روحانی:تمام تلاش ما پایان دولت بدون تحریم و کرونا است

  • کد خبر : 402401
  • 09 فروردین 1400 - 10:58
روحانی:تمام تلاش ما پایان دولت بدون تحریم و کرونا است

رئیس جمهور گفت: همه تلاش ما این است که کاری کنیم پایان این دولت مهار قابل قبول کرونا و اگر بگذارند رفع بخشی از تحریم‌ها باشد. مبنای ما در هر دو مساله باید عقلانیت و منافع ملی باشد. ترامپ رفته، ولی آثار شوم آن اَبله هنوز باقی است.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن اشاره به موضوعات مطرحه در این ستاد، گفت: سال ۹۹ را با سختی و با فراز و نشیب فراوان درحالی که تحریم ادامه داشت و از طرفی کرونا بود، گذراندیم.

پیک کرونا پایان یافته

رئیس جمهور گفت: به نظر من پیک کرونا پایان یافته است. مقابله با این بیماری از ۱۴ ماه تا الان سهل‌تر و آسان‌تر شده است. من امیدم این است که تا پایان این دولت بطور کامل این بیماری مهار شود و تا آخر سال ۱۴۰۰ همه مردم واکسینه شوند. امید است واکسن خودمان را حتی بتوانیم در پایان سال صادر کنیم.

رئیس جمهور وکرونا

وی ادامه داد: الحمد لله ملت و کشور ما در مقایسه با جهان شرایط مناسبی دارد و مردم سنگ تمام گذاشتند و مسئولین هم کم نگذاشتند و همه به میدان آمدند و کمک کردند.

واکسیناسیون کرونا و سوالات رایجی که ممکن است، داشته باشید!

کاهش سفر‌های نوروزی

رئیس جمهور با اشاره به کاهش سفر‌های نوروزی به دلیل وجود کرونا، گفت: آمار سفر قشم را روز پنجشنبه شنیدم باید سر تعظیم در مقابل مردم فرود آورد که خودشان به این مناطق نرفتند. البته در ایام عید خود به خود رعایت پروتکل‌ها ضعیف شد.

وی تاکید کرد: همه تلاش ما این است که کاری کنیم پایان این دولت مهار قابل قبول کرونا و اگر بگذارند رفع بخشی از تحریم‌ها باشد. مبنای ما در هر دو مساله باید عقلانیت و منافع ملی باشد. این بیماری سلامت و جان مردم را به خطر انداخته است.

بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها

رئیس جمهور افزود: همه می‌خواهیم نه پایان مهر که زودتر دولت بعد مدارس و دانشگاه‌ها را باز کند. ما آماده‌ایم اگر بگذارند قدم‌ها را برداریم تا بخشی و یا شاید همه تحریم‌ها را برداریم. تمام تلاش ما پایان دولت بدون تحریم و کرونا است.

روحانی بیان داشت: الان ترامپ رفته، ولی آثار شوم آن اَبله هنوز باقی است. امروز هم مصوب کردیم بخش خصوصی هم بتواند با ارز نیمایی واکسن را با نظارت وزارت بهداشت وارد کند.

وی با تاکید بر اهمیت و اثر واکسن کرونا، گفت: ۷۹۰ هزار دوز واکسن وارد شده و واکسن بیشتری هم وارد خواهد شد و ان شا الله انتهای بهار واکسن‌های خودمان می‌رسید. این ویروس ترکتازی کرد و به هیچ جیز و هیچکس رحم نکرد.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=402401

برچسب ها

ثبت نظر

-