاری که باعث سوء تفاهم برای یک مرد شود, خودداری کنید. حالا که می دانید چقدر برای مردان ناگوار است که حس کنند که اشتباه کرده اند، مراقب باشید در حین حرف زدن کارها را بدتر نکنید.

برای مثال اگر شوهر شما در حال رانندگی است و شما می دانید که گم شده اید، نگویید این اتفاق همیشه رخ می دهد, هیچ گاه نمی دانی کجا می روی !تو خیلی گیجی.

بگویید : عزیزم من خیلی عصبی می شوم که همین طوری دور خودمان می چرخیم و فقط زمانی آرام می شوم که بایستیم و از کسی راهنمایی بخواهیم.

سرزنشش نکنید, به او لقبی ندهید و شخصیتش را قضاوت نکنید.

به عنوان یک زن لازم نیست که ناز مرد زندگیتان را بکشید تا مبادا به احساسش لطمه ای وارد شود بلکه با احساس با او برخورد کنید.

مردان و کار

معیار مردان برای رسیدن به کمال در کار و توانائی شان خلاصه می شود. در حالی که خانم ها این معیار را در روابط شان با آن ها می بینند.

اگر یک مرد احساس خوبی نسبت به کار و توانایی هایش نداشته باشد, برایش خیلی مشکل خواهد بود که به روابط خانوادگی اش اهمیت بدهد.

ترس مردها

به طور حتم تفاوت های اخلاقی بسیاری میان زن و مرد وجود دارد. با این حال همه زن ها رک نیستند. به همین صورت همه مردها در بیان محبت و رابطه ی عاطفی خشک و غیر قابل نفوذ نیستند. هر کدام برای ابراز احساسات خود روشی مخصوص به خود دارند.

زن ها برای داشتن عشق, صمیمیت و حمایت از هیچ کوششی دریغ نمی کنند در حالی که مردها هم چنان بر حفظ فاصله عاطفی پافشاری دارند.  زن ها مشتاقانه احساسات خود را به دیگران منتقل می کنند و مایل هستند حمایت عاطفی را از طرف مقابل دریافت کنند, اما مردها تمایلی برای آشکار کردن این مسائل ندارند و هم چنان احساسات خود را انکار می کنند و فاصله ی عاطفی میان خود و دیگران را حفظ می کنند.

باید بدانیم طبیعت یک سری از مردها این چنین است که نه ایثار کنند و نه به طور متقابل محبتی دریافت کنند. در صورتی که افراد برای احساس رضایت کامل عاطفی, می بایست هم آن را به دیگران عرضه کنند و هم در مقابل آن را از دیگران دریافت کنند تا تعادل عاطفی برقرار شود.

موج و صخره

برای درک بیشتر مساله به مثال موج و صخره که نمونه رابطه زن و مرد می باشد توجه کنید:

شاید تاکنون در کنار ساحل قدم زده و متوجه شده اید که موج ها یکی پس از دیگری به صخره برخورد کرده و همواره او را برای حرکت بیشتر یا تغییر شکل تحریک میکنند. موج همواره به صخره می کوبد, ولی او از خود هیچ واکنشی نشان نمی دهد و هم چنان با صلابت و استوار در جای خو دایستاده است. اگر موج سال ها سماجت کند و در تکاپو باشد شاید بتواند در صخره مقداری تغییر یا جا به جایی ایجاد کند.

حال می توان فهمید زن و مرد از نظر عاطفی, به همان متفاوتی موج و صخره می باشند و به یقین می توان مرد خویشتن دار را به صخره تشبیه کرد که حتی در برابر شدیدترین جریانات عاطفی اطراف متزلزل نمی شود و مانند صخره استوار است در حالیکه زن خود را چنان نشان می دهد که خوشایند اطرافیان باشد.

>>>بیشتر بخوانید:

تفاوت‌ زنان و مردان/تفاوت های شخصیتی

 

زبان حقایق

وجود صفت احساسی بودن در زنان و در مقابل خویشتن داری در مردان در معنا بخشیدن به صحبت های آنان تاثیر به سزایی دارد. زبان مردان زبان حقایق است. آنها به دور از احساسات حقیقت را بیان می کنند. مردان هرگز نمی توانند صحبت هایشان را با کمی احساس عاطفی گیراتر نشان دهند. آنها در صحبت کردن از خصوصیات اتومبیل جدید گرفته تا خصوصیات بازیکن مورد علاقه شان در فوتبال, بر روی موضوعاتی تمرکز می کنند که برای شنونده قابل توجه و معین باشد. آن ها به جز در موارد احساسی در صحبت هایشان از ثبات قابل تقدیری برخوردار هستند.

با کمی دقت متوجه می شویم مجله هایی که مخصوص آقایان است فقط شامل اطلاعات می شود. از تجزیه و تحلیل ها و دلایل, مطلبی دیده نمی شود .

بیشتر به امور حرفه ای و ورزش تاکید دارند. داستان های این مجلات ماجراجویانه و هیجان انگیز است و موضوعات غیرداستانی از قبیل: عدم امنیت مردان, مشکلات سلامتی, روابط با همکاران و… به چشم می خورد.

در حالی که در مجلات مربوط به زنان چگونگی مشکلات, همراه با دلایل و نتایج مشاهده می شود و درست این همان موضوعی است که مردان ترجیح می دهند در باره آن چیزی نشنوند.

آنها دوست ندارند مطلبی منفی در مورد خودشان بشنوند. آن ها همواره می خواهند خود را این گونه تصور کنند که همراه با خانم با جذبه ای که او را تحسین می کند, در حال گردش هستند و بهترین چیز ها را خریداری می کنند.

