تعطیلی یا ادامه لیگ آزادگان؛ مسئله این است

  • کد خبر : 40372
  • 25 فروردین 1399 - 15:26
تعطیلی یا ادامه لیگ آزادگان؛ مسئله این است

به گزارش نیوز، قرار است ظرف چند روز آینده در مورد ادامه این رقابت‌ها تصمیم‌گیری شود، با این حال تیم‌های لیگ دسته اولی موضع متفاوتی نسبت به این اتفاق دارند. اکثر تیم‌های بالای جدولی مصمم به ادامه بازی‌ها هستند، اما پایین جدولی‌ها با توجه به اینکه خطر سقوط را احساس می‌کنند، بدشان نمی‌آید بازی‌ها متوقف شده و فصل آینده هم در لیگ دسته اول باشند. در ادامه مروری داریم بر اظهارات برخی از تیم‌ها در مورد این موضوع:

مس رفسنجان: مس را قهرمان لیگ معرفی کنید
مجید زیندینی، مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان در این رابطه گفته اگر قرار است مسابقات لیگ به کلی لغو شود، عادلانه‌ترین حالت این است که تیم مس رفسنجان به عنوان قهرمان لیگ دسته اول و یکی از صعودکنندگان به لیگ برتر معرفی شود. او گفت: تیم ما با ۸ امتیاز اختلاف و با تفاضل گل ۱۵+ در صدر جدول قرار دارد و تا به اینجای فصل هزینه‌های زیادی کرده است. اگر لیگ دسته اول به نتیجه نرسد، بسیاری از اسپانسر‌ها برای فصل بعدی سرمایه‌گذاری نخواهند کرد.

مس کرمان: تیم‌ها هزینه کرده‌اند، تکلیف را مشخص کنید
محمود محمودی‌نیا، مدیرعامل باشگاه مس کرمان، در همین رابطه گفته بیش از ۷۵ درصد بازی‌ها انجام شده است و فدراسیون باید تصمیم خودش را بگیرد. اگر بنا بر ادامه این وضعیت است، باید مس رفسنجان و مس کرمان به عنوان صعودکنندگان به لیگ برتر معرفی شوند و بر همین اساس لیگ برتر ۱۸ تیمه شود.

آلومینیوم اراک: مطیع سازمان لیگ هستیم
رضا فرهمند سرپرست آلومینیوم اراک درخصوص ادامه بازی‌ها تأکید کرد: خوشبختانه در سازمان لیگ با وجود افراد باتجربه‌ای که سال‌هاست مشغول به انجام چیدمان برنامه مسابقات هستند، مثل شخص آقای محمود زاده و دیگر دوستان مثل آقای سهیل مهدی که ریاست کمیته مسابقات سازمان لیگ را بر عهده دارند، ما خیال‌مان راحت است، آن‌ها بهترین شرایط را در نظر می‌گیرند و تمام جوانب امر را برای ادامه مسابقات رعایت خواهند کرد. من معتقدم همان‌طور که در این چند سال اخیر بازی‌های لیگ یک به شکل منظمی برگزار شده و معمولاً برنامه بازی‌ها را از قبل در اختیار داشتیم، مطمئناً این بار هم سازمان لیگ فدراسیون فوتبال با در نظر گرفتن تمام مسائل و هم‌اندیشی با باشگاه‌ها و رعایت ضوابط بهداشتی و در اولویت قرار دادن سلامت تماشاگران، بازیکنان و مربیان بهترین تصمیم ممکن را خواهند گرفت و ما با اطمینان کامل به سازمان لیگ اعلام می‌داریم که مطیع سازمان لیگ هستیم.»

خوشه طلایی ساوه: بازی‌ها را عقب بیندازند، اما لغو نکنند
حسین پرویزی، مدیرعامل باشگاه خوشه طلایی ساوه، با بیان اینکه هر تیمی امتیاز بیشتری دارد الزاماً قهرمان نیست، گفت: هنوز بازی‌های زیادی مانده و تیم ما شرایط صعود را دارد. تیم‌ها با تلاش زیاد به جایگاه فعلی خود رسیده‌اند و لغو مسابقات تصمیم درستی نیست. حتی مس رفسنجان که در صدر جدول قرار دارد، امکان دارد امتیاز‌های زیادی از دست بدهد چراکه با رقیب‌های مستقیم خود بازی دارند. البته که ستاد مبارزه با کرونا هر تصمیمی بگیرد ما تبعیت می‌کنیم. اگر بازی‌ها را عقب بیندازند، با برنامه‌ریزی مناسب امکان برگزاری فراهم می‌شود.

نود ارومیه: تصمیم بر‌عهده تیم‌هاست
وحید بیاتلو، سرمربی تیم نود ارومیه درباره این مهم گفته است: برای برگزاری یا لغو ادامه مسابقات، تیم‌ها هستند که باید تصمیم بگیرند، چون آن‌ها هستند که با حضور حداقل ۴۰ نفر در تمرینات بیشتر در خطر ابتلا هستند. همین الان وقتی تمرینات شروع شود، هر تیم ۲۰ عضو غیربومی دارد که هرکدام از یک شهر می‌آیند و اگر یک نفر ناقل باشد، ببینید چه فاجعه‌ای می‌تواند رخ بدهد.

