10 ترفند برای این که استاد آشپزی شوید!

  • کد خبر : 401017
  • 28 اسفند 1399 - 9:18
10 ترفند برای این که استاد آشپزی شوید!

ترفند هایی که باعث می شود شما یک آشپز حرفه ای شوید.شاید شما هم از آن دسته افراد هستید که عاشق غذا و آشپزی هستید، آشپزی یک هنر است هنری که تمام بانوان سرزمینم هر روزه با آن سر و کار دارند و سعی می‌کنند روز به روز بهتر و حرفه ای تر شوند.
شما نیز می توانید با هر فضایی که دارید و با کمترین امکانات شگفتی بیافرینید البته اگر راهش را بدانید. ما در این مقاله به شما می گوییم که با ترفندهایی می توانید بهترین آشپز دنیا باشید و لذت بخش ترین آشپزی ها را تجربه کنید!

ترفند آشپزی

ترفند آشپزی

۱)

اگر خواستید ماهی، گوشت و امثال این ها را خرد کنید حتما از تخته چوبی در آشپزخانه استفاده کنید گرچه تخته های دیگر مثل پلاستیک و شیشه نیز وجود دارد اما بهتر است بدانید که چوب خاصیت ضد میکروبی دارد و سالم ‌ترین جنس است این جنس مقاوم و مفید هیچ فضایی را برای رشد باکتری ها فراهم نمی کند.


۲)

پیش آمده که هنگام آشپزی بوی غذا به شدت در خانه می پیچد به گونه‌ای که باعث ناراحتی افراد خانواده می شود در این صورت شما از دود اسفند یا دود خاکشیر می توانید استفاده کنید و دود اسفند محیط را ضدعفونی نیز می‌کند.


ترفند آشپزی

۳)

ترفندی جالب را برای درست کردن گوجه های گیلاسی به کار ببرید اگر خواستید گوجه ها را تمیز کنید یک بشقاب بگذارید و آنها را داخل آن بریزید و بعد پشت یک بشقاب دیگر را روی گوجه ها قرار داده و با دست آن را نگاه دارید بعد از کنار با یک چاقوی تیز آن ها را برش دهید. وقتی شما این گونه گوجه‌ها را خرد می کنید دیگر گوجه‌ها له نشده و شکل اولیه خود را حفظ می‌کند.


۴)

گاهی از نمک پاش نمک نمی ریزد اگر چند عدد برنج خشک داخل نمک ‌های نمک پاش قرار دهید به راحتی می ریزد.

>>>بیشتر بخوانید:

۲۰ ترفند برای اینکه استاد تمام خیاطی شوید!


۵)

یک مورد جالب؛ بعضی از خانم ها وقتی می خواهند رب بگیرند سفیدی روی آب رپ را دور می ریزند تا رب قرمز بهتری به دست آورند در صورتی که این کار اشتباه است و همان سفیدی باعث خوش رنگ تر شدن و قرمزی رب می شود و باعث می شود که رب شما فاسد نشود. شما برای آن که ربی قرمز به دست آورید باید در ظرفی استیل آب رب را بجوشانید.


۶)

دقت کرده اید وقتی حبوبات را در ظروف آلومینیومی می جوشانید ظروف سیاه و کدر می شوند، برای جلوگیری از این کار باید چند قطره آبلیمو یا سرکه اضافه کنید تا هم ظرف شما سیاه نشود و هم حبوبات خوش طعم تر شوند.


۷)

ترفند آشپزی: برای جوش آمدن آب قابلمه کمی نمک اضافه کنید.


 آشپزان

۸)

یک ترفند آشپزی این است که، اگر می‌خواهید پنیر شما بهتر برش بخورد از یک چاقوی کند استفاده کنید و یا یک نخ محکم را دو طرفش را بگیرید و با دو دست از بالا به طرف پایین پنیر ها را برش دهید.


کلاه آشپزی

۹)

اگر عسل شما سفت شده و شکرک زده می توانید عسل را در یک ظرف دربسته بریزید و ظرفی دیگر برداشته و ظرف عسل تان را داخل آن ظرف بگذارید و کمی آب به داخل ظرف بریزید و روی شعله قرار دهید. اگر ظرف عسل امکان وارونه شدن داشت یک جسم سنگین بالای آن قرار دهید مطمئن باشید عسل ها به حالت اول برمی گردد و دیگر تا پایان مصرف شکر نمی زند.


۱۰)

برای از هم پاشیده شدن کوفته در آب کمی آرد و تخم مرغ به آن اضافه کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=401017
  • نویسنده : نرگس قوامی

برچسب ها

ثبت نظر

-