تیلور سوئیفت! یکی از خوانندگان محبوب عرصه موسیقی پاپ

  • کد خبر : 400876
  • 27 اسفند 1399 - 17:46
تیلور سوئیفت! یکی از خوانندگان محبوب عرصه موسیقی پاپ

تیلور سوئیفت ، خواننده و ترانه سرا ، برنده جایزه گرمی (Grammy) ، در سال 2006 در دنیای موسیقی غوغا به پا کرد و به یکی از برترین و محبوب ترین زنان عرصه موسیقی تبدیل شد.

نوازنده تیلور سوئیفت از 16 سالگی به عنوان خواننده ژانر موسیقی کانتری (بومی) شهرت یافت. اولین موفقیت های او مانند ” Love Story” و ” You Belong With Me”  مورد توجه طرفداران موسیقی پاپ قرار گرفت و به موفقیت های او در آلبوم  Fearlessکه برنده جایزه گرمی (2008) شد افزود.

تیلور سوئیفت با تک آهنگ های  Shake it off و Blank space همچنان به مقام های بالاتر جدول صعود کرد. و به عنوان بهترین آلبوم سال برنده جایزه گرمی شد. او با آلبوم های بعدی خود نیز از جمله Reputation و Lover به موفقیبت های بسیاری دست یافت.

دوران کودکی تیلور

تیلور آلیسون سوئیفت در 13 دسامبر 1989 در ریدینگ پنسیلوانیا به دنیا آمد. سوئیفت سالهای ابتدایی زندگی خود را در مزرعه ای در نزدیکی وایومیسینگ ( Wyomissing گذراند. مادربزرگ او یک خواننده حرفه ای اپرا بود و سوئیفت خیلی زود راه او را در موسیقی  ادامه داد. در 10 سالگی ، سوئیفت در مراسم های مختلف محلی از جمله نمایشگاه ها و مسابقات آواز می خواند. او در 11 سالگی در یک بازی بسکتبال فیلادلفیا   “The Star-Spangled Banner” را خواند و از 12 سالگی شروع به نوشتن آهنگ های خود و یادگیری گیتار کرد.

>>>بیشتر بخوانید:

جاستین سان بنیانگذار ارز دیجیتالی ترون

تیلور سوئیفت برای ادامه کار موسیقی خود ، اغلب از نشویل ، تنسی ، پایتخت موسیقی کانتری بازدید می کرد. در آنجا او با همکارای برخی افراد دیگر آهنگ نوشت و سعی کرد یک قرارداد ببندد.

اولین تک آهنگش:

سوئیفت و خانواده اش با توجه به فداکاری و اشتیاق او ، در تلاش برای پیشرفت حرفه ای سوئیفت به هندرسونویل در نزدیکی تنسی نقل مکان کردند. یک اجرای عالی در کافه Bluebird در نشویل به تیلور کمک کرد تا با اسکات بورچتا قرارداد ببندد. او اولین تک آهنگ خود ، “Tim McGraw” را در سال 2006 منتشر کرد.

تیلور سوئیفت

این آهنگ در میان 10 رتبه برتر جدول کشوری قرار گرفت. این آلبوم همچنین در اکتبر همان سال در اولین آلبوم خود با همان عنوان منتشر شد که با فروش بیش از 5 میلیون نسخه ادامه یافت. به دنبال آن تک اهنگ هایی از جمله “Our song” را منتشر کرد که در رتبه اول قرار گرفت. اهنگ های “Picture to burn” و “Should’ve said no” نیزسر و صدای زیادی به پا کرد.

سوئیفت همچنین از طرف منتقدین بسیار تحسین و تمجید شد. وی جایزه Horizon را از انجمن موسیقی کشور و آکادمی موسیقی کشور و همچنین جایزه بهترین خواننده زن را در سال 2007 دریافت کرد.

آلبوم Fearless

در سال 2008 ، تیلور سوئیفت نامزد دریافت جایزه گرمی در گروه بهترین هنرمندان نوپا شد و افتخارات دیگری از جمله جایزه  بهترین خواننده زن سال را از آن خود کرد. تقریباً در همین زمان ، سوئیفت آلبوم بعدی خود را با نام Fearless منتشر کرد که در رتبه های برتر موسیقی کانتری و پاپ قرار گرفت و به مدت 11 هفته در لیست ماند. تا پایان سال ، اهنگ های سوئیفت به پرفروش ترین های کشور در سال 2008 تبدیل شد.

