پیش بینی بورس درسال ۱۴۰۰

  • کد خبر : 401388
  • 04 فروردین 1400 - 10:14
پیش بینی بورس درسال ۱۴۰۰

یک تحلیل گر بازار با پیش بینی روند بورس در سال ۱۴۰۰بازار سهام را بهترین گزینه برای سودگیری در سال آینده معرفی کرد به شرط آنکه افراد مجهز به سه ابزار باشند.

بورس درسال ۱۴۰۰

دکتر مرتضی ایمانی راد پیش‌بینی کرد که در سال ۱۴۰۰ بازار سهام ایران با رکود نسبی مواجه باشد و بورس با سفته‌بازی درگیر نباشد.

او با منتفی بودن تکرار جهش های بورس همانند سال قبل درباره مسیر بازار سهام در سال جاری گفت: بازار، سال ۱۴۰۰را از یک میلیون و۱۵۰هزار واحد شروع کند، در انتهای سال بالاتر از این یک میلیون و ۱۵۰هزار خواهد بود ولی نکته‌ای که وجود دارد روی یک کانال وسیع‌تر نسبت به کانال چهار ماه گذشته حرکت خواهد کرد، این کانال خیلی وسیع‌تر است و در نتیجه نوسانش بیشتر خواهد بود ولی روند این کانال صعودی است.

    او با اشاره به اینکه طبیعی است که وقتی روند تورم و نرخ دلار کاهشی نباشد. شاخص سهام نمی‌تواند نزولی باشد گفت: مگر اینکه اتفاق سیاسی بیفتد که ریسک سیستماتیک را در بازار بالا ببرد. اگر این طور نگاه کنیم، به کسانی که می‌خواهند وارد بازار سهام شوند و اول فروردین پول بگذارند و آخر اسفند سال ۱۴۰۰پولشان را بردارند، می‌گویم احتیاط کنند. .

    بورس در سال1400

    >>>بیشتر بخوانید:

    مقایسه وضعیت بورس و بازارهای موازی در آینده

    او درباره نحوه سودگیری در بورس اظهار کرد:سود گیری در بورس نیازمند درک سه مساله است؛ ۱- بررسی‌های تکنیکال در بازار، ۲- بررسی‌های فاندامنتال در بازار و ۳- شناخت جو حاکم بر بازار سهام که اصطلاحا به آن market sentiment (تمایلات بازار) می‌گویند.

    به گفته این تحلیل گر بازارها کسی که این سه مساله را بداند بازار سهام در سال آینده برایش بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری  است. ولی با دانستن این سه نکته، دیگر سرمایه‌گذاری نمی‌کند بلکه معامله‌گری می‌کند؛ بنابراین معامله‌گری در بورس تهران یکی از فعالیت‌های بسیار پرسود خواهد بود.

    ایمانی راد با تاکید بر اینکه بورس ایران برخلاف سال ۱۳۹۹قابلیت پیش‌بینی بالایی دارد گفت: به نظرم اقتصاد ایران هم قابلیت پیش‌بینی‌پذیری‌اش بالاست. بنابراین وقتی قابلیت پیش‌بینی‌پذیری‌اش بالاست، کسانی که مهارت تجربی در این بازار دارند می‌توانند سودهای قابل‌توجهی از این قابلیت به دست بیاورند.

    لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=401388

    برچسب ها

    ثبت نظر

    -