بادران تهران: مطیع دستور فیفا هستیم
فریدون قربانیان، مدیرعامل باشگاه بادران تهران هم گفت: لیگ را سه دسته کنیم و تیم‌های بالای جدول و پایین جدول به صورت دو حذفی بازی کنند و قهرمان و سقوط‌کننده مشخص شود و بدون تماشاگر بازی‌ها تمام شود. می‌توانند در دو گروه ۹ تیمی بازی‌ها را برگزار کنند تا تکلیف صعود‌کننده و سقوط‌کننده مشخص شود. اگر بدون برگزاری مسابقات بخواهند با تصمیمی شتاب‌زده قهرمان را مشخص کنند، این واقعاً یک حق‌خوری است. اگر دستوری از سوی فیفا صادر شود ما مطیع آن هستیم. اگر از سوی فدراسیون فوتبال بخواهند تصمیم بگیرند و این تصمیم سلیقه‌ای از سوی دوستان باشد، فدراسیونی که هنوز روی هواست، ما از آن پیروی نمی‌کنیم و به هر کجا باشد شکایت می‌کنیم.

فجرسپاسی شیراز: برگزاری مسابقات بهترین راه حل است
داود مهابادی، سرمربی فجرسپاسی در پاسخ به این سؤال که آیا موافق برگزاری لیگ است یا لیگ یک باید لغو شود؟ گفت: به نظرم بستگی دارد به اینکه مسئولان وزارت بهداشت برای عدم واگیر شدن بیماری در ورزش این تأیید را بدهند که مشکلی وجود ندارد. برگزاری مسابقات بهترین راه حل است و امیدوارم حق به حق‌دار برسد و حقی از تیمی ضایع نشود و فوتبال روال خود را داشته باشد. فدراسیون هم تمام تلاشش را می‌کند تا لیگ برگزار شود و آن‌ها هم براساس متد جهانی تصمیم می‌گیرند و فکر کنم ظرف دو هفته آینده همه چیز مشخص شود.

سرخپوشان پاکدشت: آماده ادامه بازی‌ها هستیم
رضا عنایتی سرمربی سرخپوشان پاکدشت گفت: تمرینات سرخپوشانی‌ها در یک ماه گذشته و پیرو برنامه تمرینی اعلامی کادر فنی بدون وقفه و کماکان در حال برگزاری است و آماده ادامه بازی‌ها هستیم.

رایکا بابل: نه انتظار قهرمانی داریم و نه سقوط
اکبر پرهیزکار، مدیرعامل باشگاه رایکا بابل، با بیان اینکه بازی‌های زیادی مانده و نمی‌توان قهرمان را مشخص کرد گفت: ما انتظار قهرمانی نداریم، اما از طرف دیگر علاقه‌مند به سقوط به لیگ دسته دو نیز نیستیم. البته که تیم‌های بالای جدولی حق دارند انتظاراتی از فدراسیون داشته باشند چراکه آن‌ها بیشتر هزینه کرده‌اند و در شرایط خوبی هستند، اما در کل ما مطیع تصمیمات فدراسیون هستیم.

سپیدرود رشت: تعطیلی کلی لیگ بهتر است
افشین ناظمی، مدیرعامل باشگاه سپیدرود رشت، در این رابطه گفته است: با شرایط فعلی که نمی‌دانیم چقدر زمان نیاز داریم تا این ویروس از بین برود، اما تعطیلی کلی لیگ بهتر است. باید سرنوشت لیگ مشخص شود. ما در جدول شرایط بدی نداریم و اگر یک امتیاز از بازی عقب افتاده‌مان بگیریم، می‌توانیم از ته جدول جدا شویم و این‌طور نیست که به خاطر قعر جدول بودن خواستار تعطیلی لیگ باشیم. اگر قرار باشد لیگ با تأخیر شروع شود، برای لیگ آینده به مشکل برخورد می‌کنیم. امیدوارم مسئولان تصمیمات درستی بگیرند، چون ما نمی‌توانیم در استان گیلان تمرین کنیم و زمان زیادی را برای آماده‌سازی نیاز داریم.

ملوان: باید تصمیم درستی بگیرند
محمد احمدزاده، سرمربی ملوان بندرانزلی درباره ادامه یا لغو مسابقات لیگ دسته اول فوتبال تصریح کرد: شرایط لیگ یک با لیگ برتر متفاوت است و باید تصمیمی درست و حسابی برای آن گرفته شود تا تیمی ضرر نکند. اتفاقات اخیر تا به حال سابقه نداشته و تصمیم آتی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال می‌تواند جالب باشد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=40372

ثبت نظر

-