تیلور سوئیفت

 ‘Speak Now’ و  ‘Red’

سوئیفت خیلی زود به زنی معروف و معروف تر تبدیل شد. بلیط های کنسرت وی در کمتر از دو دقیقه به فروش رفت و او دومین حضور خود را در نمایش کمدی Saturday Night Live انجام داد ، این بار هم به عنوان مجری و هم به عنوان مهمان موسیقی دان. علاوه بر این ، در سال 2010 او به جوانترین هنرمندی تبدیل شد که برنده جایزه گرمی برای آلبوم سالFearless  شد.

در آن سال سوئیفت آلبوم جدیدی به نام Speak Now منتشر کرد که شامل آهنگ های محبوب Mean” “،  “Ours” و “Sparks Fly”  بود. این آلبوم ها موفقیت های زیادی را برای او به ارمغان آورد و در مفام اول جدول بیلبورد قرار گرفت و در هفته اول بیش از 1 میلیون نسخه فروش داشت. او کارش را با آلبوم  Red (2012) ادامه داد ، که شامل تک آهنگ “We Are Never Ever Getting Back With together”  که در اولین هفته فروش آن از 1 میلیون بالاتر رفت.

جزو پردرآمدترین افراد مشهور

سوئیفت در سال  2012 در مجله فوربس در رده پردرآمدترین افراد مشهور زیر 30 سال  قرار گرفت و جاستین بیبر ، ریحانا و لیدی گاگا را با درآمد 57 میلیون دلار شکست داد. سال بعد ، تیلور برای تاسیس یک مرکز آموزشی در نشویل ، بخشی از ثروت خود را به عنوان کمک اهدا کرد. این مرکز با سه کلاس ، یک آزمایشگاه و یک فضای اختصاص داده شده به عنوان نمایشگاه برای کودکان افتتاح شد.

در یکی از مصاحبه ها او گفت :

” آموزش موسیقی واقعاً قسمت مهمی از زندگی من بوده است. وقتی شروع به نوشتن آهنگهای خودم و نواختن گیتار کردم زندگی ام به یک باره کاملاً تغییر کرد و همه این ها لزوماً  در مدرسه به شما آموزش داده نمی شود زیرا زمان کافی برای این کار وجود ندارد.

” در سال 2013 ، بر اساس وب سایت سی ام ای، سوئیفت همچنین به خاطر دستاوردهای خود به عنوان یک خواننده موسیقی کانتری و “تأثیر مثبت” خود بر این ژانر موسیقی ،  بهترین جایزه این وب سایت را دریافت کرد.

تیلور سوئیفت و کیتی پری

دشمنی با کیتی پری

سوئیفت و کیتی پری ، که هر دو با جان مایر قرار عاشقانه داشتند ، به دوستی خود  پایان دادند. درگیری او با پری ، باعث انتشار موسیقی “Bad blood” بود. تیلور در یکی از مصاحبه هاس با رولینگ ایستون در سال 2014 گفت:”

من هیچ وقت مطمئن نبودم که او دوست من بود یا دشمنم!. او در مراسم های اهدای جوایز به سمت من می آمد و چیزی می گفت و می رفت، و من فکر می کردم ، ” ما واقعا دوست هستیم ، در حالیکه او بدترین توهین های زندگی ام را به من کرده است؟”

سپس ، طبق گفته سوئیفت ، پری خط قرمز را رد کرد. ” او کاری بسیار وحشتناک انجام داد ،” و من در تعجب بودم ، “اوه ، ما قطعا دشمنان هم هستیم.” و این فقط به خاطر یک پسر نبود!  به تجارت مربوط بود. کیتی سعی کرد صحنه را در بهترین کنسرت من به هم بریزد.

او سعی کرد گروهی را ترغیب کند تا علیه من شورش کنند. و من به هیچ وجه آدم دعوایی نیستم –شاید نتوانید حتی تصور کنید کخ چقدر از درگیری متنفرم. بنابراین همیشه سعی کرده ام از او دوری کنم. او آدم ناجوریست و من اصلا این خصلت را دوست ندارم.”

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=400876
  • نویسنده : نسرین احمدپور
  • منبع : https://www.biography.com/musician/taylor-swift

برچسب ها

ثبت نظر

-