برای نخستین‌بار در تاریخ؛ اعلام «وضعیت فاجعه» در سراسر آمریکا/ مصیبت عظیم در نیویورک/ کرونا وارد زندان‌های آمریکا شد

  • کد خبر : 40423
  • 25 فروردین 1399 - 16:10
برای نخستین‌بار در تاریخ؛ اعلام «وضعیت فاجعه» در سراسر آمریکا/ مصیبت عظیم در نیویورک/ کرونا وارد زندان‌های آمریکا شد

به گزارش نیوز به نقل از فارس؛ رسانه‌های آمریکا می‌گویند با موافقت «دونالد ترامپ» برای اعلام «وضعیت فاجعه عظیم» در ایالت «وایومینگ» به دلیل بحران ناشی از شیوع بیماری «کووید-۱۹» تمامی ۵۰ ایالت این کشور برای نخستین بار در تاریخ در این وضعیت بحرانی قرار گرفته‌اند.

پایگاه هیل نوشته دونالد ترامپ ظرف ۲۲ روز گذشته در تمامی ۵۰ ایالت آمریکا وضعیت اضطراری اعلام کرده است. اعلام وضعیت فاجعه در آخرین ایالت در همان روزی اتفاق افتاد که آمریکا در آمار جان‌باختگان بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ از ایتالیا پیشی گرفته و در صدر جدول جای گرفت. 

«وضعیت فاجعه عظیم» با اعلام وضعیت اضطرای تفاوت دارد. هنگامی که توان پاسخگویی به یک بحران از مجموعه توانمندی‌های دولت‌های ایالتی و محلی فراتر باشد، رئیس‌جمهور می‌تواند در آن منطقه این وضعیت را اعلام کند.

البته، درخواست اعلام این وضعیت توسط فرماندار ایالت‌ها برای رئیس‌جمهور فرستاده می‌شود و باید به تأیید او برسد. 

با اعلام وضعیت فاجعه، ایالت‌ها از حق دسترسی به برنامه‌هایی که «سازمان فدرال  مدیریت امور اضطراری» در نظر گرفته برخوردار شوند.  

ترامپ نخستین بار در روز ۲۰ مارس درخواست فرماندار نیویورک برای اعلام وضعیت فاجعه را پذیرفت. دو روز بعد، او اعلام این وضعیت در واشنگتن و کالیفرنیا را قبول کرد.

ترامپ در توئیتی روز یکشنبه ضمن تأیید اعلام وضعیت فاجعه در تمامی ۵۰ ایالت آمریکا مدعی شد که آمریکا در جنگ «با این دشمن نامرئی» پیروز خواهد شد.

از ابتلای زندانیان آمریکایی تا وضع فاجعه‌بار نیویورک

رسانه‌های آمریکایی با اشاره به ادامه جولان شیوع ویروس کرونا در این کشور، از وضعیت فاجعه‌بار نیویورک و ابتلای تعداد بیشتری از زندانیان این کشور به این ویروس خبر می‌دهند.

با افزایش شمار مبتلایان ویروس کرونا در آمریکا به ۵۶۰۴۳۳ نفر و تعداد جان باختگان به ۲۲۱۱۵ تن، رسانه‌های این کشور درباره وضعیت زندان‌ها و همچنین اوضاع بحرانی نیویورک هشدار داده‌اند.

طبق آخرین گزارش‌ها، با افزایش حداقل ۵۶۹۵ نفری ابتلا به ویروس کرونا در شهر نیویورک طی روز یکشنبه (دیروز)، تعداد مبتلایان در این شهر بحران زده به بیش از ۱۰۴۰۰۰ تن و تعداد تلفات به حداقل ۶۱۸۲ نفر افزایش یافت.

در ایالت نیویورک که بدترین وضعیت شیوع این بیماری در آمریکا را دارد، تاکنون بیش از ۱۸۹۰۰۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و صدها نفر هم روزانه جانشان را از دست می‌دهند.

از سوی دیگر خبرها حاکی از آن است که هزاران نفر از پرسنل اداره پلیس نیویورک هم به کرونا مبتلا شده‌اند.

اداره پلیس نیویورک روز یکشنبه اعلام کرد، حداقل ۶۵۲۲ مامور یونیفرم پوش پلیس نیویورک بیمار و تست کرونای ۲۳۴۴ نفر از آنها مثبت شده است. بنا بر اعلام این اداره، ۴۸۹ نفر از پرسنل غیرنظامی پلیس نیویورک هم به کرونا مبتلا شده‌اند.

«اندرو کومو» فرماندار نیویورک با اشاره به وضعیت جاری شیوع کرونا اعلام کرد، به رغم خواست او و دیگر مقام‌های ایالتی برای برداشتن محدودیتها و بازگشایی مجدد نیویورک، آنها درباره تبعات این اقدام و خیز بیشتر کرونا نگران هستند.

وضعیت فاجعه بار نیویورک در حالی خبرساز شده که در دیگر مناطق آمریکا هم بحران کرونا رو به گسترش است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=40423

ثبت نظر

-