محمود احمدی نژاد و انتخابات 1400 ؟؟!!!

  • کد خبر : 400687
  • 26 اسفند 1399 - 16:42
محمود احمدی نژاد و انتخابات 1400 ؟؟!!!

محمود احمدی نژاد از مردان سیاست مدار ایرانی است که یدون حاشیه نمی تواند باشد. او از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ رئیس جمهور کشور بود و سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ شهردار تهران و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دانشیار دانشگاه علم و صنعت تهران است. محمود احمدی‌نژاد به مدت ۸ سال بالاترین مقام اجرایی کشور را داشت و دو سال هم مقام اجرایی تهران و سوابق دیگری نیز در کارنامه خود داشته اما در هیچ دوره ای بی حاشیه نبوده است.

محمود احمدی نژاد و انتخابات

حاشیه ها در مورد محمود احمدی نژاد و انتخابات ۱۴۰۰ به اوج خود رسید. در این دوره احمدی‌نژاد با وارد کردن اتهام‌های اقتصادی به خانوادهٔ اکبر هاشمی رفسنجانی و همچنین خانوادهٔ علی‌اکبر ناطق نوری و محسن صفایی فراهانی در مناظره با میرحسین موسوی خبرساز شد.

محمود احمدی نژاد و انتخابات

این در حالی بود که برخی از چهره های سیاسی کشور ادعا کردند که احمدی نژاد برای گرفتن تاییدیه صلاحیت خود لابی زنی ‌با شورای نگهبان را شروع کرده اما کدخدایی این موضوع را تکذیب کرد و گفت:
شورای نگهبان هیچ ملاقاتی را چه رسمی و غیررسمی با داوطلبان نداشته و نخواهد داشت و این در حالی است که مرتضی طلایی یکی از سیاستمداران اصولگرا به نوشته عربی پست گفت:
دوستان احمدی نژاد مذاکره با شورای نگهبان را شروع کرده‌اند تا موافقت آنها را بگیرند و یکی از نگهبانان مجلس که توسط احمدی‌نژاد است با آیت‌الله جنتی دیدار داشته است.

>>>بیشتر بخوانید:

انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

محمود احمدی نژاد و انتخابات

یکی از منبع های نزدیک به احمدی‌نژاد عنوان کرده که احمدی‌نژاد شخصاً با تعدادی از اعضای شورای نگهبان دیدار داشته است و تصمیم دارد از طرق مختلف از مانع شورای نگهبان عبور کند.

نشانه ها گواه بر این است که وی با موضعی متفاوت یا چراغ سبز از سمت شورای نگهبان روبرو خواهد شد چرا که در سال ۹۶ نیز جنتی به محمدرضا باهنر گفته بود احمدی‌نژاد در صورتی که قصد شرکت در انتخابات داشته باشد دنبال فتنه است.

از حواشی دیگر در رابطه با این موضوع این است که عباس امیری فر که سابقاً از نزدیکان احمدی‌نژاد بوده ادعا کرده که احمدی‌نژاد ترکیب تیمش را تغییر خواهد داد.

محمود احمدی نژاد

افرادی از تیمش را که از اصولگرایان بودند و تعدادی در زندان به سر می‌برند را کنار خواهد زد.از صحبت‌های حشمت فلاحت زاده نماینده مجلس می توان دریافت که احتمال دارد احمدی‌نژاد بتواند در انتخابات حضور داشته باشد.

در نظریه‌های فلاح‌زاده چنین می‌توان برداشت کرد که احتمالاً در این دوره اصولگرایان با احمدی نژاد همراه نخواهد بود.

با تمام سوابق احمدی نژاد که در کارنامه خود داشته اما در هیچ دوره‌ای بی حاشیه نبوده و با تمام این موارد سوالی جدید در اذهان باقی می ماند که با همه سوابق احمدی‌نژاد و حاشیه‌های فراوانی که داشته،
آیا این دوره حرف جدیدی هم برای گفتن دارد و می خواهد چه کند که تاکنون موفق به انجامش نشده است؟

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=400687
  • نویسنده : نرگس قوامی

ثبت نظر

-