 

گفت و گوی غیرمستقیم

آیا تابه حال از خود پرسیده اید که چرا مردان در برابر ابراز مستقیم احساسات خود مقاومت می کنند؟

به چه دلیل ترجیح می دهند به طور غیر مستقیم اظهار عشق کنند و از گفتن دوستت دارم طفره می روند؟

مردها اغلب به این دلیل احساسات خود را به صورت غیر مستقیم ابراز می کنند تا راهی برای حمایت از خویش داشته باشند. مرد با این عمل , بدون این که احساساتش را بروز دهد, احساس زن را می آزماید تا ببیند کدام یک زودتر از حالت آماده باش خارج می شوند. هم چنین با انجام این کار بدون این که آسیب پذیری خویش را آشکار کند, میزان آسیب پذیری همسرش را می سنجد.

او با خود این گونه تصور می کند که ممکن است در مقابل ابراز احساسات و گفتن “دوستت دارم” با سکوت زن مواجه شوم و این را برای خود شکستی غیر قابل جبران می داند. مردان بیان صریح احساسات را مانند قماری می دانند که احتمال برد و باخت در آن قابل پیش بینی نیست, به همین علت برخی از مردان تمایلی به انجام آن ندارند.

از طرفی دیگر او با بیان غیر مستقیم , خود را صاحب اختیار باقی می گذارد و اگر در مقابل پاسخی را که انتظار دارد نشنود, در مقابل همسر خویش چیزی را از دست نداده است.

میگوئل دوآنامونو

“جای تاسف است که کسی ما را دوست نداشته باشد, ولی تاسف بارتر از آن این است که قادر نباشیم دوست بداریم.”

                                                                                                                           

مساله دوستت دارم

مشکل دیگر مردان در زندگی مشترک, عدم توانایی بازگوکردن جمله ای است که به زبان آوردن آن می تواند سحر و جادویی باشد برای زنان, که کمبودش غیرقابل تحمل است .آن جمله این است: “دوستت دارم”

اکثر زنان صمیمی بودن را فقط در توانایی گفتن دوستت دارم می دانند و در مقابل اغلب مردان, این گونه تصور می کنند که در راه ثبات عشق خود به گفتن دوستت دارم نیازی ندارند. مرد احساس می کند عشق خود را از صدها راه ابراز کرده است (از راه ایما و اشارات روزانه, در اظهار نظرهای عادی که با تاکید خاصی گفته می شود) و این می تواند کافی باشد. مردان خویشتن دار، احساسات را مهم تر از یک عبارت ساده می دانند. از همین رو هنگام رو به رو شدن با درخواست “دوستت دارم” طفره می روند.

زنان بیان نکردن این جمله را کم بودن علاقه شوهرشان نسبت به خود فرض میکنند و ناخودآگاه زندگی را بدون دلگرمی و پشتوانه عاطفی ادامه می دهند که این معضل می تواند زندگی سرد و عاری از صمیمیت را به ارمغان آورد.

در مورد مردان

نقش موثر زنان در صمیمیت مردان

به طور کلی زنان در جریان موفقیت هایی که در زندگی نصیب مردان می شود جایگاه ویژه ای دارند ولی بسیاری از آنان خود از این حقیقت آگاه نیستند. در زندگی نمی توان مرد موفقی یافت که از یاری زنی فهیم و کاردان بی نیاز باشد.

عکس این موضوع نیز صادق است. ریشه بسیاری از ناکامی ها و شکست های آقایان در سوءتفاهم ها و اختلاف هایی است که با همسرانشان پیدا می کنند!

بسیاری از نویسندگان زن جهان پس از ناکامی ها و ناملایمات در زندگی زناشویی خود و دیگران, به تجربیات ارزنده ای دست یافته اند.

در این زمینه می توان به زنانی چون:

مارابل مورگان, الن کریدمن, باربارا دی آنجلیس, دورتی کارنگی, لورا دویلو و … اشاره کرد.

از دیدگاه این نویسندگان، زنان دارای شخصیتی استثنایی و بسیار نیرومندند که اغلب بر آنان پوشیده است. اگر زنان بتوانند نیروهای شگفت انگیزی را که خداوند به آن ها ارزانی داشته است کشف کنند و از آن به طور اصولی و صحیح استفاده کنند قادر خواهند بود هر نوع مشکلی را از میان بردارند و محیط سرد و بی روح خانه را به کانون گرم و پر هیجانی تبدیل کنند.

آن ها همگی بر یک نکته اتفاق نظر دارند و آن شناخت هر چه بیشتر زنان از خود و درک عمیق آنان از ژرف ترین نیازهای همسرانشان است.

آنها معتقدند که زنان در اداره زندگی, نقش محوری دارند که باید بتوانند حد و مرز دقیق خود را با شوهرشان تشخیص دهند و بر همین اساس ابتکار عمل را در دست گیرند.

از دیدگاه آنها یک زن موفق, از یک طرف اختیار اداره ی امور و مدیریت خانواده را به دست مرد می دهد و از سوی دیگر, کنترل روح و جسم شوهرش را خود به دست می گیرد و از همه ی جلوه های ویژه موجود برای آرامش او استفاده می کند. شما می توانید از رهنمود های این زنان در جهت هماهنگ تر کردن زندگی خود بهره ببرید.

به امید همان روزی که ریشه زخم دار کانونی به نام خانواده رو به بهبود گذارد.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=404377
  • نویسنده : ثمین شعفی
  • منبع : کتاب معجزه صمیمیت

برچسب ها

ثبت نظر

-